معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران : مسئول انقلابی با اشرافی‌گیری میانه ای ندارد

به گزارش هراز نیوز : دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در جمع نمازگزاران آملی در مصلای میربزرگ شهر آمل ( 4 شهریور 1401 )  گفت : آمل در همه عرصه ها پیشگام بوده درمقابله با استعمار و استکبار مردم آمل زبانزد هستند و با بصیرت درمقابل فتنه‌ها، رژیم بعثی، دفاع از حرم و مقاطع مختلف انقلاب پیشتاز بودند.

وی با بیان نقش پر رنگ آمل در دفاع مقدس و مدافع حرم عنوان کرد: یک هزار و ۵۰ شهید ،۴۰۰ آزاده، ۸ شهید مدافع حرم و یک شهید مدافع سلامت تقدیک انقلاب کردند که نشان می‎دهد در هر مقطع از تاریخ تاثیرگذار هستند و در هر مقطع نقش بصیرت‌بخش و انسجام‎آفرین آملی‌ها فراموش ناشدنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران آمل با تاکید اینکه مردم آمل نه تنها در دفاع از کیان انقلاب بلکه در تربیت عالمان دنیا، پیش رو هستند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده، آیت‎الله جوادی آملی و آیت‌الله میرهاشم آملی، سید حیدر از چهره‎های برجسته این دیار محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سید حیدر آملی در قرن هشتم عارف برجسته و بزرگی بود و توانست همه جریان‌ها را حول محور تشییع جمع کرد و زمینه‌ساز شکل‎گیری اولین حکومت شیعیان به وسعت ایران در دوران صفویه بود، اگر امروز ایران زیر پرچم تشییع در عالم اسلام نقش محوری دارد، مدیون تلاش‎های این عارف است، که  باید رای این اندیشمردان همایش برگزار کرد تا جامعه بیشتر انان را بشناسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با گرامیداشت ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هته دولت، گفت: اگر چه طول مدت دولت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه و به مدت ۲۸ روز بود ولی امتداد نقشی که بر تاریخ ایران به عنوان شاخص مدیر تراز انقلاب اسلامی داشتند در همه دولت‎ها نقش‎آفرینی می‎کنند.

وی با تاکید مسئول انقلابی با اشرافی‌گیری میانه ای ندارد، تصریح کرد: برخی مسؤولان و مدیران که نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند را نباید به پای نظام جمهوری اسلامی گذاشت، خطای برخی مسؤولان را به پای انقلاب اسلامی ننویسیم، انقلاب اسلامی در قانون اساسی و وصایای شهدای متبلور می‎شود، مدیران اشرافی و عافیت‌طلب در انقلاب جایی ندارند و نسبت دولت سیزدهم تداوم راه دولت شهیدان رجایی و باهنر است.

سلگی مسئولان دولت سیزدهم را مردمی خواند و اظهار کرد: در مسیر خدمت به مردم و محرومان آماده جان‌فشانی هستیم و مسؤولان دولت سیزدهم نباید به هیچ وجه اهل عافیت و خوش‌گذرانی باشند، سفره مردم کوچک شده و شرمنده آنان هستیم، که مقابل فرزندان خود شرمسار هستند؛ اما مردم ضعف‎ها را می‌‎پذیرند، ولی بی‌عدالتی را نخواهند پذیرفت.

وی با تاکید اینکه مسئولان باید تزکیه نفس باشند، اظهار کرد: تمام زندگی شهدا خالص بود، فقط به کار و مردم می‌اندیشید و خستگی در آنان راه نداشت، بزرگترین افتخارمان خاک پای مردم و نوکری آنها است.

وی تداوم بخشی راه شهید باهنر و رجایی را باعث حل شدن بسیاری از مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: لوکس‎نشینی و رفاه‎طلبی نسبتی با دولت ندارد، ما همانند همه شهدا ملت اهل مبارزه با کج‌رفتاری‌ها هستیم و تلاش‌ها امروزه باید تؤام با برنامه‎ریزی و هدفمند باشد و باید مسؤولان مسئله‌شناس و مسئله حل‌کن باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران  تصریح کرد: دولت در ابتدای ورود خود با چالش‌های زیادی روبه رو بود، از گذشته تعهدادتی را بر گردن دولت سیزدهم گذاشتند که سابقه نداشت و سیاست زمین‌های سوخته در این زمینه صدق می‌کند.

وی ادامه داد: افراد کیسه دولت را خالی کردند ولی تعهدات عجیبی بنیان نهادند، در روزهای اوج ویروس کرونا تا ۷۰۹ نفر در روز کشته داشتیم ولی جان مردم برای مسؤولان گذشته اهیمت نداشت و در زمینه واکسن کوتاهی داشتند.

معاون استاندار مازندران از کسری بودجه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این کسری بی‌سابقه بود و تورم و رشد نقدینگی تمام رکوردها زده شد، متاسفانه سیاست خارجی گذشته تک‎بعدی و گروکشی معیشت مردم بود، ولی این دولت بن‌بست‌های سیاست خارجی را شکاند و برای بهبود شرایط اقتصادی مردم شبانه‌روز کار کرد.

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *