يك باب مغازه در خيابان طالب آملي سوخت / ساكنين در ميان آتش و دود گير افتادند
آتش سوزي يك با مغازه در بلوار طالب آملي نبش درياي 6 ساكنين طبقات فوقاني يك ساختمان مسكوني چهار طبقه را روانه پشت بام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل ، ماموران آتش نشاني كه خسته از يك عمليات خاموش كردن آتش در باغي باز مي گشتند ، ساعت 1 بامداد، در ميان راه از طريق بي سيم پيام رخداد آتش سوزي در بلوار طالب آملي را دريافت كرده بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.
آتش نشانان با استقرار در محل حادثه ، با آتش سوزي پر حرارتي روبرو شدند، با درخواست نيروي كمكي ، آتش نشانان ايستگاه مركزي سازمان به محل حادثه اعزام شده و به كمك آتش نشانان ايستگاه شماره 3  آتش نشاني و خدمات ايمني آمل شتافتند.
گروهي از آتش نشانان با شكستن قفل مغازه وارد پيكار تن به تن با آتش سوزان شدند و گروهي ديگر از طريق آسانسور حمل بار به انبار انتهاي مغازه كه در شعله هاي آتش در حال سوختن بود راه يافته و آتش از دو سو به  محاصره آتش نشانان در آمد.
در اين ميان ساكنين ساختمان فوقاني مغازه شعله ور كه از حرارت  شعله هاي آتش و دود غليظ ناشي از آن وحشت زده به پشت بام گريخته بودند،  چشم به دستان ياري گر آتش نشانان دوخته و فرياد زنان در خواست كمك مي كردند.
در حالي كه آتش نشانان  در يك سو با شعله هاي آتش پيكار مي كردند ، در سويي ديگر گروه امداد آتش نشاني با استفاده از  نردبان دستي و كمك مردمي از طريق پشت بام يك ساختمان مجاور ساكنين وحشت زده  اين ساختمان را از آتش و دود رهايي داده و به منطقه امن منتقل كرد.
درميان ساكنين تنها يك پير زن مسن نياز به كمك پزشكي داشت كه از طريق اورژانس  115 به مركز درماني منتقل شد.
به گفته رييس ايستگاه مركزي ، در اين عمليات نفس گير سه دستگاه خودور ي آتش نشاني به همراه 13 مامور حضور داشتند.
سر آتش نشان محمدرضا رضايي مقدم افزود : اين آتش سوزي خوشبختانه بدون تلفات جاني با تلاش چشمگير آتش نشانان مهار شد.
وي خسارات وارد شده به مغازه ها و ساختمانهاي مجاور را ناچيز توصيف كرد و گفت: آتش نشانان با سرعت عمل توانستند آتش را مهار كرده و از سرايت آن به ساختمانها و مغازه هاي اطراف جلوگيري كنند.
يادآور مي شود ،  اين عمليات ساعت 3 بامداد خاتمه يافت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *