انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در مازندران / کشف پرونده 288 میلیارد ریالی قاچاق آرد

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در استان به ارزش 288 میلیارد ریال خبر داد . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، بیان داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالاهاي اساسي و معيشت محور در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق آردهای دولتي و فروش غیرمجاز آن برای مصارف غيرمرتبط و خوارک دام و طيور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اشراف اطلاعاتی و تحقیقات ميداني کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی شبکه سازمان يافته قاچاق آرد در سطح شهرستان ساری با همکاری برخي از خبازان خاطی و تعدادی از کارکنان متخلف یک شرکت توزيع آرد خبر داد.

سردار میرزایی، مطرح کرد: این افراد از ابتدای سال 1401 تا پایان بهمن ماه همان سال با صدور حواله هاي صوري به قاچاق آرد پرداخته و آن را به صورت آزاد در بازار به دلالان می فروختند.

وی افزود: این افراد از محل فروش آرد های قاچاق، پول هاي دريافتي را به حساب يکي از کارکنان شرکت واريز و از آن طريق وجه دريافتي را بين خود تقسيم مي کردند.

میرزایی، اضافه کرد: در ادامه تحقیقات، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با بررسی دستگاه هاي پوز موجود در نانوايي ها در سطح شهرستان ساري دریافتند، چندين خبازي متخلف نیز از طريق تراکنش های صوري، اقدام به فروش آردهاي دولتي به صورت آزاد می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری 8 متهم در این خصوص از کشف قاچاق 1440 تن آرد به ارزش 288 میلیارد ریال خبر داد .

سردار میرزایی ، افزود: با دستور مرجع قضائی ، کارکنان متخلف شرکت پس از محرز شدن بزه انتسابي با صدور قرار موقت روانه زندان شدند و برای خبازان متخلف ضمن صدور قرار وثيقه نسبت به کاهش سهميه آرد خبازی آنان اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ارزش و جايگاه مهم نان در سبد غذايي خانوارها به خصوص اقشار کم درآمد و سياست حمايتي دولت با در نظر گرفتن يارانه در این خصوص موجب شده، برخی افراد با زير پا گذاشتن قانون و ارزش هاي انساني اين کالای اساسی را از مسير توزيع و مصرف قانوني خارج و یارانه ای که دولت برای حمايت از تغذيه مردم اختصاص داده را به جيب بزنند.

سردار میرزایی از عزم جدی پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: پلیس در راستای تحقق شعار سال ” مهار تورم و رشد تولید” از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *