در گلریزان بزرگ ۷۰۰ نفری خیرین و مجامع خیریه به میزبانی فرمانداری آمل صورت گرفت؛

جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران آمل در جشن رمضان 

 

به گزارش هرازنیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه در گلریزان بزرگ ۷۰۰ نفری خیرین و مجامع خیریه شهرستان آمل که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ۱۵ میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد، گفت: این گلریزان در قالب جشن رمضان صورت گرفت که مبلغ هدایای جمع آوری شده، بیشترین رقم خیریه در سال های اخیر و بیشترین رقم گلریزان جشن رمضان در میان شهرستان‌های استان مازندران بود. 

 

سید عباس حسینی در مراسم گلریزان بزرگ جشن رمضان شهرستان آمل با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، جشن گلریزان در آمل برگزار نشده بود، تصریح کرد: این گلریزان با تجمیع تمام خیرین، مجموعه‌های خیریه، شبکه های نیکوکاری، ادارات بهزیستی و کمیته امداد، مجمع خیرین شهرستان آمل با مرجعیت فرمانداری شهرستان و حضور ۷۰۰ نفر از خیران شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه آمل جامعه ای فرهیخته از نیکوکاران و خیرین دارد، بیان کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی ایجاد همگرایی برای جلب مشارکت مردمی و در کنار قرارگرفتن این فرهیختگان نیکوکار است.

حسینی با اشاره به اینکه خیران شهرستان آمل در حوزه های مختلف فعالیت داشته و این گروه ها نقطه قوت شهرستان آمل به شمار می روند، بیان کرد: تجمیع فعالیت های نیکوکارانه و خیریه، قطعا زمینه ساز، اقدامات اثربخش و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی جشن رمضان در آمل، تصریح کرد: 

مبلغ هدایای جمع آوری شده، بیشترین رقم خیریه در سال های اخیر و بیشترین رقم گلریزان جشن رمضان در میان شهرستان‌های استان مازندران بود.

وی یادآور شد: مجمع خیرین شهرستان آمل، زمینی به ارزش ۶ میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیازمندان در این جشن اهدا کرد و برخی هدایای غیرنقدی نیز شامل سبد کالا، مصالح ساختمانی و اقلام مورد نیاز برای ساخت مسکن نیازمندان به علاوه هدایای نقدی بود. 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین مرکز خیرین جهیزیه ساز مازندران در آمل راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: 

کرامت خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است و خیرین تا بحال در این زمینه سرآمد بوده اند‌.

حجت الاسلام عالیشان اظهار کرد: احیای فرهنگ خیر و احسان در همه شهرستان‌ها دستور کار قرار گرفت و تاکنون در ۱۶ شهرستان جشن گلریزان برگزار شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۸۰ هزار خانوار در کمیته امداد امام‌خمینی مازندران اظهار کرد:

در اشتغال که سیاست راهبردی است،سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال استان به صورت ۱۰۰ درصد در شهرستان ها جذب شد که ۱۱ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد کرد.

علیشان عنوان کرد: امسال نیز ۱۶هزار فرصت شغلی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان برنامه ریزی شده است.

وی از ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکن نیازمندان در استان خبر داد و گفت: پایش فقر در استان مازندران آغاز شده است و تلاش داریم در این زمینه میزان کمک های شبکه های نیکوکاری را افزایش دهیم.

این مسول از بالا بودن سرانه موردنیاز ایتام در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: ۲۷۰۰ یتیم در استان تحت پوشش قراردارند که سرانه ۸۴۰ هزار تومانی آنان از سرانه کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: در برنامه های این کمیته، جلب ۲۰ هزار حامی برای ایتام هدفگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *