امام جمعه امام زاده عبدالله: دروغ از شراب هم بدتر است

خطبه مجازی جمعه 34 :نمازجمعه امام زاده عبدالله : 27تیر: حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی.
خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادران و خواهران، خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم
در خطبه گذشته از این که نجات انسان در صداقت و هلاکتش در دروغ است مباحثی گفتیم، دروغ در زندگی فردی و اجتماعی و در سیاست، حکومت داری،ادارات، مواجه با مردم و پیگیری مشکلات مردم به عنوان اولین زنگ خطر و هشدار باش همیشه جلوی یک انسان قرار دارد .
در حدیثى از امام باقر (ع)آمده است: “خداوند براى بدى، قفل هایى قرار داده که کلید آن شراب است (چرا که مانع اصلى زشتی ها و بدی ها عقل است و مشروبات الکلى عقل را از کار مى‏اندازد) سپس فرمود: دروغ از شراب هم بدتر است.
در روایتی پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: در شب معراج دیدم، مردی که بر پشت خوابیده شده و دیگری بالای سرش ایستاده و در دستش چیزی شبیه عصای آهنی که سرش کج باشد، وجود داشت، و سپس می‌آمد در یک طرف او می‌ایستاد و با آن وسیله‌ای که دستش بود بر روی او می‌زد، دهانش از ابتدا تا انتهای آن قطعه قطعه می‌شد، و همچنین با آن وسیله بر بینی و چشم او می‌زد و تا قفا پاره می‌شد، سپس به طرف دیگر می‌آمد و همین کار را تکرار می‌کرد، هنوز از این طرف فارغ نشده بود، که طرف دیگر سالم و به حال اوّل برمی گشت و با او همان کار اوّل را می‌کرد.
پرسیدم: علّت عذاب این شخص چیست؟ پاسخ داده شد: این مردی است که صبح از خانه‌اش بیرون می‌رود دروغی می‌گوید که زیانش به آفاق می‌رسد و تا روز قیامت با او چنین عذابی می‌کنند.
خطبه دوم:
در این خطبه به جهت موضوع و مناسبت اشاره می کنم:
1- روز جمعه است برای سلامتی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و همه مسولان دلسور نظام و رهایی مردم از کرونا دعا کنید، و بازگشایی مجدد مساجد، حرم ها، نمازجمعه ها و زندگی عادی مردم را از خدا بخواهیم.
2- در روز ۲۷ تیر ۱۳۶۷ به دنبال پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران،از امام خمینی پیامی در روز ۲۹ تیرهمان سال منتشر شد: « اما در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئله بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می دیدم؛ ولی به واسطه حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلًا خودداری می کنم، و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای کشور، که من به تعهد و دلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم؛ و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب و نظام می دانم. و خدا می داند که اگر نبود انگیزه ای که همه ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و مسلمین قربانی شود، هرگز راضی به این عمل نمی بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود.

3- ۳۱ تیر مقارن با 29 ذوالقعده شهادت امام نهم امام محمد تقی(علیه السلام) را تسلیت عرض می کنم و در صورت استمرار وضعیت قرمز شهرستان، امیدوارم بلندگوهای مساجد بدون حضور مردم و فضای مجازی از مداحی ها و روضه های اهل بیت و تبیین زندگی نامه این امام عزیزانجام گیرد.
4- پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس و برگزاری اولین نمازجمعه کشور می باشد که با مشورت مسولان و اعضای ستاد نمازجمعه بخش در صورت وضعیت مناسب مراسم ویژه در نمازجمعه سوم مرداد یا همان ایام برگزار می گردد.
5- از همه مردم عزیز تقاضا مندم که در هر مکانی که حضور دارند از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و برای امور ضروری به ادارات و مهمانی ها بروند.
6- از مسولان شهرستان، استانی و کشوری هم می خواهیم محدودیت ورودی شهرستان ها و استان را جدی بگیرند و از قوه مجریه (دولتمردان) و همه مسولان قضایی و قوه مقننه(مجلس مقتدر ما) هم می خواهیم که برای تورم و گرانی های خانه مانسوز که زندگی مردم را به خطر انداخته فوریتی عمل کنند کار از فکر گذشته است، بخدا قسم جسم مردم در برابر کرونا و روح مردم در برابر گرانی دیگر تاب زندگی را ربوده و شادی را گرفته است خیلی ها آرزوی مرگ می کنند.اللهم عجل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *