استاندار مازندران گفت: ۷۲۰ مازندرانی در رده‌های بالایی و میانی قوای سه‌گانه و دستگاه‌های حاکمیتی حضور دارند

هرازنیوز : سید محمود حسینی‌پور در مراسم دیدار با هنرمندان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقدها و پیشنهادهای اهالی فرهنگ و هنر را برای تعالی استان پذیرا هستیم.

وی افزود: مازندران با وجود شهرت ملی و جهانی اما در درون خود مظلوم است و هنوز در گفتمان حاکم مردم استان، جایگاه اصلی مازندران را نمی‌بینیم و این یکی از مسائل استان است.

استاندار مازندران گفت: هیچ جامعه‌ای به تعالی نمی‌رسد، مگر اینکه اهالی آن جامعه اراده کنند تغییری حاصل شود.

این مسئول، تصریح کرد: تغییر، توسعه و تعالی هر جامعه‌ای، جوششی از درون جامعه و مردم بوده است.

حسینی‌پور ادامه داد: هر جامعه‌ای نقش مردم را کمرنگ ببیند دچار عقب‌ماندگی می‌شود.

وی خطاب به جمع حاضر، خاطرنشان کرد: شما نماینده جمع‌های مردمی هستید و از مزیت‌های این استان، نیروی انسانی است.

استاندار مازندران با اشاره به فعالیت ۷۲۰ مازندرانی در رده‌های بالایی و میانی قوای سه‌گانه و دستگاه‌های حاکمیتی، اظهار کرد: بیشترین مدال‌آوران ورزشی، المپیادهای علمی، فعالیت‌های نخبگان و در فرهنگ و هنر مازندران جزو استان‌های برتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه نیما یوشیج در حوزه ادبیات دست به تحول اساسی و بنیان گذاری شکلی پیشرو زد، افزود: در آن مقطع کسی این جسارت را نداشت تا شکل تازه‌ای از شعر را در دفتر شعر این سرزمین رقم زند و منجر به تولد شعر نو شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان و نویسندگان از اقشار مهم برای مردم و جامعه هستند، گفت: مسئله هنرمندان و نویسندگان مازندران، نداشتن انسجام در درون هنرمندان استان است، باید این همدلی را تقویت کنیم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: استانی با این حجم گردشگر نیازمند توجه به تئاترهای خیابانی است تا تاریخ و فرهنگ این سرزمین برای گردشگران به نمایش درآید و بخشی از اقتصاد این حوزه هم تامین شود.

این مسئول ادامه داد: به دنبال ایجاد شهرک سینمایی در شهر شیرگاه هستیم و مقدمات آن فراهم شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه تلاش ما باید در پیگیری مسیر رو به جلو باشد، خاطرنشان کرد: از اهالی فرهنگ و هنر حمایت می‌کنیم و به دنبال ایجاد اتاق فکر هستیم و معتقدیم درباره هنر استان باید چاره‌ای اندیشید چرا که اکنون این حوزه رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: در شب شعرهایی که به زبان محلی شعرخوانی می‌شد حتی کسانی که زبان مازندرانی نمی‌دانستند به وجد می‌آمدند، اکنون برگزاری این نشست‌ها کمرنگ شده است.

استاندار مازندران گفت: هنرمندان و نویسندگانی که مسکن ندارند از طریق مسکن ملی، صاحب خانه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *