SAM_9046 SAM_9047 SAM_9048به نام خدا

جناب آقای واحدی

سرپرست محترم فرمانداری شهرستان آمل

با سلام واحترام

ضمن سپاس از تمامی زحمات حضرتعالی و دیگر مسئولین پرتلاش شهرستان آمل ، به استحضار می رساند ؛ در عصر کنونی در اکثر کشورهای توسعه یافته وحتی کشورهای در حال توسعه شاهد تلاش بی وقفه انها در حفظ واشاعه فرهنگ و هویت شان هستیم .

کاوش آثار باستانی ، مرمت وبازسازی یادمانهای تاریخی ، معرفی تاریخ کشورشان توسط رسانه های گوناگون ، دلیلی بر این مدعاست واین در حالیست که بعضی از کشورهای نه چندان پیشینه دار با ساخت مراکز،ساختمانها وتندیس های نمادین و….

بدنبال فرهنگ سازی و هویت سازی برای خود هستند .

اینک جای بسی تاسف است در شهرستان کهن آمل ،دیاری با پیشینه تاریخی چند هزارساله شهری که در شناسنامه ایران ، شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی بارها به عنوان دیار بزرگان وعالمان از آن یاد شد، شهری که سکه به نام آن ضرب می شد ، شهری که منابع معتبر تاریخی از جمله تاریخ بیهقی وطبرستان و….از آن به عنوان ام القری (مادر شهر )طبرستان یاد می شد ، شهر آماردها ، اولین خواستگاه حکومت علویان ویکی از پایتختهای مشاهیر جهان و دهها افتخار فرهنگی وتاریخی دیگر ، اما امروز شاهد تخریب ونابودی خواسته ویا ناخواسته بسیاری از آثار تاریخی این شهر هستیم .

جناب فرماندار محترم خبر نا خوشایندی نزدیک به 24 ساعت است که موجب تالم خاطر حقیر گردیده وآن خبر : تخریب ویا پر کردن آب انبار قدیمی یا تنها آب انبار باقیمانده این شهر (جنب امام زاده ابراهیم (ع) )و مربوط به دوره قاجاریه می باشد ، طی بازدید از این مکان مورخ 9/9/1392 از صحت خبر مذکور اطمینان حاصل نمودم ، لذا از حضرتعالی به عنوان مقام عالی دولت در خواست می نمایم تا بودجه ای در اختیار اداره محترم میراث فرهنگی شهرستان قرار داده تا ریاست پر تلاش این اداره جناب اقای شیدفر محترم بتواند این یادمان تاریخی را مرمت واحیا نماید .

جناب فرماندار گرامی ،مردم غیور آمل دلبسته هویت دینی اسلامی و ملی خویش اند ودر حافظه این مردم فرهنگ دوست هنوز تخریب بسیاری از آثار تاریخی از جمله حمام اشرف پایین بازار و…پاک نشده است و ایمان دارم این مردم هیچ گاه هویت و فرهنگ خود را فراموش نخواهند کرد .

لذا خواهش این جانب را پذیرا باشید وچاره ای بیندیشید .

محمد محمدی خدمتگزار ودوستدار فرهنگ آمل

10/9/1392

11 thoughts on “تخریب تنها آب انبار تاریخی آمل + درد نامه + عکس”
  1. درود بر محمدی خدا را شکر یه مسول هست دلش برای فرهنگ و میراث شهرمان می سوزد خدایی حرف دل ما را زدی تشکر تشکر

  2. جناب محمدی از اطلاع رسانی شما متشکریم از این خبر دارم عذاب می کشم به خدا ما میراث شهرمان را دوست داریم پس این اداره میراث فرهنگی آمل کجاست آقای محمدی ما حمایت می کنیم همینطور محکم ایستادگی کن

  3. باسلام خدمت برادرمحترم جناب آقاي محمدي:باتشكرفراوان

  4. آمل قدیمی ترین شهر شمال و دومین شهر قدیمی ایران است . چرا با آن اینقدر جفا می کنید . تمام کشورهای توسعه یافته ، آثار تاریخی خویش را حفظ می کنند ،بعد به توسعه شهری می پردازند . انگار فرهنگ دوستان در این شهر مرده اند؟

  5. باسلام اولا باتشكر ازسايت هرازنيوز و به همه غيرتمندان أملي خصوصا جوان پرتلاش أملي جناب أقاي محمدي ريس ارشاد أمل كه براي حقوق فرهنگي شهر لحظه اي مماشات نميكنند احسن ازتذكرخوب شما واحسن به مديراني كه مدافع حق مردم هستند

  6. برادرم پس اين همه پولي را كه براي كندنش از جيب ملت خرج كردن فرداي قيامت چه جوابي خواهند داد

  7. واقعافرماندار گريبان متخلفان را چاك خواهد زد؟ هراز نيوز مردم امل منتظر پاسخ هستند

  8. حاج علی مراد یوسف نژاد، یکی از خادمین شهر گفت:

    سلام
    آقای محمدی دم شما گرم. واقعا خدارو شکر که پیگیر هستید. ما تو شهرمون مگر کم متخصص راجع به میراث فرهنگی داریم. چرا نباید از این مواهب شهرمون دفاع کنیم. ای کاش هرچه زودتر اینجا دوباره کاوش بشه و آب انبار بیرون بیاید. دورا دور از وجود باستانشناس تو این شهر خبر دار هستیم، که می توانند آنرا کاوش کرده و دربیاورند. جناب فرماندار محترم آمل،‌خواهشمندیم اینجا رو دوباره احیاء بفرمایید، عاجزانه می خواهیم. با تشکر

  9. خدا به محمدی عزیز خیر دهد. حداقل یه مسئول پیدا شده که تا اندازه زیادی حرف و عملش با هم تطابق دارد. امیدوارم بتوانیم در معیت چنین جوانان مدیر و دلسوز شاهد اعتلای نام و آوازه ی شهرمان در عرصه فرهنگ و تاریخ و هنر و ادبیات باشیم.

  10. اشک از چشمانم جارى مى شود وقتى شاهد بى توجهى و کوتاهى مسىولين ميراث فرهنگى نسبت به اثار باستانى گرانبهاى امل هستم. اين مسىولين پر ادعا ميراث چطور شب هنگام سر اسوده بر بالين مى گذارند وقتى يادگار تمدن و فرهنگ اصيل امل اينگونه به نابودى کشيده مى شود.
    جناب اقاى محمدى عزيز دلسوزى و هوشيارى شما جاى بسى سپاس دارد. دست کم شما همه ى هم و غم خود را صرف پاسدارى ازىن ميراث گرانقدر کنيد, اين اثار دست کمى از اثار باستانى شهر اصفهان ندارد…ما بايد با حفظ انها چشم اينده گانمان را به ديدنشان روشن کنيم.

  11. با سلام خدمت همشهری دلسوز آملی ، انشاء الله خدا به شما خیر دهد امروز 5/2/93 هست و خبر را شنیدم خیلی تاسف خوردم سوالم اینه آیا فرماندار جواب داد ؟ پاسختان را به جی میلم ارسال کنید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *