ثبت بیش از 450 میلیون تردد در محورهای استان مازندران
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در رزمایش طرح زمستان پلیس راه از ثبت بیش از 450 میلیون تردد و اختصاص 8 درصدی تردد کل کشور به استان خبر داد و گفت: در طول هشت ماهه گذشته شاهد کاهش 14 درصدی آمار مجروحان ناشی از تصادفات رانند گی در استان بوده ایم .
به گزارش خبرنگار هرازنیوز ، سردار حسن مفخمی شهرستانی در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه استان که با حضور استاندار مازندران، مدیران دستگاه های امدادی و خدمات رسان و یگان های عملیاتی پلیس در ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: رزمایش زمستانه پلیس راه با شرکت سازمان های امدادی و جاده ای با حضور پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، سازمان های بیمه، شهرداری ها، راهداری، اورژانس، هلال احمر، مراکز بهداشتی و درمانی و آتش نشانی به اجرا در آمده است .
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به بکارگیری 1726 نفر اعم از نیروهای پلیس، هلال احمر، اورژانس، امدادخودرو و راهداری در اجرای طرح زمستانه، هدف از اجرای این رزمایش را افزایش حفظ سلامت و ایمنی معابر، کاهش تصادفات و راهبندان، کاهش حوادث جاده ای، تسهیل در آمد و شد و ارائه خدمات انتظامی و امدادی به مسافران برشمرد .
وی با اشاره به اجرای این طرح از امروز تا پایان اسفندماه سال جاری تصریح کرد: با اجرای طرح های انتظامی و امدادی از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش 14 درصدی آمار مجروحان و 2 درصدی متوفیان ناشی از حوادث جاده ای در محورها و معابر درون شهری سطح استان بوده ایم .
سردارمفخمی با بیان این که سهم استان از حوادث رانندگی و آمار مجروحان و متوفیان بالغ بر 4 درصد کل کشور است، اظهار داشت: در هشت ماهه گذشته بیش از 4 میلیون و 369 هزار خودرو اعمال قانون شده اند که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و 313 هزارو 700 فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است .
این مقام انتظامی با اشاره به ثبت بیش از 6 میلیارد تردد در سطح کشور در طی سال جاری، بیان داشت: استان مازندران با ثبت بیش از 450 میلیون تردد و اختصاص 8 درصدی تردد در کل کشور بعد از استان تهران، دومین استان پرد تردد کشور به شمار می رود .
مفخمی آمار دارندگان گواهینامه رانندگی در سطح استان را بالغ بر 3 میلیون نفر عنوان کرد و با تاکید بر توجه به هشدارهای انتظامی از سوی رانندگان همکاری و همراهی رسانه های استانی از جمله صدا وسیما و شبکه های مجازی را در ارائه آموزش همگانی به مردم و پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نقشی اثرگذار برشمرد .
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه های امدادی و خدمات رسان با پلیس در کاهش حوادث جاده ای، توجه به هشدارهای پلیس، هواشناسی و سازمان های امدادی از جمله به همراه داشتن تجهیزات سازمانی، دقت در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد تاکید قرار داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *