فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد که انتخاب ناظر امنیتی برای دیدار ایران و بحرین امری عادی و طبیعی است.
خبرگزاری فارس: انتخاب ناظر امنيتي براي ديدار ايران و بحرين طبيعي است

به گزارش خبرگزاری فارس، به جریان افتادن پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون عراق به دلیل استفاده از بازیکن صغرسن در دیدار تیم های امید ایران و عراق در مرحله مقدماتی المپیک 2012 و همچنین انتخاب ناظر امنیتی برای دیدار تیم های ملی ایران و بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 که در روز نوزدهم مهرماه سال جاری در منامه برگزار خواهد شد، سرویس ورزشی خبرگزاری فارس را بر آن داشت که این 2 مورد را از فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) پیگیری کند.

در همین زمینه با ارسال ایمیلی به روابط عمومی و بخش رسانه ای فیفا این سؤال را جویا شدیم که چرا حیدرخان، ناظر مالزیایی که شخصی امنیتی و نظامی محسوب می شود برای دیدار بحرین و ایران انتخاب شده است؟

فیفا در پاسخ نوشت: توجه داشته باشید که آقای حیدرخان (ناظر مالزیایی بازی در بخش امنیتی) عضو فیفا در بخش کمیته امنیت استادیوم‌ها است و به طور منظم و معمول از وی به عنوان افسر امنیتی فیفا یاد می‌شود.

فیفا در هر زمان که بخواهد می‌تواند مامور امنیتی و رسمی خود را برای تیم میهمان، مقامات برگزار کننده، هیئت اعزامی خود فیفا و مسئولین محلی تعیین کند.
این روش معمول و شناخته شده به صورت منظم در همه مسابقات اعمال می‌شود.

لطفا توجه داشته باشید که ماموران امنیتی فیفا معمولا توسط مقامات ارشد این سازمان انتخاب و مشخص می‌شوند و در بازی‌های بین المللی حضور دارند.
به همین علت آقای حیدر خان برای هر دو مسابقه رفت و برگشت بین تیم های ملی بحرین و ایران برگزیده شده است.

همچنین پیش از این مدیر بخش رسانه ای فیفا در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون عراق به دلیل حضور یک بازیکن صغرسن در ترکیب تیم عراق را تائید کرده بود.

الکس استون، رئیس بخش خبری به فارس اعلام کرد که به دلیل حساسیت پرونده نمی توان جزئیات آن را فاش کرد، اما وی با ارسال یک لینک که مربوط به ماده ها و تبصره های انضباطی فیفا است، اعلام کرد با مطالعه آن راحت تر می توان در این زمینه به جمع بندی رسید.
بخش رسانه ای فیفا لینک زیر را به عنوان ماده مورد استناد به پرونده امید ایران و عراق به ایمیل مربوطه ارسال کرد:http://www.fifa.com/mm/document/affederation/administration/50/02/75/discoinhalte.pdf).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *