هراز نیوز – محمد عباسی گفت: نباید در بحث مدیریتی تک بعدی به قضیه نگاه کرد و این کار مصلحت نیست. در وزارت ورزش و جوانان سعی شده ترکیب موجود، ترکیبی از تمام استعدادها و تجربیات هر دو بخش ورزش و جوانان باشد.
وزیر ورزش و جوانان در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره بکارگیری نیروهای متخصص در این وزارتخانه جدید التاسیس اظهار داشت: تخصص اصلی تمام ارکان اجرایی، مدیریت و تجربه است که خوشبختانه در دولت بسیار قوی تر و برجسته از همه دوره های گذشته وجود دارد. در وزارتخانه های ادغامی هم باید مخلوطی از تجربیات وجود داشته باشد.
عباسی افزود: نباید در بحث مدیریتی تک بعدی به قضیه نگاه کرد و این کار مصلحت نیست. در وزارت ورزش و جوانان سعی شده ترکیب موجود، ترکیبی از تمام استعدادها و تجربیات هر دو بخش ورزش و جوانان باشد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که در جریان ساختار جدید مراعات می شود، رسیدن به اهداف و ویژگی های اصلی رسیدن به آن کار است زیرا محصول این کار ورزش و ورزشکاران هستند و اصل کار یک حرکت کاملا مدیریتی است که باید بتواند با استفاده از تمام ظرفیت ها و تخصص ها سیستم و سازمان را به اهداف آن برساند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به تعریفی از مدیریت پرداخت و گفت: یک تعریف بسیار کوتاهی از مدیریت وجود دارد: “مدیریت با و توسط دیگران است” پس دیگران را باید با تخصص های متفاوت به کار گرفت.
وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که در امر ورزش یک تخصص وجود ندارد و هر کسی که در بخش مدیریتی به کار گرفته می شود فقط در یک رشته اطلاعات دارد و مجبور است برای این که بتواند بدنه را اداره کند، در سایر رشته ها از دیگران کمک بگیرد. این موضوع در ساختار وزارت ورزش و جوانان هم وجود دارد و بر اساس همین برنامه ریزی از نیروهای متخصص در رشته های مختلف استفاده خواهیم کرد.

تقویت تخصصی و اجرایی فدراسیون ها
عباسی در ادامه گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای تقویت برخی از فدراسیون های ورزشی که کارایی لازم را ندارند، اظهار داشت: در بین همه ورزشکاران که تجمیع آنها هیئت های شهرستانی هستند و در ابعاد کوچکتر، فدراسیون های کشوری محسوب می شوند، استعداهای زیادی داریم، افرادی که بسیار فعال و نیروهای با استعدادی هستند.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در تقویت تخصصی وهمین طور اجرایی فدراسیون ها استعدادهای جدیدتری وارد کنیم تا بتوانند با استفاده از نیروهایی جدیدتر و با اتکا به تجربیات گذشته تغییراتی در ساختار وعملکرد خود ایجاد کرده و در جهت نیازهای روز حرکت کنند.
وی تاکید کرد: البته در این میان هیچ گاه تجربیات گذشته را نباید تخریب کرد، زیرا پیشکسوتان دارای استعدادها، تجربیات و ظرفیت های ذی قیمتی هستند.
عباسی در پایان گفت: تلاش ما در وزارتخانه جدید این است که در ابعاد مختلف هم از تجربیات پیشکسوتان و هم از استعدادهای جوانان برای تقویت ورزش کشور و فدراسیون ها بهره بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *