اجرای ۲ ابر طرح حوزه ارتباطات برای تمهید بستر ارتباط با کیفیت و پایدار برای اهالی روستاهای شهرستان آمل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، گفت: در سفر شهرستانی اخیر استاندار مازندران به شهرستان آمل اجرای ۲ ابر طرح حوزه ارتباطات مصوب شد که زمینه ارتباط با کیفیت و پایدار برای اهالی روستاهای این شهرستان را فراهم می کند. ‎

اسماعیل اعزی، افزود: توسعه دکل های ارتباطی در روستاها و نیز ایجاد زیرساخت شبکه انتقال دکل های ارتباطی در شهرستان آمل ۲ طرح تعریف شده است که هر یک از این طرح ها خود شامل چندین ریز طرح هستند.

وی ادامه داد:‌ آمل با دارا بودن بیشتر از ۴۳۰ روستا بیشترین روستاهای مازندران را در خود جای داده و با توجه به این موضوع نگاه توسعه ای و کیفیت بخشی به خدمات ارتباطی در روستاها در این سفر مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

مازندران بیشتر از سه هزار روستا دارد که حدود نیمی از جمعیت سه و نیم میلیون نفری استان در روستاها ساکن هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خصوص اجرای طرح های توسعه دکل های ارتباطی روستاهای آمل توضیح داد:‌ برای این منظور ایجاد ۱۰ سامانه جدید تلفن همراه برای ترمیم پوشش اینترنت ۲۶ روستا با تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی مصوب شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا برای ارتباط پایدار و افزایش پهنای باند روستاهای شهرستان آمل طرح “فیبر نوری” به طول ۸۹ کیلومتر مصوب شد که برای اجرای این طرح نیز ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

اعزی با اشاره به اینکه منابع تامین اعتبار این طرح ها ملی است، گفت:‌ با اجرای آنها زمینه ارتباط با کیفیت و پایدار در آمل بویژه روستاهای این شهرستان فراهم می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات در شهرستان آمل اعلام کرد:‌ اجرای فیبر نوری روستاها به طول ۱۲۰ کیلومتر برای ۳۵ روستا با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ادامه داد: ترمیم پوشش تلفن همراه در ۱۱ روستا با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، ‌راه اندازی ۳۰ دفتر خدمات پیشخوان دولت، ‌ فعالیت ۶۴ باچه پست بانک روستایی و ۴۶ دستگاه ATM برای تقویت اقتصاد خرد روستایی و پرداخت سه هزار و ۴۸۷ مورد تسهیلات به روستاییان آمل از طریق پست بانک از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات در آمل است.

هجدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران پنجم دی ماه به شهرستان آمل برگزار شد و در این سفر که با همراهی ۸۰ مدیر ارشد شهرستانی و استانی انجام شد، بررسی مشکلات مردم و واحدهای تولیدی صنعتی در دستور کار قرار گرفت. حضور مدیران در روستاهای آمل به خصوص مناطق کم برخوردار از جمله اهداف سفرهای شهرستانی استاندار مازندران است.

بازدید از شهرک صنعتی نمایشگاه داران اتومبیل، شهرک صنعتی جمشید آباد برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح زیر ساختی، حضور در جمع مردم روستای بلیران، دیدار با اقشار مختلف مردم، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در نهایت جلسه شورای اداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی پایان بخش این سفر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *