رئیس محیط زیست شهرستان قائمشهر از کشف یک تخته پوست پلنگ تازه شکار شده در قائمشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: جزئیات شکار پلنگ نادر ایرانی در مازندران / کشف پوست پلنگ در قائمشهر

محمد رحمتی امروز در گفت‌وگو با فارس در قائمشهر درباره جزییات شکار پلنگ و دستگیری متهم اظهار داشت: در پی شکار یک قلاده پلنگ نر بالغ ایرانی در جنگل‌های مازندران و تماس تلفنی یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر اقدام به فروش پوست پلنگ شکار شده در قائمشهر،ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر و شخص بنده ساعت 21:30 به عنوان خریدار پوست مذکور وارد عمل شدیم.

وی افزود: فروشنده، پوست پلنگ را در پشت ماشین جاسازی کرده بود که ماموران محیط زیست آن‌ را کشف کرده و در پی تماس با دادستان شهرستان شخص متخلف در پاسگاه بازداشت و به دادگاه اعزام شد.

رحمتی با بیان احتمال اینکه شکار پلنگ در محدوده سوادکوه یا کیاسر صورت گرفته باشد، گفت: سن پلنگ شکار شده حدود شش سال و حکم شکار غیرمجاز این نوع پلنگ را 50 میلیون ریال جریمه اعلام کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قائمشهر اصلی‌ترین تهدید جدی پیش روی بقای این حیوان را جدا شدن از زیستگاه و قطع ارتباط ژنتیکی گروه‌های مختلف این حیوان دانست.

وی کاهش طعمه در اثر شکار انسان‌ها،گسترش عملیات زیربنایی، مزاحمت‌های انسانی،از میان رفتن زیستگاه‌ها شامل چیدن قارچ‌های خوراکی،جاده سازی،آتش‌سوزی و چرای دام را از دیگر عوامل تکه شدن زیستگاه این حیوان بیان کرد.

رحمتی همچنین یادآور شد: با توجه به شکار بی‌رویه بز کوهی،گوسفند وحشی، مرال و شوکا تنها تامین کننده نیاز خوراکی این حیوان در حال حاضر گراز وحشی است.

وی افزود: طی آخرین آمار،کمتر از 800 قلاده از پلنگ ایرانی در کشور مشاهده شده است.

2 thoughts on “جزئیات شکار پلنگ نادر ایرانی در مازندران / کشف پوست پلنگ در قائمشهر”
  1. خاک بر سرشون طرف اینو کمتر از 50 میلیون تومن نمیفروخت.عجب دادگاه عادلی داریم!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *