همايش تجليل اعضاي شوراي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان آمل با حضور معاون وزیر کشور

معاون وزير كشور:

دهياران و شوراها در راستاي نشاط اجتماعي گام بردارند

معاون هماهنگي امور استان هاي وزارت كشور بر ايجاد نشاط اجتماعي توسط دهياران و شوراها و شهرداري ها تاكيد كرد.

ابوطالب شفقت در همايش تجليل اعضاي شوراي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان آمل با اشاره به اينكه مسير تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب مي گذرد و در اين زمينه بايد به فرمايشات ايشان توجه ويژه شود، بيان كرد: بخش مهمي از توجهات رهبر معظم انقلاب به تشكل ها و بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي در اداره كشور اختصاص دارد.

وي با تاكيد بر تبيين و بازنگري در نقش شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها در راستاي اهداف انقلاب اسلامي تصريح كرد: بايد ديد اين تشكل ها كه برگرفته از بطن مردم است چگونه در آينده نظام اسلامي و جهت گيري و راهبردهاي آن قرار است نقش ايفا كند.

شفقت با تاكيد بر اينكه امروز توسعه محلي در نظام توسعه اي كشورها نقش مهمي ايفا مي كند از اين رو از شوراي شهرها و روستاها انتظار بيشتري مي رود، تصريح كرد: امروز معتقديم خرد علمي تخصصي در شوراها بايد ارتقا يابد تا سطح فعاليت مردم پايه رشد كرده و به آنچه براي مردم ضروري است دست يابيم.

معاون وزير كشور با تاكيد بر اينكه دهياران و شوراها در راستاي نشاط اجتماعي گام بردارند، بيان كرد: دهياران و شوراها حلقه بزرگ مديريتي در كشور محسوب مي شوند و بايد در فعاليت آن بازنگري جدي صورت گيرد.

وي با اشاره به اينكه شوراها به عنوان حلقه هاي مردمي مديريتي مي توانند حلقه هاي متعددي تشكيل داده و از وجود همه ظرفيت هاي مردمي براي اشاعه نشاط اجتماعي بهره گيرند، عنوان كرد: نظام اسلامي در برداشتن گام هاي بزرگ در افزايش مشاركت مردم در حكومت داري سرآمد است اما بايد نظام مديريت مشاركت محور و مردم محور يعني مديريت محلي توسعه يابد.

شفقت با تاكيد بر اينكه در قانون مسئوليت هاي بسياري به شوراها داده شده است و از اين رو انتظار بيشتري از اين بخش از مديريت كشور مي رود، عنوان كرد: شناخت قانون و برنامه ريزي بر اساس آن يكي از مهم ترين اموري است كه شوراها بايد به آن توجه داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه شوراها بايد نيازها و ظرفيت هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، بهداشتي و مذهبي منطقه خود را مطالعه كرده و از دانشگاه ها و جوانان استفاده كنند، بيان كرد: مسئوليتي كه بر عهده گرفتيم را بايد با خرد علمي و تخصصي پيش برده و سبك مديريت مردم محور را نهادينه كنيم.

فرماندار آمل در همايش روز شوراها خبرداد

اجراي طرح گازرساني و فيبرنوري به منطقه محروم لاريجان در دولت سيزدهم

فرماندار آمل در همايش بزرگداشت روز شوراهاي شهرستان آمل كه با حضور شفقت معاون وزير كشور برگزار شد، گفت: اجراي طرح گازرساني و خط فيبرنوري در بخش لاريجان به همت دولت سيزدهم انجام شده است.

سيد عباس حسيني با اشاره به اينكه به همت مردم و مسئولان شهرستان آمل در حوزه شهري و روستايي شاهد تحرك بسيار خوبي هستيم و اين نشان از همدلي در سطح شهرستان دارد، بيان كرد: مشاركت مردم و شوراها در توسعه شهرستان، مناسب و درخور قدرداني است.

وي با بيان اينكه به همت دولت سيزدهم شاهد تحرك و پويايي ويژه اي در سطح شهرستان بوده ايم، اظهار كرد: در يك سال گذشته 230 پروژه با اعتبار بيشتر از هزار ميليارد تومان در آمل تنها در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداري رسيده است و اميدواريم اين تحرك و توجه در سال جاري افزايش يابد.

حسيني با اشاره به اينكه در بخش محروم لاريجان، به همت دولت سيزدهم مشعل گاز در اين بخش روشن شده و فيبرنوري به بام ايران در شهر رينه رسيد، افزود: براي اين بخش در سال جاري بنا داريم بيمارستان شهر گزنك را راه اندازي كنيم تا بخش مهمي از مشكلات مردم اين منطقه رفع شود.

فرماندار آمل با اشاره به اينكه استانداري مازندران براي رفع معضل پسماند منطقه عزم و اراده دارد، اظهار كرد: طرح مالي پيروليز يعني توليد نفت و گاز از زباله به مركزيت شهرستان آمل را در تهران به امضا رسانديم و در انتظار حضور پيمانكار در شهرستان هستيم، در هفته گذشته نيز استاندار پيمانكار ديگري نيز براي مساله زباله شهرستان معرفي كردند كه اميدواريم اين تلاش ها در سال جاري به نتيجه برسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *