در گفتگو با یک حقوقدان مطرح شد؛

حضور اولين زن نماینده مجلس در مازندران نشان از تغییر بینش سیاسی مردم طبرستان دارد.

آیا حضور دکتر عالیه زمانی منجر به بهبود وضعیت زنان مازندران می شود؟!

عدالت اجتماعی با استفاده از ظرفیت زنان در حوزه های مدیریتی استان.

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز، مجید قاسم کردی ضمن تبریک به بانوان استان مازندران به خصوص سرکار خانم دکتر عالیه زمانی به جهت انتخاب به عنوان وکیل مردم در خانه ملت گفت: انتخاب یک بانو برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی (45 سال) اتفاقی مبارک است که نشان از افزایش سطح مشارکت سیاسی زنان نسبت به دوره های پیشین است.

این حقوقدان با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه که تا پایان سال جنبه اجرائی دارد بیان نمود؛ تا سال ۱۴۰۰ سی درصد مناصب مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار می گرفت، این در حالی است که تاکنون تنها حدود ۱۹ درصد مناصب مدیریتی استان مازندران در اختیار بانوان قرار گرفته است.

قاسم کردی بیان کرد: مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار از این جمعیت زنان هستند.که خود نیمی از جمعیت استان را شامل می شود لذا استفاده از ظرفیت زنان در حوزه های تصمیم گیری و مدیریتی ضروری است. وی در ادامه افزود،انتظار می رود دکتر زمانی با نظارت بر اجرایی شدن قانون در خصوص افزایش نقش زنان در امور مدیریتی استان عدالت اجتماعی را در سطح استان بگستراند.

این فعال مدنی: به بررسی مسایل و مشکلات زنان استان مازندران به منظور ارایه راهکارهایی در جهت کاهش مشکلات آن ها در جامعه, پرداخته و اعلام نمود؛ با بررسی ها از وضعیت وخیم جمعیتی مازندران بر اساس مطالعات انجام شده خواهیم دانست که درصد زنان بدون فرزند در مازندران بسیار زیاد است، لذا انتظار می رود تنهای نماینده مجلس بانوی استان اهمیت رابطه ثبات اقتصادی و افزایش نرخ باروری را مورد توجه قرار دهد و در تلاش جهت آسان کردن ازداوج، حمایت مالی، آسان شدن مادر و اشتغال، آسان شدن ورود مجدد زنان پس از بچه دار شدن به کار و نیاز به اجرای عملی حقوق زنان طبق مقررات در برنامه های آتی داشته باشد.

مجید قاسم کردی در پایان اعلام نمود؛ توسعه و پیشرفت همه‌جانبه بدون توجه به مطالبات زنان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنها محقق نمی شود امیدوارم با حضور اولین نماینده زن استان مازندران در مجلس شورای اسلامی شاهد حضور و فعالیت زنان متخصص و کارشناس جهت رشد و توسعه استان در حوزه های اجتماعی, فرهنگی و آموزشی و اقتصادی باشیم

One thought on “آیا حضور دکتر عالیه زمانی منجر به بهبود وضعیت زنان مازندران می شود؟!”
  1. “اولين زن نماینده مجلس در مازندران”؟!!
    ایول! تمام مرزهای پیشرفت را درنوردید! کی میره اینهمه راه رو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *