در جلسه رسیدگی به پروژه های ناتمام انجمن کتابخانه های عمومی مقرر شد برای 5 پروژه احداث کتابخانه در شهرستان آمل، به روستای وسطی کلا و اسکو محله هرکدام 900 میلیارد ریال و برای سه پروژه روستاهای آهنگرکلا، امیری و کلاکسر هرکدام 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شود.

 این جلسه  روز دوشنبه 28 بهمن با حضور محمد اسماعیل امامزاده مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی استان مازندران، سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری آمل، علی شعبانی معاون فرماندار، محمد محمدی رئیس اداره ارشاد اسلامی، آقابزرگ حسینی رئیس کتابخانه عمومی آمل، علی علیزاده معاون خدمات شهری شهرداری، بخشدارهای شهرستان، و سایر مسئولین در فرمانداری آمل برگزار شد.

مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی استان با اعلام این مصوبه، بخشداران  مرکزی، دشت سر، امامزاده عبدالله ، لاریجان و دهیاران آنها، شهرداری، شورای شهر و سایر مسئولین مرتبط را موظف  به راه اندازی مجدد پروژه و اتمام آن کرد.

امامزاده با اشاره به اینکه شهرستان آمل جزو دومین شهرستان پرجمعیت استان شناخته می‌شود و در حوزه کتابخوانی به لحاظ محتوایی، تعداد عضویت رتبه بالایی دارد خاطرنشان کرد همچنین حضور دو علامه گرانقدر آیت الله حسن زاده و آیت الله جوادی آملی، از ویژگی های  منحصر به فرد این شهرستان محسوب می شود.

وی همچنین با استناد به گفته مقام معظم رهبری مبنی براینکه فرهنگ کتابخوانی باید در سبد غذایی مردم جای گیرد گفت در سبد غذایی مردم همه چیز وجود دارد جز فکر و روح.

همچنین سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری آمل با بیان اینکه امروزه فقر فرهنگی مسئله مهی است و باید به آن توجه بیشتری شود اظهار داشت، فرهنگ کتاب خوانی باید وارد بسته زندگی مردم شود و براین اساس، اکنون دغدغه ما افزایش فضای کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی می باشد.

سرپرست فرمانداری آمل در ادامه با اشاره به پیشینه فرهنگی این شهرستان آمل و همچنین پیشینه تشیع دراین شهر تاکید کرد با همکاری مسئولین شهرستان از اقدامات فرهنگی چون احداث کتابخانه عمومی حمایت و در اولویت کار خود قرار می دهیم.

در حاشیه این جلسه محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نیوز مبنی بر اینکه آیا علاوه بر احداث کتابخانه های متعدد برنامه ای نیز برای گسترش فرهنگ کتابخوانی درنظر دارید گفت، هدف ما در ابتدا ایجاد بستر و امکانات مناسب و سپس فرهنگ سازی است. وی درادامه افزود پس از اتمام پروژه های مطرح شده، برنامه هایی در جهت گسترش این فرهنگ پیشنهاد و اجرا خواهد شد.

IMAG3145 IMAG3152 IMAG3159

One thought on “تعیین اعتبار برای 5 پروژه ناتمام انجمن کتابخانه های عمومی در آمل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *