هرازنیوز :به نقل از سایت تایم عادل ال زبایار، نماینده مجلس ونزوئلا در نامه ای به مجلس ملی کشورش نوشت از سوریه باید در مقابل این جنایتکاران حمایت کامل کرد. او از مجلس درخواست مرخصی نامحدود کرد تا بتواند به منظور مبارزه در کنار ارتش سوریه وارد این کشور شود. او ابتدا برای دیدار مادر بیمارش به سوریه رفته بود اما بعد از مشاهده وضعیت این کشور تصمیم گرفت در آنجا بماند. الزیابار هیچ آموزش رسمی برای جنگ ندیده است و در حال حاضر تنها به انجام کارهای اداری در سوریه می پردازد.

عادل الزیابار 49 ساله، سوری تبار است هر چند در ونزوئلا متولد شده است. او مسئولیت خشونت و تلفات جنگ در روسیه را آمریکا می داند و معتقد است حمله سلاح های شیمیایی در 21 اوت مهندسی شده بود تا واشنگتن برای راه اندازی جنگ دلیلی داشته باشد. همچنین الزبایار ادعا کرد: با وجود این مبارزه بزرگ بین المللی علیه سوریه می توانم به شما اطمینان دهم مردم سوریه بسیار آرامند و مایلند به زندگی عادی خود بازگردند. کل ارتش سوریه و دولت امیدوارند. اسد زنده خواهد ماند.

الزیابار سیاست خارجی ایالات متحده را ریاکارانه دانست و گفت: آنها از سلاح های شیمیایی خود در ویتنام و سایر مناطق جنگی استفاده کرده اند. حتی صداقتی در مبارزه با تروریست هم ندارند. القاعده برای ایالات متحده در سوریه گروه خوبی است اما در دیگر کشورها تروریست است. او به تجربیات آمریکا در جنگ عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا خوب می داند چگونه جنگ راه بیندازد اما نمی داند چگونه آن را پایان دهد.

مجمع ملی ونزوئلا روز پنجشنبه به طور رسمی تهاجم امپریالیستی به سوریه را محکوم کرد و به الزبایار مرخصی داد.

ترجمه :مریم مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *