وزارت فرهنگ چین: ترانه ها امنیت فرهنگی چین را به خطر می اندازند.

به گزارش جام نیوز، بی بی سی فارسی روز پنج شنبه 25 آگوست (2شهریور) از ممنوعیت پخش آهنگ های “لیدی گاگا” و “بیانسه” در چین خبر داد.
وزارت فرهنگ چین 100 ترانه هنرمندان خارجی از جمله آثار پرطرفداری از “لیدی گاگا” و “بیانسه” دو خواننده مشهور آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرده است.
این وزارتخانه می گوید این ترانه ها امنیت فرهنگی این کشور را به خطر می اندازند. بنا بر دستور مقام های چینی، وب سایت های فروش موسیقی موظف شده اند که حداکثر تا روز 15 سپتامبر، این ترانه ها را حذف کنند، در غیر این صورت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. اکثر ترانه هایی که ممنوع اعلام شده اند،تولید تایوان و هنگ کنگ هستند. چند ترانه ژاپنی نیز در فهرست سیاه مقام های چینی قرار گرفته اند.
وزارت فرهنگ چین در سال 2009 میلادی با ابلاغ بخشنامه ای بر مقابله با توزیع ترانه های “مستهجن” تاکید کرده بود. به نظر می رسد که تصمیم تازه این وزارتخانه نیز در چارچوب این بخشنامه اتخاذ شده باشد.
اینترنت در چین به شدت کنترل می شود و هر مطلبی که نامناسب تشخیص داده شود، فورا فیلتر می گردد. حزب کمونیست چین به شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی هشدار داد کنترل خود را بر مطالب منتشر شده در این شبکه تشدید کنند و به انتشار آنچه که وی اطلاعات ساختگی یا منحرف کننده خواند، پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *