راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در مازندران

راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران از راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد بر اساس پروتکل های جدید بهداشتی در استان خبر داد.

فرزاد گوهردهی در جلسه شورای معاونین اداره کل بهزیستی مازندران در بهشهر ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم به ویژه شهید سردار رمضانعلی صحرایی، گفت: بالغ بر ٩٠ هزار نفر در قالب حدود ٣٢ هزار خانوار در شهرستان‌های نکا بهشهر و گلوگاه از خدمات بهزیستی مازندران بهره‌مند هستند که حدود 11هزار نفر از آنها را معلولین و توانخواهان تشکیل می دهند.
وی افزود : ١۵ مرکز خدمات توانبخشی، ٧٨ مرکز در حوزه پیشگیری و ١٣مرکز در حوزه اجتماعی به جامعه هدف بهزیستی در شرق استان خدمات دهی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران هدف نهایی بهزیستی را ارتقا سطح توانمندی گروه های هدف عنوان و خاطرنشان کرد: از مهم ترین ارکان توانمندسازی، رفع مشکلات حوزه مسکن و اشتغال توانخواهان است که بهزیستی مازندران با تعهد احداث و تحویل ۴٧ واحد مسکونی در سال ۹۹، تعداد  ٧۶ واحد مسکونی را در هفت ماه ابتدایی سال به جامعه هدف تحویل داده که حدود ۶۱ درصد بیش از تعهد و برش تعیین شده بوده است.

وی تصریح کرد:همچنین در حوزه اشتغال نیز با ایجاد ۴۴٨ مورد اشتغال در شرق استان گام های خوبی در مسیر توانمندسازی گروه های هدف برداشته شده است.

گوهردهی با بیان اینکه بهزیستی مازندران با واگذاری بیش از تعهدات واحد های مسکونی نسبت به برش سالیانه، رتبه بسیار بالا و عملکرد موفقی را در کشور دارد، یادآورشد:یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان دسترسی پذیری خدمات و تسهیل ارائه خدمات سطح اول به جامعه هدف بوده در همین راستا، در نظر داریم همزمان با کل کشور، مراکز مثبت زندگی جهت ارائه خدمات سطح یک بهزیستی با بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و تحصیل کرده در اقصی نقاط استان را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه های کوچک حمایتی یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان در جهت توانمندسازی گروه های هدف است،تصریح کرد : دو خانه حمایتی در استان مازندران با هدف حفظ کرامت انسانی و استقلال فردی توانخواهان و سالمندان راه اندازی شده است که در این مراکز با ظرفیت محدود در محیطی مشابه خانه از توانخواهان با نظارت پرستاران نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به صدور مجوزهای راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در استان بر اساس پروتکل های جدید بهداشتی گفت : مازندران از جمله استان هایی است که در سطح کشور مجوز راه اندازی دو مرکز جامع درمان اعتیاد را صادر نموده که این مهم حاصل تلاش همکاران بهزیستی در حوزه توسعه پیشگیری است.

 گوهردهی واگذاری فرزندان به خانواده های واجد شرایط را یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: بهزیستی این آمادگی را دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از ستاد بهزیستی کشور، مجوز راه اندازی خانه های حمایتی، مراکز مشاوره، مرکز جامع درمان اعتیاد در شرق استان را به متقاضیان واجد شرایط اعطا کند.

وی همچنین تلاش برای راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان گلوگاه را هم از برنامه های اداره کل بهزیستی مازندران دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *