پس از 25 سال و با آغاز انقلاب لیبی دروغ کهنه قذافی در خصوص کشته شدن دختر خوانده اش، برملا شد.

به گزارش جام نیوز، به نقل از سایت العربیه27آگوست(5شهریور)، معمرقذافی دروغگوی ماهری است ؛ یکی از دروغ های بزرگ او داستان کشته شدن کودک شیرخواری است که وی پدرخوانده او بود.
هنگامی که هواپیماهای آمریکا مجتمع باب العزیزیه را در سال 1986 بمباران کردند قذافی در حالی که کودک شیرخواری دردست گرفته بود به خبرنگاری گفت دخترش هناء در بمباران کشته شد. در این 25 سال اظهارات فراوانی درمورد این شایعه ومظلوم نمایی قذافی منتشرشد اما دلیل محکمی برای آشکار شدن دروغ او ارائه نشد.
روز پنجشنبه گذشته انقلابیون در مجتمع باب العزیزیه به اسنادی دست یافتند که نشان می دهد هناء قذافی در بمباران کشته نشده است.
یکی از این اسناد گواهینامه شرکت در کلاس آموزش زبان انگلیسی است که دخترخوانده قذافی چند سال پیش گذرانده بود و دیگری مدارکی که نشان می دهد این دختر 25 ساله در رشته پزشکی ادامه تحصیل داده وپیش از انقلاب مردم علیه دیکتاتور لیبی در وزارت بهداشت مسئولیت دولتی داشت.
آمریکا در سال 1986 همزمان با حکومت رونالد ریگان لیبی را به دست داشتن در انفجار یک دیسکو در برلین متهم کرده بود. در این انفجار 3 تن کشته شدند و بیش از 200 نفر که بیشتر آنها سربازان آمریکایی بودند زخمی شدند. آمریکا بلافاصله پاسخ محکمی به قذافی داد و با 100 جنگنده طرابلس و بنغازی را بمبارن کرد. در این عملیات علاوه بر چند مرکز نظامی و امنیتی ، باب العزیزیه محل اقامت و حکومت قذافی نیز بمباران شد و 37 تن کشته شدند.
دیکتاتور لیبی پس از عملیات جسد یک کودک شیرخواری را به یک خبرنگار آمریکایی نشان داد و اعلام کرد این کودک دخترخوانده او هناء است.
او سپس با خود خلوت کرد تا پاسخ مناسبی به آمریکا بدهد. قذافی دو سال بعد یک هواپیمای مسافربری آمریکایی را بر فراز لاکربی منفجر کرد و 259 تن از مسافران و 10 تن از اهالی محل سقوط هواپیما را به کام مرگ کشاند. او سپس نام هناء را بر چندین مرکز و موسسه دولتی نهاد تا یاد و نام او در ذهن مردم بماند.
اما اکنون پس از باز شدن طلسم باب العزیزیه دروغ بزرگ قذافی آشکار شد و مردم لیبی دریافتند که هناء طی این سالها با آنها زندگی می کرد و اکنون 25 ساله است وگمان می رود به همراه عایشه دخترقذافی و مادر و دیگر اعضای خانواده اش به یکی از کشورهای همسایه گریخته است.
پیش از این نیز سه مدرک در مورد زنده بودن دختر قذافی منتشر شده بود اما هر بار توسط مقامات این کشور تکذیب شدند.
خبرگزاری شینهوا در سال 1999 عکسی منتشر کرد که نلسون ماندلا رهبر سابق آفریقای جنوبی و اعضای خانواده قذافی را دور میز ناهارخوری در خیمه قذافی نشان داد. در این عکس یک دختر 14 سال نیز در بین جمع بود و خبرگزاری ها وتحلیلگران در آن زمان اعلام کرده بودند او همان هناء قذافی است.
روزنامه ” دی ولت ” چاپ آلمان نیز همزمان با گسترش قیام مردم علیه قذافی و بلوکه شدن اموال او وفرزندانش نام هناء قذافی را نیز اعلام کرد و تاکید کرد او در سویس حساب بانکی دارد. در ماه جاری نیز پس از اینکه بریتانیا شورای انتقالی را به رسمیت شناخت سندی به این شورا ارائه کرد که در آن تاکید می کند یک پزشک بریتانیایی در سال 2008 دختری را به نام هناء قذافی معاینه کرده بود.
از اسناد به دست آمده، یکی، گواهینامه دوره زبان انگلیسی است که توسط معلمی به نام زبیده شیبانی از مرکز فرهنگی بریتانیا در طرابلس امضا شده است.
سند دیگر نیز کارت ورود به جلسه امتحانات دانشکده پزشکی ” الفاتح ” در طرابلس است که نام و شماره صندلی هناء قذافی در آن مشخص شده است. یک عکس از او نیز به همراه عایشه قذافی پیدا شده و عکس دیگری که او را با لباس فرم پزشکی نشان می دهد. عکس های دوره نوجوانی و کودکی هناء نیز در این مجتع پیدا شده است و دیگری کسی شک ندارد که هناء قذافی زنده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *