فتنه ۸۸ خطرناکترین تهدید علیه انقلاب و بزرگتر از سایر فتنه‌ها بود

▪️حماسه ۹ دی انقلاب مردم را نجات داد

«مقدم‌فر» کارشناس مسائل راهبردی:
🔹نکته‌ نخست این است که هر انقلابی با گذشت سه دهه از پیروزی‌اش، با تغییر نسل طبیعی مواجه می‌شود؛ بدین معنا که حالا ملتی به دوران جوانی و بالندگی می‌رسند که در زمان انقلاب حضور نداشته‌اند و آن دوران را مستقیماً درک نکرده‌اند؛ در نتیجه، دشمن پیش خود در سال ۸۸ تصور کرده بود که حالا باید پایان انقلاب اسلامی ایران را اعلام کند.

🔹رکن دوم فتنه‌ ۸۸، تجربه‌ی انقلاب‌های مخملین و رنگین در دنیا بود. دشمن در مدل مقابله‌اش با شوروی، به انقلاب‌های رنگین روی آورد و در مواردی مثل گرجستان و اوکراین و برخی نقاط دیگر موفق شده بودند.
🔹رکن سوم این بود که تعداد قابل توجهی از مسئولان عالیرتبه در آن سال با این فتنه همراه شدند که این نقاط بسیار مهم بود. برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی چنین ماجرایی رخ می‌داد، به نوعی که مسئولانی در تراز آقای کروبی با آن سابقه‌ی چند دور نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی امام(ره) در حج و بنیاد شهید و …، آقای موسوی به عنوان نخست‌وزیر کشور در دوران دفاع مقدس، و برخی دیگر که مسئولیتهای بزرگ داشتند و نامه‌های بدون سلام و والسلام و بیانیه‌های کذایی منتشر می‌کردند، وارد این ماجرا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *