رضوی: بازی با امارات، درس‌های زیادی برای ایران داشت/ تیم ملی نیاز به بالانس دارد

رضوی: بازی با امارات، درس‌های زیادی برای ایران داشت/ تیم ملی نیاز به بالانس دارد

یک کارشناس فوتبال می‌گوید دیدار ایران و امارات درس‌های زیادی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ داشت که می‌تواند در آینده به کار این تیم بیاید.

عباس رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل امارات که منجر به ۹ امتیازی شدن شاگردان اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی شد گفت: این بازی درس هایی فراوانی برای بازی ها آینده داشت. تیم ایران در روزی بزرگ که با شانس تجدید نظر داور همراه بود، امارات را شکست داد. امارات در این دیدار بسیار آگاهانه و حساب شده و با تاکتیک ضد حمله برابر ایران بازی کرد. امارات با شناخت از قدرت تهاجمی ایران با تمرکز در منطقه یک سوم دفاعی خود، یه خوبی از دروازه‌اش دفاع کرد و تنها گل ایران روی ضد حمله و همکاری آزمون و طارمی به ثمر رسید.

این کارشناس فوتبال به تاکتیک امارات در برابر ایران اشاره کرد و افزود: امارات برای مقابله با خط تهاجم ایران، با دفاع پنج نفره و دو هافبک میانی در منطقه یک سوم میانی خود مستقر شده بود. خط دفاعی پنج نفره امارات همیشه با دو مدافع و حمایت یک هافبک میانی ترکیبی سه نفره در کریدورهای کناری ایجاد کرده بودند که از نفوذها در امان باشند. تفکر و تمرکز  دفاعی آن‌ها با ایجاد تله آفساید در پشت مدافعان خودشان همراه بود که ۶ بار به وقوع پیوست و از نفوذ آزمون، طارمی و جهانبخش جلوگیری کردند.

وی به برنامه امارات برای گشودن دروازه ایران پرداخت و گفت: در خط حمله، امارات با قراردادن تک مهاجم گلزن و سرعتی خود در نزدیکی دو مدافع میانی ایران، با ارسال‌های بلند و عمیق، به دنبال ایجاد فاصله با خط دفاعی و میانی ایران بود و در این فضای خالی ایجاد شده آن ها بارها صاحب توپ‌های دوم بودند که در مواقعی هم خطرساز شد.

رضوی با رد ادعای برخی از کارشناسان مبنی بر وجود ضعف در خط دفاعی تیم ملی ایران گفت: بارها از ضعف دفاعی ایران صحبت می شود که درست نیست. خط دفاعی تیم ملی فقط نیاز به بالانس در هنگام حمله کردن دارد.

این کارشناس فوتبال درباره نکات مهم این بازی که می‌تواند در دیدارهای بعد به کمک تیم ملی بیاید اظهار کرد: ایران با داشتن مهاجمان بسیار با ارزش، باید بالانس عددی نفرات خود را در وقت حمله و دفاع به درستی مشخص کند که گرفتار ضد حمله نشود. از طرفی در کرنرها و ضربه های آزاد در منطقه یک سوم دفاعی حریف، باید حرکت منطقه‌ای مهاجمان و نفرات اضافه شده برای زدن ضربه سر مشخص شود. در با بازی امارات چندین بار بازیکنان ما در هنگام پریدن به هوا و زدن ضربه سر با هم برخورد کردند.

وی تاکید کرد: باید روی برنامه‌ریزی تیم حریف که روی نقاط قوت ایران صورت گرفته است، تفکری داشته باشیم و توانایی تغییر تاکتیک گروهی یا انفرادی را ایجاد کنیم و با سرعت بالایی انجام دهیم که گره گشای بازی های سخت در آینده باشد.

رضوی درباره دیدار ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی که روز بیستم مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود گفت: تیم کره گل‌های فراوانی را با داشتن هافبک‌های شوت‌زن به ثمر رسانده که با توجه به عقب نشینی خط دفاعی ما روی پاس‌های بلند و عمقی و ایجاد فضای شوت زنی، باید این مسئله را به دقت مورد توجه قرار دارد. احتمال اینکه برنامه ریزی کره همانند تیم ملی امارات روی مسائل دفاعی باشد، وجود دارد که باید به آن هم توجه کنیم و اگر لازم باشد تغییراتی در نحوه بازی خودمان ایجاد کنیم.

مربی سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: این پیروزی را به مردم و فوتبال ایران تبریک می گویم و امیدوارم تیم ملی در بازی های آینده با آرامش و هوشیاری بهتر و موفقیت بازی ها را ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *