هراز نیوز :تراژدی سوریه در افکار عمومی دنیا ، در حال تبدیل شدن به امری روزمره ، عادی و طبیعی شده است . جنگی طولانیکه دیر زمانی است زندگی را در کام مردم سوریه؛ نه تلخ ، بلکه از یاد آن ها برده است . اما اگر هنوز اندک انسانیتی در وجود سیاسیون و حکامدنیا باقی مانده باشد ، قطعا بادیدن فجایعی که در این کشور اسلامی اتفاق می افتد ، از خود خجل خواهند شد .

اگرچه تبیین همه ی ابعاد این نبرد فرا منطقه ای پیچیده و دشوار است اما در ذیل به پاره ای از موضوعات جاری در سوریه می پردازیم .

اولین مساله ای که در ماههای اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است ، جنگ ایدئولوژیک و مذهبی بین شیعه و سنی (علوی ها و تکفیری ها)بوده که هر روز دامنه ی آن وسیع تر و بازیگران آن به صورت جدی تر وارد صحنهمی شوند .

بزرگترین آفت این نوع جنگ ها این است که چون اعتقادی غلط بر مبنای تفکری مسموم و مبتنی بر فتوای علمای تکفیری ، همچنین تعصبات بی مغز قومی-مذهبی بر فضا حاکم است ، میزان و شدت خشونت ها خارج از تصور و غیر قابل کنترل است .

دار زدن پسر بچه هفت ساله ی شیعه ، سر بریدن کودک پنج ساله ، سر بریدن مردانی که حاضر به همکاری با جبهه النصره نمی شوند و …نمونه هایی از این فجایع انسانی است .

در این بین حضور بازیگران منطقه ای و نقش آفرینی کشورهایی مثل ترکیه ، قطر و عربستان و تهییج و اعزام رزمندگان سلفی از اقصی نقاط دنیا به سوریه و پشتیبانی علمای نزدیک به جریان القاعده و صدور فتاوایی چون جهاد نکاح ، همه و همه گویای مهیا شدن کشورهای فوق برای صف آرایی در برابر هلال شیعی است که از آن هراس زیادی دارند .

اگرچه اگر بخواهیم با دیدی فراخ تر به موضوع بنگریم بزرگ ترین برنده ای که این نبرد دارد رژیم صهیونیستی و پس از آن دولت ایالات متحده آمریکاست و چه زیبا تعبیر کرد معمار کبیر انقلاب اسلامی در تمثیل و تشبیه اسراییل به غده سرطانی .

اما آنچه که این روزها بیش از هرچیز قلب هر انسانی را جریحه دار می کند زدن چوب هراج بر نوامیس آوارگان سوری مخصوصا در نواحی مرزی است . زنانی که تنها راه امرار معاش را خودفروشی در ازای هفت دلار می دانند . دخترانی که تنها راه گذران زندگی و زنده ماندنرا ازدواج اجباری با جهادی ها !!! می بینند .

دختران کم سن و سالی که به ازای 75 دلار مهریه به عقد مردان مصری در می آیند.شیوخی که به لطف دلالان مصری و ترک ، از این فرصت برای پر کردن حرم سرای خود حداکثر بهره را می برند .مردانی که برای زنده ماندن خود باید ناموس خود را پیشکش کنند و فقر و گرسنگی که درد بی درمان این روزهای مردم سوریه است و امنیت و آرامش تنها آرزوی پیرو جوانشان .

جالب این که همه ی این قساوت ها ، جنایت ها ، فجایع ،خونخواری ها و دریک کلام وحشی گری ها ،در لباس دین ، به نام اسلام و برای تحقق حکومتی به نام «امارات اسلامی شام و عراق» توسط جریان القاعده صورت میگیرد .

و این است مدینه ی فاضله – بخوانید لیبرال دموکراسی – که جامعه بین الملل ، در پی تحقق آن در بلاد اسلامی است .

راستی قدری بیشترمراقب اطرافمان باشیم .

به عهد تو می بینم آرام خلق پس از تو ندانم سرانجام خلق

(سعدی شیرازی)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *