گزارش هرازنیوز از نشست رسمی شورای اسلامی شهر آمل +عکس

به گزارش هرازنیوز، جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آمل با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، معاون عمرانی فرماندار، اعضای شورا، شهردار آمل و معاون فنی و شهرسازی شهرداری برگزار شد .

این صندلی و مسئولیت امانت است

به گزارش هرازنیوز ، سید عباس حسینی در این جلسه بیان داشت : این صندلی و مسئولیت امانت است و زمان در حال سپری شدن و غیر قابل بازگشت است و باید از لحظه لحظه ای که می گذرد نهایت بهره را ببرید و تلاش کنید تا گره ای از مشکلات شهروندان باز کنید و مطمئنا باقیات و صالحاتی نیز برای شما خواهد بود .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با بیان اینکه در سلامت اعضای شورای اسلامی شهر آمل شکی نیست و قطعا دستگاه های نظارتی هم همین باور را نسبت به اعضای شورا دارند افزود : در برخی از جاها نیاز است تصمیماتی اخذ شود تا یک مشکلی حل شود یا یک استعدادی بارور شود و این لزوما حل مشکل نیست، مطمئنا باروری یک استعداد و شکوفایی یک مسیر می تواند یک اتفاق خوب در اجتماع باشد .

حق الناس را رعایت کنید

مهدی انگوران نیز در این جلسه با بیان اینکه شورا نهادی از دل مردم، برای حل مشکلات مردم و مصداق عینی حکومت مردم سالاری است گفت : حق الناس را رعایت کنید، رضای خدا را در کارها در نظر بگیرید و هدف شما این باشد که عمل تان را خدا بپذیرد و کار شما خالص برای خدا باشد .

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی افزود : همه باید در راستای وحدت و همدلی و احترام متقابل تلاش کنیم و در این شرایط اقتصادی برای تغییر وضع موجود و رفع مشکلات با تعامل سازنده و بهره مندی از ظرفیت ها بهترین شرایط کاری را برای خدمت به مردم ایجاد کنیم و مطمئنا با این روحیات می توان در خدمت رسانی به مردم گام های استواری برداشت .

شوراها ناظر واقعی بر عملکرد مدیریت شهری هستند

احمد محمدی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر نقش نظارتی است بیان داشت : شوراها ناظر واقعی بر عملکرد مدیریت شهری هستند و در حقیقت شوراها پل واسطه بین مردم و سیستم دولتی هستند .

رییس شورای اسلامی شهر آمل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره اینکه متاسفانه از سال 1400 و 1401 به دلیل واقعی کردن ارزش های معاملاتی از سوی اداره دارایی، شاهد افزایش نامتعارف فیش های عوارض نوسازی و عمران شهری هستیم که مشکلات زیادی ایجاد کرده است افزود : عوارض نوسازی بر اساس قانون نوسازی اخذ می شود که این قانون کشوری است و هیچ گونه تخفیفی ندارد .

وی خاطرنشان کرد : برای محاسبه عوارض نوسازی قیمت پایه توسط اداره دارایی انجام و ارزش گذاری املاک در هر شهر و منطقه توسط دارایی انجام می شود که این عدد ملاک عمل بسیاری از دستگاه ها از جمله شهرداری است .

محمدی ادامه داد : در تغییر کاربری، صدور پروانه و ماده صد ضرایب قابل تعدیل است اما عوارض نوسازی را نمی توان تعدیل کرد و قابل تخفیف هم نیست .

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش عوارض نوسازی، در این مدت شهرداری با کاهش وصولی مواجه شده است و مردم در پرداخت آن مقاومت می کنند تصریح کرد : روزانه مراجعات زیادی به شورا به خاطر همین موضوع داریم در صورتی که شورا و شهرداری نقشی در این زمینه نداشته اند و انتظار داریم مسئولین استانی و کشوری پیگیری نمایند تا راهکار مناسبی برای تعدیل کردن عوارض نوسازی در نظر گرفته شود و گسترش نارضایتی شهروندان را در پی نداشته باشیم .مریم اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *