معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ملت ایران همصدا شوند، می‌توانیم به تحریم‌های نفتی سلام کنیم، گفت: هم‌اکنون همچون معاون غضنفری در کنار بخش صنعت هستم و برای کار آسایش ندارم و حتی ایام تعطیل نیز برای پیگیری مباحث اقتصادی سر کار حاضر می‌شوم.

 

به گزارش هراز نیوز ، مهر، محمد رضا رحیمی امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن با تاکید بر ضرورت غلبه کردن بر تحریمها علیه ایران گفت: چنانچه همه ملت ایران، تولیدکنندگان و صنعتگران هم صدا شوند، می توانیم حتی به تحریمهای نفتی سلام کنیم.

معاو اول رئیس جمهور افزود: ایران هفدهمین اقتصاد دنیا بوده و در رده بیستمین کشور برتر جهان به لحاظ اقتصادی است، این در حالی است که حتی در این رتبه نیز در بسیاری از موارد حائز رتبه برتر هستیم.

 

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد قطعات در صنعت نفت کشور بومی سازی شده و از سوی مهندسان ایرانی در حال ساخت است، این در شرایطی است که استفاده از تولیدات داخلی در شرایط تحریم نشانگر توانمندی ایران است و تحریمها نیز که هر روز سخت تر می شود، نشان داده که ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ است.

 

رحیمی با اشاره به سهم 40 درصد صنعت و تجارت در تولید ناخالص ملی گفت: در حالیکه ارزش صادرات غیرنفتی در سال 83 ، 7.5 میلیارد دلار بوده این ارزش در سال 90 به 53 میلیارد دلار رسیده است.

 

وی با اشاره به تلاش بی وقفه وزیر صنعت معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: هم اکنون همچون معاون غضنفری در کنار بخش صنعت هستم و برای کار آسایش ندارم و حتی ایام تعطیل نیز برای پیگیری مباحث اقتصادی در سر کار حاضر می شوم.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: هم اکنون 37 درصد منابع بانکی باید به تولید اختصاص یابد در حالیکه بانک ها در راستای مصالح کشور عمل نمی کنند و به جای سرمایه گذاری در تولید برای شعب خود ساختمان های مرغوب خریداری می کنند.

 

رحیمی ادامه داد: این منابع برای خرید ساختمان‌ها از محل افزایش سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان تامین می شود که باید این رویه اصلاح شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *