به گزارش هراز نیوز به نقل از  لوس آنجلس تایمز بشار اسد استفاده از سلاح های شیمیایی را تکذیب کرد و به نظر می رسد او قصد دارد با استفاده از مداخله غرب تصویر خود را در بین هوادارانش بهبود بخشد.

بعد از ماه ها جنگ داخلی، دولت بشار اسد با خطری از خارج هم رو به روست. آمریکا و غرب دولت بشار اسد را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کردند و ممکن است به این کشور حمله موشکی کنند. رهبر سوریه این اتهامات را رد کرد و آنها را سیاسی و مضحک خواند و حمله شیمیایی 21 اوت را حمله از پیش طراحی شده شورشیان خواست که خواستند به او بزنند و جهان را تشویق به اقدام نظامی خارجی علیه سوریه کنند.

بیش از دو سال از جنگ داخلی سوریه می گذرد، این جنگ بیش از 100 هزار نفر مرده به جا گذاشته است. و خساراتی به جا گذاشته که شبح آن تا زمان زیادی بر توسعه سوریه سایه خواهد افکند. در دمشق ساکنان از حمله آمریکا نا آرامند اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد مردم زندگی خود را در پایتخت ترک کرده باشند و زندگی در این شهر همچنان جریان دارد.

با این حال مقامات سوریه اعلام می کنند حمله آمریکا به سوریه مهر تاییدی بر حرف های پیشین آنهاست که جنگ داخلی ناشی از توطئه های خارجی است و قیامی داخلی نبوده است.

روسیه و چین در سازمان ملل متحد از طرفداران سوریه هستند و تا به حال تلاش های متعدد آمریکا را برای رسیدن به یک موضع منفی جهانی علیه سوریه خنثی کرده اند.

ایالات متحده و متحدان آن از جمله ترکیه و عربستان سعودی در این زمان طولانی مخالفان سوریه را مجهز کرده اند اما دولت اوباما مایل نبود به طور مستقیم در این جنگ دخالت کند و از طرفی از وجود شبه نظامیان اسلامی در صفوف شورشیان نگران است.

پس از آنکه در تابستان اعلام شد اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، ایالات متحده اعلام کرد مسلح شدن شورشیان را آغاز خواهد کرد، با این وجود شورشیان اعلام کردند سلاحی از ایالات متحده دریافت نکرده اند.

برخی تحلیل گران معتقدند آمریکا نگران است حمله به سوریه باعث شود اسد یا یکی از متحدان او مثل حزب الله لبنان به صورت مستقیم یا با عملیات انتحاری به اسرائیل و یا دیگر کشورهای غربی صدمه بزنند. اگر چه بسیاری از تحلیل گران می گویند چنین اقدامی از طرف سوریه بعید به نظر می رسد، با این وجود به نقل از بی بی سی مقامات کشور اسرائیل اعلام کرده اند از روز پنجشنبه 10 هزار ماسک ضد گاز توزیع شده و این تعداد همچنان در حال افزایش است. این در حالی است که سوریه حتی پاسخ چهار بمبی که اسرائیل برای کمک به شورشیان در این کشور انداخت را نداد، حملاتی که به نظر نمی رسد توانسته باشد قابلیت های نظامی سوریه را به صورت قابل توجهی پایین بیاورد.

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش سوریه موشک ها، هواپیماها و سایر تسلیحات را به جایی امن منتقل کرده است و به طور کلی در تلاش است بهترین سپر دفاعی را برای کشورش فراهم کند.

آمریکا درگیری طولانی ای در خاورمیانه داشته است. حمله جدید این کشور می تواند موج جدیدی از پناهندگان وحشت زده را به لبنان و سایر کشورهای همسایه وارد کند و این کشورها را هم به آشوب بکشاند.

ترجمه مریم مرادی

 

 

 

 

One thought on “اسد بی اعتنا به حمله آمریکا”
  1. خرج که از کیسه مهمان بود…….!!!! از خودش تا حالا کسی کشته نشد! باید که نهراسد! تا میتونه و خطری واسش نیست مقاومت میکنه بعدش که نتونست میاد با ننه و دایی ببا و برادر خانم و زن داداش و … مستقیم .!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *