باحمایت هلدینگ میران تالار آموزشی – تحقیقاتی پرورش طیور کشور در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل ساخته می شود

به گزارش هرازنیوز، آیین کلنگ زنی تالار آموزشی – تحقیقاتی پرورش طیور با حمایت مالی هلدینگ میران به مدیریت دکتر امین میران آملی و با حضور دکتر اکبر حاجی زاده مقدم رییس دانشگاه، دکتر مجتبی رنجبر معاونت آموزشی و پژوهشی، دکتر امیر خاکی رییس دانشکده دامپزشکی و اعضا محترم هیات علمی دانشکده دامپزشکی در پردیس دانشگاه فناوری نوین آمل برگزار شد.

 

این پروژه بر اساس تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل و هلدینگ میران جهت انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در حوزه پرورش طیور منعقد شد.

 

همچنین جهت ساخت، تکمیل و تجهیز این سالن آموزشی و تحقیقاتی با زیر بنای ۶۰ متر مربع که شامل سالن پرورش، انبار، سالن کالبد گشایی می باشد براساس برآورد هزینه برای ساخت و تکمیل این پروژه مبلغی بالق بر ۷ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

در ادامه دکتر میران آملی به همراه دکتر حاجی زاده مقدم رییس دانشگاه بازدیدی از آزمایشگاه های مجهز دانشکده دامپزشکی داشتند و از نزدیک از تجهیزات و امکانات این دانشکده بازدید به عمل آوردند و در پایان نیز نشستی صمیمی و تخصصی در حوزه پرورش طیور با رییس دانشگاه و اعضا هیات علمی دانشکده دامپزشکی داشتند.

استاد سید هاشم حسنی مشاور هلدینگ میران ، ضمن تبین ضرورت همکاری دانشگاه و صنعت ، به خبرنگار اعزامی هرازنیوز به این مراسم مطرح کرد :

از مدتی پیش جناب دکتر امین میران آملی، که از مفاخر علمی، پژوهشی و تولید کننده برجسته ملی در تولید خوراک دام و طیور محسوب می شوند ، ایده ورود به تهیه مواد غذایی سالم از طریق ضرورت حذف کامل داروها و مکمل های شیمیایی از جیره غذایی دام ،طیور و آبزیان ، مقرر فرمودند که همکاری متقابل بین هلدینگ و دانشگاه تحقق عینی یابد.

حسنی ادامه داد: ایده جناب دکتر امین میران آملی،مدیر و موسس هلدینگ میران ، با استقبال ستودنی ریاست عالیه دانشگاه که از مفاخر علمی استان محسوب می شوند قرار گرفت .و همکاری آغاز شد

مشاور هلدینگ میران تصریح کرد: با کمال افتخار اعلام می نمایم اولین دارو و مکمل غذایی کاملا گیاهی ،که در نوع خود ،در اروپا و آسیا کم نظیر است تولید شده است و به فضل الهی در اولین گنگره علمی جهانی، رونمایی و این محصول معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاسیس این آزمایشگاه مدرن در راستای آزمایش بالینی این دارو بر روی طیور است اظهار کرد: آزمایشگاه در ظرف ۲۰ روز تاسیس و در اختیار دانشمندان برجسته دانشگاه قرار خواهد گرفت.

حسنی با بیان اینکه گامی بعدی هلدینگ میران ، تولید مواد اولیه این دارو در زمین سه هکتاری دانشگاه است مطرح کرد: این طرح توسط جناب دکتر امین میران به دانشگاه ،پیشنهاد و با استقبال ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر حاجی زاده قرار گرفت ، ان شاالله در ماه آتی شاهد آغاز کشت گیاهان دارویی بومی و خاص ، با کمک دانشکده گیاهان دارویی باشیم.

وی در پایان تاکید کرد : به نمایندگی از هلدینگ میران بر خود فرض می دانم از زحمات و تلاش های جهادی ، ریاست محترم دانشگاه ، جناب دکتر رنجبر معاونت محترم پژوهشی ، جناب آقای دکتر سیفی ، معاونت محترم دانشجویی و اساتید محترم سرکار خانم دکتر عراقی ، سرکار خانم دکتر حسینی طبری ، سرکار خانم دکتر زارع ،نهایت سپاس و قدردانی را اعلام نمایم و صراحتا اعلام نمایم که این بزرگواران سرمایه های علمی ،ایران اسلامی محسوب می شوند و به استمرار همکاری با دانشگاه تا تحقق کامل ایده بنیانگذار هلدینگ میران ،جناب آقای دکتر امین میران آملی می اندیشیم.

به گزارش هرازنیوز،  این پروژه جزو  معدود پروژه هایی  در کشور محسوب میشود که بخش خصوصی در دانشگاه حضور عینی یافته و از دنیای نظریه پردازی ارتباط صنعت و دانشگاه به دنیای واقعیت همکاری متقابل قدم گذاشته است، حضور نیکوکاران و خیران علمی را در این عرصه باید غنیمت شمرد و در ترویج این راه خیر که موجب پیشرفت علمی کشور خواهد شد اهتمام ویژه گمارد.

مریم اکبرپور هرازنیوز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *