فرماندار آمل:

نخستین فن بازار پوشاک مازندران خردادماه در آمل برگزار می‌شود

 

فرماندار ويژه شهرستان آمل گفت: اميدواريم با برگزاري نخستين فن بازار پوشاك مازندران در شهرستان آمل؛ زنجيره ارزش توليد پوشاك در استان مازندران رونق گيرد.

 

به گزارش هرازنیوز ، جلسه هماهنگی برگزاری نخستين فن بازار پوشاك استان مازندران با حضور يوسفي مهر رئيس سازمان جهاد دانشگاهي مازندران و حسيني فرماندار ويژه شهرستان آمل در محل اين فرمانداری برگزار شد.

 

سيد عباس حسيني در اين جلسه با اشاره به اينكه در استان مازندران پوشاك و توليد پارچه از قدمت بالايي برخوردار است و به نوعي مازندران خواستگاه توليد پارچه و پوشاك به شمار مي رود، بيان كرد: امروز توليدكنندگان بسياري در استان مازندران وجود دارند كه در حجم انبوه توليدات مورد نياز كشور را تامين مي كنند.

وي با بيان اينكه مركزيت توليد پارچه بايد به استان مازندران باز گردد، اظهار كرد: امروز نساجي هاي مستقر در آمل، قائم شهر و ديگر شهرستان هاي مازندران بايد در طي يك زنجيره توليدي، بتوانند در حوزه توليد پوشاك ارزش آفريني كرده و نيازهاي كشور را از طريق زنجيره توليد مازندران تامين كنند.

حسيني با اشاره به اينكه زنجيره ارزش پوشاك در حوزه اقتصادي بسيار اهميت دارد و به نظر بايد در مازندران يك متولي جديد پيدا كند، اظهار كرد: ما داراي قدمت بسياري در حوزه پوشاك هستيم و نبايد به عنوان مصرف كننده در اين بخش ديده شويم.

وي با تاكيد بر اينكه نخستين فن بازار پوشاك استان مازندران با همكاري فرمانداري شهرستان آمل و جهاد دانشگاهي اين استان خردادماه به ميزباني آمل برگزار مي شود، تصريح كرد: ايجاد حلقه اتصال ميزان توليد كنندگان پارچه، طراحان لباس و نيز توليدكنندگان پوشاك از اهداف برگزاري اين جشنواره به شمار مي رود.

محمدرضا يوسفي مهر رئيس جهاد دانشگاهي مازندران نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه مساله توليد پوشاك در استان مازندران مغفول مانده و مازندران در اين بخش مصرف كننده است، اظهار كرد: بيشترين تسهيلات در حوزه مشاغل خانگي مازندران به حوزه پوشاك اختصاص يافته است و سهم مازندران در دريافت تسهيلات مشاغل خانگي پوشاك در رتبه پنجم و ششم كشور است اما جايگاه اقتصادي اين حوزه در مازندران مشخص نشده است.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات در اين حوزه نتوانسته است ايجاد ارزش كرده و صرفه اقتصادي بالايي ايجاد كند، بيان كرد: مازندران بيشترين دانشجويان طراحي دوخت كشور را نيز داراست از اينرو بايد اين زنجيره اقتصادي در مازندران فعال شده و به خواستگاه توليد پوشاك كشور تبديل شويم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *