توسط دبیر ستاد امر به معروف انجام شد

پیگیری مطالبات عمومی در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه نعمت آباد تنکابن

مهرداد محمدی: با وجود قوانین صریح در خصوص ممنوعیت ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و حریم منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه دوهزار و سه هزار تنکابن با مجوز چه دستگاههایی صورت گرفته است؟

 

به گزارش هراز نیوز از  روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، مهرداد محمدی دبیر این ستاد در سفری دو روزه به غرب استان مازندران از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منابع طبیعی و اراضی ملی مناطق ییلاقی شهرستان تنکابن بازدید میدانی بعمل آورد.

با توجه به گزارشات مردمی متعدد واصله به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه و منابع طبیعی شهرستان تنکابن، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به همراه تعدادی از اهالی و افراد مورد اعتماد منطقه از تعدادی از روستاهای منطقه خرم آباد این شهرستان دیدن کرد.

محمدی پس از مشاهده تخلفات گسترده به ویژه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز، تجاوز به بستر رودخانه و اراضی ملی توسط افراد سودجو، عنوان کرد: با توجه به مواد قانونی متعدد و مصرح در قانون در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این سوال به ذهن مخاطب خطور خواهد کرد که این افراد با توجه به آشکار بودن تخلفات، از چه طریقی مجوزات لازم برای این اقدام های غیر قانونی را بدست می آورند؟

وی افزود: با توجه به جلسات متعدد ستاد و گروه های مطالبه گر مردمی و دانشجویی با دادستان مرکز استان، مهمترین آسیب مطرح شده در استان در حال حاضر همین ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به منابع طبیعی است که ستاد در کنار دستگاه قضایی به جد پیگیر برخورد با تخلفات این حوزه که مصداق بارز منکرات نیز می باشد، است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطر نشان کرد: ماموریت و وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس منویات مقام معظم رهبری، امر به بزرگترین معروفها و نهی از بزرگترین منکرات است که در این خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی جزو مهمترین اولویت های ستاد می باشد.

محمدی در پایان تاکید کرد: تجاوز به حریم رودخانه و منابع طبیعی توسط هر فرد یا دستگاه و نهادی بر اساس قانون، تخلف محرز است و ستاد بر اساس وظیفه ذاتی خود حتما این موضوعات را با همکاری دستگاه قضایی استان تا حصول نتیجه و برخورد با متخلفان به ویژه دستگاههای متخلف همکاری کننده با این افراد، دنبال خواهد نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *