اسراییل در سراشیبی فروپاشی

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حالیکه هنوز نهال انقلاب اسلامی تهدیدات زیادی را در پیش روی خود می دید در 16 مرداد سال 58 از مسلمانان سراسر جهان خواست تا در آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان با عنوان “روز قدس” با برگزاری راهپیمایی، همبستگی و وحدت امت اسلامی را در حمایت از “حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین” به نمایش بگذارند.

 امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: “روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است”.

این ابتکار امام راحل  در ایجاد روز جهانی قدس، که در کشورمان مناسبتی رسمی محسوب می شود سبب شد تا امروز  بیش از ۸۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این روز راهپیمایی برگزار می‌کنند.

امروز روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل با جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است. روز پایمردی و مقاومت مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز طنین فریاد مظلومیت ملتی است که با خون مجاهدان خود پرده از چهره پلید و سیاه  رژیم کودک کش صهیونیستی برمی دارند.

روز قدس روز آغاز سراشیبی اضمحلال و انقراض رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی از صحنه گیتی است، طراحی هوشمندانه و ماندگار این یوم الله، در واقع  زمینه سازی برای نشان دادن وحدت و اراده آحاد مسلمین در حل مسئله فلسطین و دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی ، به عنوان اولویت نخست جهان اسلام است .

 قطعا اراده امت اسلامی در حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس این تصمیم محوری در تثبیت و جهانی سازی آرمان آزادی قدس بویژه در جغرافیای اسلام را فراتر از گذشته به مطالبه اصلی و ان شالله زمینه ساز تحقق آن خواهد کرد.

این یک حقیقت انکار ناپذیر است که تامین امنیت امروز به مهمترین مسأله اصلی رژیم اشغالگر قدس برای حفظ جمعیت یهودی در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است و به همین دلیل  ازدست رفتن دو مولفه امنیت و جمعیت، به معنای از دست رفتن هویت این رژیم بوده و روند فزاینده فروپاشی آنها را تسریع خواهد بخشید.

امنيت ملي از مهم ترين دغدغه هاي هر کشوري است،رابطه جمعیت و امنیت ملی یک رابطه دوسویه و متقابل می­ باشد؛ اما تغییرات جمعیتی نقش بسیار مؤثرتری در مسائل امنیتی دارد،به نظر می رسد که فزونی جمعیت رابطه مستقیمی با امنیت دارد و کاهش جمعیت امنیت یک کشور را به مخاطره می اندازد .

اکثرجمعیت صهیونیستی مهاجر هستند و وقتی این مهاجران خود را در معرض نا امنی ببینند هویت فرهنگی و اجتماعی این رژیم در معرض خطر قرار خواهد گرفت روند فزاینده حملات مجاهدان فلسطینی تاثیر مستقیمی بر ناامنی و از کف دادن هویت در بین این رژیم جعلی است . 

بی شک فردای روشن برای قدس و فلسطین با دوری از سازش با دشمن صهیونیست و تکیه بر راه حل مقاومت رقم خواهد خورد، روند مبارزات ملت فلسطین اززمان اشغال تاکنون نشان داده است که تضعیف امنیت و تشدید رویارویی و فعالیت گروه‌های مردمی و جوانان فلسطینی غزه و  کرانۀ باختری با رژیم غاصب اسرائیل ، امنیت این رژیم را به چالش کشیده و دچار آسیب کرده است و موجی از هراس را در تمامی اقشار صهیونیست ها به همراه داشته است .

 به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امروز دیگر وضع جهان، مانند آن روز نیست؛ ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه‌ی قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است.

دو عامل مهم، تعیین‌کننده‌ی آینده است: اوّل ـ و مهم‌تر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمایت جهانی دولتها و ملّتهای مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.

همه -دولتمردان، روشنفکران، عالمان دینی، احزاب و گروه‌ها، جوانان غیور و دیگر قشرها- باید جایگاه خود در این حرکت سراسری را بیابیم و نقش ایفا کنیم. این است آن چیزی که کید دشمن را باطل میکند و برای این وعده‌ی الهی: اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون(1) ، مصداقی آخرالزّمانی به وجود می‌آورد؛ وَ اللهُ غالِبٌ عَلی اَمرِه؛ وَلٰکِنَّ اَکثَرَ النّاسِ لا یَعـلَمونَ(2).

.

پایگاه خبری هرازنیوز

اسراییل در سراشیبی فروپاشی

۱) سوره‌ی طور، آیه‌ی ۴۲؛ «یا میخواهند نیرنگی بزنند؟ و[لی] آنان که کافر شده‌اند، خود دچار نیرنگ شده‌اند.»
۲) سوره‌ی یوسف، بخشی از آیه‌ی ۲۱؛ «… و خدا بر کار خویش چیره است ولی بیشتر مردم نمیدانند.»

 

 

 

اسراییل در سراشیبی فروپاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *