هراز نیوز: فرماندار آمل گفت: دماوند به عنوان بام ايران بوده و خاستگاه اسطوره‌هاي ايراني و نماد مليت و وفاق ايرانيان است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري آمل، يدالله اکبرزاده در همايش بررسي مشکلات ماوند در دانشگاه شمال آمل که با حضور مديرکل محيط زيست و دوستداران و فعالان طبيعت صورت گرفت, بيان داشت: در بيان عظمت و جايگاه ويژه دماوند در سلامت آب و هوا و محيط زيست نمي‌توان با زبان و گفتار دست به تفسير زد زيرا بايد اين پديده خارق‌العاده طبيعي را از نزديک لمس کرده و آن را درک کرد تا به عظمت آن پي برد.

وي افزود: دماوند يکي از بزرگترين آتش‌فشان‌هاي خاورميانه را در خود جاي داده است که باعث ايجاد بسياري از جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري نظير آبگرم در منطقه رينه، گزانه و بخش لاريجان شده است.

نماينده عالي دولت در آمل با اعلام اينکه اين بناي باشکوه از بزرگترين جاذبه‌هاي گردشگري کشور محسوب مي‌شود، تاکيد کرد: اين قله بام ايران بوده و خاستگاه اسطوره‌هاي ايراني و نماد مليت و وفاق ايرانيان است.

اکبرزاده با بيان اينکه نبايد دماوند دستخوش انواع بي‌مهري‌ها، سوء استفاده‌ها، بهره‌برداري‌هاي بي‌رويه و خسارت‌هاي آگاهانه و ناآگاهانه شود، تصريح کرد: دماوند که در بخش لاريجان استان مازندران واقع شده به عنوان نخستين اثر طبيعي و نماد ملي به ثبت ميراث فرهنگي و گردشگري رسيده است که علاوه بر جاذبه‌هاي طبيعي از مقام و ارزش معنوي بسيار ويژه‌اي برخوردار است.

فرماندار آمل اين قله را به لحاظ شاخصه‌هاي تاريخي، مردم‌شناسي، فرهنگ بومي و محلي داراي جايگاه خاصي دانست که پيوندي ناگسستني با ملت ايران برقرار کرده است.

 

2 thoughts on “دماوند خاستگاه اسطوره هاي ايراني و نماد مليت ايراني است”
  1. اینقدر نگین دماوند – دماوند
    اگر منظورتان قله دماوند هست بگین دماوندکوه
    مثلا در جمله “دماوند خاستگاه اسطوره های ایرانی و نماد ملیت ایرانی است” بعضی ها فکر میکنن منظور شهر جدید التاسیس دماوند هست….
    اونا هم که سریعا به خودشون میگیرن
    اگه یه سری به سایت فرمانداری شهر دماوند بزنید متوجه میشین چی میگم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *