هراز نیوز :کبریا مقدس – هر ساله در روز خبرنگار از تلاش و کوشش این محافظان قلم که طی ۳۶۵ روز با کار طاقت فرسای خود دوشادوش مسوولان شهری، استانی و کشوری در رسانه های مختلف با حس مسئولیت نوع دوستی به تنویر افکار عمومی می پردازند تا آنچه را که وظیفه خود و دفاع از ارزش های اسلامی جامعه خود می دانند، انجام دهند و در هر شرایط از جوی، محیطی و ناملایمات جامعه با اقتدار و پایداری قلم خود را بر زمین نمی گذارند و به دفاع از شرافت انسانی می پردازند به طوری که امروزه علاوه بر مردان، زنان نیز در این جایگاه خطیر نقش ارزنده ای را ایفا می کنند و در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و هنری با قلم خود پا به پای مردان به تنویر افکار عمومی می پردازند و جامعه ما با توسعه فرهنگی نقش و جایگاه این قشر را قبول کرده و آنها را در عرصه های مختلف رسانه ای و مطبوعاتی همقدم با مردان قرار دارند.

اما متاسفانه ظاهرا هنوز برخی از مسئولان پی به تلاش این قشر سخت کوش نبرده اند و در هنگام تجلیل با تبعیض قائل شدن یک روز را که اختصاص به آنها است با خاطره ای ناخوشایند در اذهانشان قرار می دهند.
تجلیلی که در شهرستان آمل با حضور جمعی از خبرنگاران و پیشکسوتان در سالن اجتماعات ولی عصر(عج) این شهرستان صورت گرفته است، در حالیکه قبل از برگزاری این همایش رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب رسانه خواستار شد تا بدنبال حاشیه سازی آن نباشند و همکاری لازم را در اجرای این همایش داشته باشند.

با توجه به اینکه در روز همایش متاسفانه با اجحاف و تبعیض قائل شدن این قلم را به تحریک درآورده تا این جمع کثیر ساکت نباشند چرا که از بین دو نماینده انتخابی از سوی ارشاد نه تنها یک نفر از طرف خانمها نبوده بلکه قبل از آن و مطرح کردن مشکلات خبرنگاران هیچ کدام از این دو نماینده نظری را از سوی این خانمها نخواستند و بدون اینکه آنها اطلاعی داشته باشند سخنانی را که در روز تجلیل بیان شد با بهت و تعجب گوش سپردند.

تجلیلی که با تمام کوشش مسئولان در به اجرا درآوردنش نهایت تلاش خود را کردند اما با نشست مطبوعاتی اشتباه گرفته شد و ماطلب به جای مطرح کردن مشکلات خبرنگاران در هنگام تهیه خبر از یک مسئولی، پشت در ماندن آنها در هنگام مراجعه به دفتر رئیسی، نداشتن امکانات پیشرفت فرهنگی در هنگام درج خبر در زمان سفر وزرا و معاونین کشور به استان یا شهرستان به بیان مشکلات شهری پرداخته شد.
در این بهت و تعجب همچنین به معرفی رابط نمایندگی خانه مطبوعات در این شهرستان از سوی مدیرعامل خانه مطبوعات استان مازندران بدون انتخاب اصحاب رسانه و مطبوعات صورت گرفت. در حالیکه تشکیل انتخاب دو نمایندگی در دو شهرستان این استان از سوی خبرنگاران صورت گرفته و در شهرستان آمل بدون ناهماهنگی و مشورت با اصحاب قلم به انتخاب رابط پرداختند.
آیا هنوز در نگاه این مسئولان زن به آن جایگاهی نرسیده که در یک برنامه ای یا همایشی به مانند مردان با اقتدار به بیان مشکلات بپردازند و آنچه را که آقایان تشخیص و تعیین می کنند همیشه مورد تایید بوده است.

کبریا مقدس

6 thoughts on “تجلیل از خبرنگاران آملی تبعیضی ناعادلانه!”
  1. ما خبرنگاران شهرستان آمل اعلام می کنیم به هیچ عنوان زیر بار انتصاب زوری و فامیل بازی رئیس ارشاد آمل نمی رویم و آن را قبول نداریم و این را به همه دستگاه های اجرایی اعلام می کنیم..

  2. خیلی ناراحت شدم که همیشه بین خانم ها و آقایان احجاف می شود و هنوز مسئولان ما به نقش زن در جامعه ÷ی نبرده اند! اما در مورد رابط نمایندگی هم فکر کنم این آقا نقش رابط رییس ارشاد آمل با استان را دارد و در شهرستان و اعلام برنامه های ادارات شهرستان هیچ نقشی ندارند و همکارانش باید اینرا متوجه شده باشند که نقش یک رابط نمایندگی خانه مطبوعات چیست!؟

  3. برخی خبرنگارنماها در شهرستان به دنبال ایجاد باندی برای انحصار رسانه ای هستند تا بتونند از مدیران باجگیری کنند و اقساط بانکی شون رو پرداخت کنند مسئولان امنیتی به گوش باشند که اینها با حمایت رییس ارشاد این کارا رو می کنند

  4. داخل اداره و خارج اداره همه جا دارند از این آقا ناله می کنند

  5. با سلام .
    مگه این آقا که انتخاب شده همکار شما نیست .
    حالا این رابط خانه مطبوعات چقدر اعتبار داره که شما آنقدر دارید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *