هراز نیوز :این نشست با حضور خسرو ابراهیم زاده رییس ،مسعود تسلیمی نایب رییس ،دکتر فرزین محمودی پاتی، مهندس فردوس قربانی  و آذرگشت رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل و نزدیک به 30 خبرنگار برگزار شد .

خسرو ابراهیم زاده :  ۸۷ میلیارد تومان بودجه سال ۹۳ شهرداری و سازمانهای وابسته تصویب شد.

۵۵ میلیارد تومان این بودجه متعلق به شهرداری بوده و ۳۲ میلیارد تومان آن مربوط  به ۹ سازمان وابسته شهرداری است .

طبق این مصوبه شهرداری باید 35 درصد بودجه را برای امور جاری و 65 درصد را برای عمران شهری هزینه کند شهرداری از سوی شورا مکلف شد 2.7 میلیارد تومان از هزینه جاری سال آینده خود بکاهد و در راستای برنامه های عمرانی هزینه کند

بخاطر سو مدیریت در دوره گذشته فقط در تملک بخشی از میدان میر حیدر آملی نزدیک به سه میلیارد تومان شهرداری محکوم شده است.

مسعود تسلیمی: برای اولین بار دفترچه ی خدمات محلی تدوین شد در این دفترچه میزان عوارض برای شهروندان آملی افزایش نیافت.

این بر اساس شعارهای انتخاباتی ما بوده و به همین خاطر از محل های دیگری در آمد شهرداری تامین خواهد شد تا به قشر آسیب پذیر فشار نیاید.

بودجه سازمان آتش نشانی مبلغ ۶۰ میلیارد ریال ، سازمان اتوبوس رانی مبلغ ۸ میلیارد ریال ، سازمان تاکسیرانی مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال ، سازمان عمران مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال ، سازمان فن آوری و اطلاعات  مبلغ ۴ میلیاردو ۸۱۶ میلیون ریال ، بهسازی و نوسازی مبلغ ، ۳۹ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال سازمان پسماند مبلغ ۱۵میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال ، سازمان پارک ها و فضای سبز ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سازمان آرامستان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال مصوب شد.

دکتر محمودی پاتی: تکمیل ،مرمت و بازسازی بازار قدیم ، بازسازی کوچه های غربی و شرقی شهرداری با معماری سنتی، اجرای کوچه منتهی به امام زاده ابراهیم با معماری تاریخی اسلامی ، اجرای المانهای سنتی اسلامی در میدان هزار سنگر و ورودی میدان امام حسین (ع )  و 4 پارک جدید در سال 93 اقدامات عملی برای پذیرش توریست در آمل خواهد بود .

دکتر محمودی پاتی به اجرای ۳۰ هزار متر پیاده رو سازی در خیابان شیخ فضل الله نوری و خیابان امام رضا (ع) خبر داد و گفت: احیای بازار روز مرکزی ، ساخت اماکن ورزشی ، ساخت مجتمع تجاری در خیابان امام رضا(ع) با نگاه درآمدی از دیگر برنامه های سال آینده است .

شلختگی بودجه نویسی در گذشته وجود داشته است که امروز نگاه علمی در آن حاکم شده است و برای بلوار ولایت شمالی 10 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

 

حاشیه ها :

به هر خبرنگار در بدو ورود یک عدد شاخه گل رز تقدیم شد

جلسه راس ساعت 3 عصر آغاز شد

در اواسط جلسه بنری که روابط عمومی شورای شهر بر روی دیوار چسبانده بود بر روی زمین افتاد ، نورانی مسوول روابط عمومی گفت : اول جلسه عرض کردم بدی ها را به پای من بنویسید این بنر را هم من چسبانده بودم .

وقتی دکتر محمودی پاتی  پاورپوینت طرح های متنوع سال 93 را یک به یک برای خبرنگاران به نمایش گذاشت ، برای اولین بار صدای تشویق خبرنگاران بلند شد .

البته یکبار دیگر خبر نگاران به خاطر پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام خبرنگار دست زدند .

خبرنگاران برای چندمین بار از عدم اجرایی نشدن طرح کیوسک های مطبوعاتی گلایه کردند دکتر محمودی بیان داشت: که گزینه های مختلف بررسی شده و در سال آینده اجرایی خواهد شد ، مدیر مسوول هراز نیوز هم به شوخی گفت : همه گزینه های ما هم روی میز است .

یکی از خبرنگاران خطاب به رییس شورا گفت : شما از روز اول گفتید ما یار چهاردهم شما هستیم ، ابراهیم زاده گفت : شما یار پانزدهم ما هستید .

خبرنگار مهر از عدم پرداخت دو ماهه حقوق در سازمان تاکسی رانی گلایه کرد و سندش را هم به رییس شورا نشان داد ولی رییس شورا این موضوع را رد کرد .

مدیر مسوول نگاه نیوز خواستار پاسخگویی شورای شهر در خصوص ساخت واحد های تجاری در اطراف سپاه آمل شد ، ابراهیم زاده گفت: با مسوولان سپاه جلسه داشته ایم و روال قانونی در این پروژه انجام خواهد شد و شورای شهر همه دستگاه ها و نهاد ها انتظار دارد که قانون را رعایت کنند .

رییس  شورای شهر در خصوص عدم برگزاری جلسات شورا به صورت علنی گفت : خبرنگاران می توانند خروجی جلسات را به صورت هفتگی از سخنگوی شورا جویا شوند .

در پایان به خبرنگاران لوح تقدیر اهدا شد

گزارش کامل این نشست خبری بزودی در هراز نیوز منتشر خواهدشد

5 thoughts on “نشست خبری هیات رییسه شورای اسلامی شهر آمل برگزار شد+ عکس”
  1. جاي قدرداني است كه نگاه شو را در تمهيد در آمدها و تخصيص هزينه ها در بودجه نگاه علمي است و مهمتر از ان تلاش شورا به كاستن اعتبارات جاري و تخصيص و تزييدآن به اعتبارات عمراني و زير ساخت ها ست واهم تشويشش به بهينه كر دن هزينه ها و جلو گيري از ريخت و پاشهاست كه متاسفانه افزايش روز افزون هزينه هايكي از دلايل ناتواني مديران و سياست گذاران در اداره مطلوب ساز ماني است .و شايد ثابت نگاه داشتن هزينه هاي عوارض شهري يكي از دلايل آن باشد.
    در گذشته نه چندان دور بودجه نويسي نمايندگان شهري و شورا بعضا”فرامايشي بوده در تهيه و اظهار نظر آن هيچ دخيل نبوده و تنها ماشين امضائ بوده اند و شايد واكنش هايي در مورد نظارت و كنترل هزينه مي شد احتمالا”از سوي استاد شفبق بود وبس وآنهم به خاطر ديدگاه قوي جناب استاد در باب اسراف در باب بيت المال و تطاول درآن بوده است … و امروز مديريت شوراي ما به مر حله اي از رشد رسيد ه است كه سحن از كاهش هزينه هاي جاري و افزايش به بودجه هاي عمراني است كه تنها هزينه اي عمراني است كه مي تواندچهر ه شهر را مطلوب كند و مطلوب تر آنكه تخصيص بودجه به مراكز و مناطق كمتر توسعه از جمله خيابان نور ونور و نور و…و امام رضا است كه متاسفانه شورا چشمش را به آن بسته و سحن گوي شورا هم جناب پاتي كه مهبط و منبعث اش اين ديار مي باشد از آن مغفول مانده است و از جناب توسلي هم …حال هنر توسعه شهري توسعه متقارن و همه نگر است ونه رشد چولگي و سليقه اي به بر خي مناطق و.به نسيان بردن نقاط كمتر توسعه يافته آيا نه چنين است !؟

  2. باتشکر از شهرداری وشورای شهر می خواستم بگم چرا مشروح گفتگوها تو سایت قرار داده نشده واین که چرا بیشتر در مورد پروژه ها واقدامات مد نظر شهرداری در سال 93 توضیح داده نشد واین سوال مطرحه که اصولا نظر سنجی ها از مردم چقدر در بودجه نویسی شهرداری و تعیین اولویت های آن موثر است؟در آخر باید بگم چرا شهرداری گزارش عملکرد خود در سال را ارائه نمی دهد؟گزارش عملکرد به این معنا نیست که چه کار کردیم بلکه به زبان علم مدیریت بدین معناست که چه کارهایی را قرار بود در زمان تصویب بودجه شهرداری انجام دهد و در طی سال چقدر آن کارها را توانسته جامه عمل بپوشاندو مقایسه ای بین این دو صورت گیرد.

  3. دبیر بزرگوار، فکر میکنم بلوار ولایت اتصالی طالب آملی به نور میباشد. پس به فکر نور هستند.

  4. با عرض سلام خدمت استاد عزیز و گرانقدر جناب آقای صلواتی ، تخصیص بودجه برای پیاده راه سازی در محور شیخ فضل ا… نوری، اتمام بلوار ولایت (ابن سینا) با تخصیص اعتبار حدود 10 میلیارد تومان در راستای کاهش فشار از این محور و اتصال آن به کمربند میانی شهر ، و تهیه طرح ساماندهی ترافیکی برای این محور در سال 93 به لطف حق به انجام خواهد رسید. با عرض پوزش از استاد عزیز که امکان تماس تلفنی میسر نبود. با آرزوی سلامت برای شما و سعادت برای همه مردم شهرم

  5. با سلام و احترام
    واقعا” جاي تشكر و قدرداني دارد كه مسوئلان شهر به صورت شفاف بوجه رو به مردم اعلام ميكنند و شهروندان رو در جريان امور قرار ميدهند . من به شخصه دست اين عزيزان رو ميبوسم كه واقعا” زحمت ميكشند .
    انشااله بعد از پروژه بلوار ولايت شمالي كلنگ بلوار ولايت جنوبي كه خيابان نور رو به خيابان هراز متصل ميكند رو بزنند تا ترافيك خيابان هراز كاسته شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *