رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان شهرستان آمل: کجاست مسوولی که برای بیمه هم صنفان ما اقدام قانونی نماید

رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان شهرستان آمل گفت:450 بانوی خیاط دارای پروانه کسب زیر مجموعه اداره صمت شهرستان آمل فعالیت دارند.

قدسیه هدایتی مطرح کرد:  برای اولین بار در ایران این فن بازار با برپایی ۳۰ غرفه با حضور تولیدکاران حرفه‌ای برپا شد.

وی اظهار کرد: در بین اعضای ما بانوان شریفی هم هستند که درگیر بیماری سرطان هستند و همینطور خانم های  بی سرپرست و بد سرپرست نیز فعالیت میکنند و در این برنامه شرکت کردند.

هدایتی با بیان اینکه هدف از برپایی فن بازار این است که افرادی که تولیدکاران رسته مشاغل را به شرکت ها و بانکها بیمارستان ها و… معرفی کنیم افرادی در دانشگاه ها مشغول تحصیل رشته های مرتبط با طراحی دوخت و … انگیزه کافی برای تحصیل در دانشگاه و جذب بازار کار پیدا کنند .

رییس اتحادیه خیاطان شهرستان آمل با بیان اینکه این تولیدکاران هم کارگر در صنف خود دارند و هم مشاغل خانگی تحت پوشش آنها قرار دارند افزود: بنده به عنوان  رییس اتحادیه موظف هستم که نان را به صورت مساوی سر سفره  تک تک همکاران خودم بیاورم و در این نمایشگاه  یکسری از شرکت‌های بنام آمل حضور رساندند که نقطه مثبت این فن بازار بوده و امیدواریم در این عرصه بتوانیم از حمایت آنها هم برخوردار شویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هرازنیوزکه این فن بازارشامل چه بخشهایی ازتولید پوشاک می شود اظهارکرد: اینجا جایگاه پوشاک مشاغل است یعنی شامل پوشاک بانک ها، بیمارستان ها و شرکت ها و واحدهای صنعتی و هر نقطه ی دیگری که به صورت تجاری، اداری و خدماتی است می شود.

هدایتی مطرح کرد: در این نمایشگاه هشت شهرستان مازندران یعنی بابل، ساری، بهشهر، نکا، تنکابن و بانوان فعال آمل حضور یافتند در کنار اینکه ۱۰ نفر از مجموعه پروانه داران زیر مجموعه اتحادیه خیاطان بانوان این شهرستان آمدند، بزرگترین معضل کارفرمایان در این حرفه در امر بیمه است با وجود تحت پوشش قرار دادن خیاطان زیردست متاسفانه خود کارفرما از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند نمی‌شود مگر اینکه خود را بیمه خویش فرما کند که مبلغ بالایی است. رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان شهرستان آمل عنوان کرد: مدت ۴سال ونیم است که با گروه جهاد دانشگاهی مشغول کارهای مشاغل خانگی هستیم و ۲۵ نفر عضو زیر مجوعه دارم ما در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال ۱۴۰۱ به فن  بازار ساری رفتیم و در جشنواره لباس عفاف و حجاب شرکت کردیم  که  دکتر رضوی و خانم دکتر توسی هم از نمایشگاه بازدید داشتند و  بابت کارهای مشاغل برنامه ریزی کردند و در آنجابرنامه جشنواره فن و بازار آمل  تصویب شد.

رییس اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان شهرستان آمل در ادامه تصریح کرد: از دی ماه سال گذشته فعالیتهای مربوط به این فن بازار را شروع کردیم و نامه هایی از طرف گروه جهاد و از طرف اتحادیه ما زده شد و در نهایت در برپایی این نمایشگاه فرماندار سابق و جدید، شهردار آمل و معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، اعضای شورای شهر، ریاست اتاق اصناف شهرستان آمل و ریاست اداره صمت شهرستان آمل و …همکاری های لازم  را داشتند و جا دارد از این عزیزان قدردانی کنم که همکاری کردند تا  این نمایشگاه آبرومندانه برگزار شد.

هدایتی در مورد نوع لباسها در این فن بازار مطرح کرد: بیش از ۵۰۰نوع لباس در اینجا داریم که هر کدام از بهترین  طراحی لباس ها وعالی ترین  دوختها را در نوع خودشان دارا هستند .

وی در ادامه افزود: هرکدام از دوستان ما و خیاطان ما می توانند  در طرح شیما نام نویسی کنند چرا که امروز بالای ۴۵۰ دست لباس در طرح شیما داشتیم که زیر مجموعه وزارت ارشاد است  و متاسفانه دوستان ما در مورد طرحهای شیما زیاد اطلاعات ندارند.

هدایتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این نمایشگاه  ۱۰نفر اعضای اتحادیه ما حضور دارند ادامه داد: ما یک مشکل اساسی داریم و آنهم اینکه  متاسفانه باتوجه آنکه از طرف  آقای خیران پورمعاون اقتصادی استاندار  نامه زده شد به تمامی دستگاه ها،شرکت ها و ارگانهای شهرک  صنعتی اما تنها تعداد ۴یا ۵ ارگان و شرکت در این نمایشگاه شرکت کردند و ما نمی دانیم که مشکل کار ما کجاست و آیا این اشکال از اداره صمت است و  یا از خود شرکت هاست که در این برنامه شرکت نکردند .

وی در ادامه مطرح کرد: دراین نمایشگاه  غرفه های عفاف و حجابی هم برگزار شده که با همکاری مجموعه ما  فعالیت میکنند.

هدایتی با اشاره به تداوم همکاری های اتحادیه خیاطان و فرش بافان بانوان شهرستان آمل  با  جهاددانشگاهی استان مازندران  مطرح کرد:  تصمیم داریم که نمایشگاه های مختلفی رابا طور مشترک برگزار نماییم و ان شالله بتوانیم  در حوزه های مختلف پوشاک کودک و مدرسه و عروس و خیلی از کارهای دیگر جشنواره فن بازار برگزار کنیم.

هرازنیوز مریم اکبرپور

عکس : حسن جوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *