افتتاح سه خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در بخش لاریجان

سه خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستاهای لاسم، شاهاندشت و دینان منطقه لاریجان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، بخشدار منطقه لاریجان و دهیاران اهالی روستاها و شوراها افتتاح شد.

به گزارش هرازنیوز ، سه خانه هلال و مدیریت بحران روستایی منطقه لاریجان در روستاهای لاسم، شاهاندشت و دینان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، بخشدار منطقه لاریجان و دهیاران اهالی روستاها و شوراها افتتاح شد.

جمشید نیک زاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در آئین افتتاحیه این خانه های هلال با اشاره به تاسیس همزمان سه خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، هدف از راه اندازی این خانه های هلال را، بالا بردن فرهنگ ایمنی و تاب آوری مردم مناطق بالادست و صعب العبور بیان کرد.

نیک زاد با تاکید بر اهداف تاسیس خانه های هلال روستایی، تصریح کرد: آموزش های امداد و کمک های اولیه، برگزاری مانورهای امدادی و دوره های آموزشی در مناطق بالادست و صعب العبور که از طریق خانه های هلال روستایی برگزار خواهد شد؛ تاثیر بسیار زیادی در تاب آوری مردم در زمان حوادث و بحران ها خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: با فراگیری دوره های آموزشی در قالب تیم های امدادی خانه های هلال، اعضای خانه های هلال، در هر زمانی و به هر دلیلی اتفاقی برای مردم روستا بیافتد، خودشان قبل از رسیدن تیم های امدادی بتوانند امدادرسانی را انجام دهند.

یونس حیدری بخشدار بخش لاریجان که در مراسم افتتاحیه سه خانه هلال در روستاهای لاسم شاهاندشت و دینان حضور داشت ابراز امیدواری کرد: که تمامی روستاهای بخش لاریجان مجهز به خانه هلال و مدیریت بحران روستایی شوند.
وی هدف از این کار را آمادگی مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و غیرطبیعی در مناطق بالادست و صعب العبور دانست.

بخشدار لاریجان در همین زمینه ادامه داد: در روستاهای مناطق بالادست و صعب العبور صورت وجود خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی در زمان حوادث قبل از رسیدن نیروهای امدادی مردم می‌توانند مشکلات منطقه را پوشش دهند و به کمک هم بتوانند از پس مشکلات برآیند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همت دهیاران و شوراهای روستا در سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای منطقه لاریجان مجهز به خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *