اختتامیه اولین جشنواره نوجوان مازنی در محمود آباد برگزار شد

به گزارش هراز نیوز : آیین اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری و مشارکت موسسه فرهنگی هنری همایش آرای سبحان با محوریت ترویج زبان و فرهنگ بومی مازندران و کشف استعدادهای نوجوانان روز چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 در مجتمع  تفریحی نفت شهرستان محمودآباد برگزار شد .

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنان کوتاهی گفت : نوجوانان مازندران با ارایه آثار ارزشمند خود حماسه خلق کردند و همراهی خانواده‌ها هم موجب خلق این آثارها توسط فرزندانشان شده است و در عصری که زبان تبری به شدت تهدید قرار گرفته استقبال  از اینگونه آثارها بسیار ارزشمند است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح در ادامه افزود : 2 هزار خانواده به طور مستقیم و 10 هزار خانواده به طور غیرمستقیم در خلق اینگونه آثارها نقش داشته اند و در این دوره از جشنواره معاونت وزیر آموزش و پرورش هم بر اجرای این کار دانش‌آموزان نظارت داشتند ..

جوادی در پایان تصریح کرد : در 6 بخش جشنواره در بخش‌های شعر و دکلمه خوانی، قصه، نقالی، سرود گروهی و آزاد از سنین ۸ تا ۱۵ سال بیش از ۲ هزار دانش‌آموز از سراسر مازندران در این جشنواره حضور داشته اند که ۲۰۰ نفر به مرحله حضوری راه پیدا کرده اند که در بخش های مجری گری ، شعر ، بخش های آزاد و … در مقاطع مختلف تحصیلی مورد تجلیل قرار گرفتند .

همچنین ، در  آیین اختتامیه اولین جشنواره نوجوان مازنی اصغر باقر زاد معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد ، فرزانه نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از خانواده های شهدا ،  علیزاده فرماندار و محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد حضور داشته اند.

گزارش و عکس : حسن جوان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *