رهبر لیبی در یک پیام صوتی از ساکنان شهرهای اطراف طرابلس خواسته بود برای دفاع از پایتخت به این شهر بیایند. اما به نظر می رسد پیام معمر قذافی را مخالفان بهتر شنیده اند. چرا که شمار زیادی از آنها صبح دوشنبه راهی طرابلس شدند.

مقاومت شماری از نظامیان وفادار به معمر قذافی بخصوص در اطراف باب العزیزیه، مقر رهبر لیبی، ادامه دارد. البته هنوز محل اقامت رهبر لیبی مشخص نیست.

به گزارش یورو نیوز نادر کبار که یکی از فرماندهان نیروهای مخالف است می گوید: «این آخرین روزهای قذافی است و او در این بازی بازنده است. شاید بتواند مدتی به بازی ادامه بدهد اما نمی تواند به پیروزی برسد. او حتی کنترل ارتش خود را از دست داده است. نظامیان قذافی حالا بدون فرماندهی در حال جنگ هستند. »

مخالفان مسلح پیش‌تر از بازداشت سیف الاسلام قذافی، پسر رهبر لیبی در یکی از روستاهای اطراف طرابلس خبر داده بودند. دادستان دیوان بین المللی کیفری لاهه خبر بازداشت او را تایید کرده است. محمد فرزند ارشد قذافی هم بازداشت شده است.

مخالفان مسلح که از بن غازی در شرق و از زاویه در غرب لیبی راه طرابلس را در پیش گرفته بودند یکشنبه شب توانستند وارد پایتخت لیبی بشوند و قسمتهای عمده آن را تصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *