دادستان آمل : با اراذل و اوباش مسامحه نخواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز :

نماز جمعه 6 تیر ماه 99 شهرستان آمل به امامت حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

محمد کریمی دادستان شهرستان آمل در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت :

 

 

دهه کرامت میلاد حضرت فاطمعه معصوم (س) و ولادت حضرت امامرضا (ع) را تبریک می گویم و هفته قوه قضائیه و شهادت حضرت آیت الله دکتر بهشتی  و دیگر شهدای دفتر حزب جمهوری را گرامی می داریم .

در یکسال گذشته بیش از  20 هزار و هفتصد و بیست پرونده در دادسرای عمومی وارد و رسیدگی شده است .

در یکسال گذشته در مجموعه دادگاه آمل 31 هزار پرونده وارد شده است . از لحاظ چارت اداری بیش از 60 درصد نیروها را در اختیار داریم .

قبلا” اگر پرونده ای در دادگاه تشکیل می شد مدت زمان رسیدگی آن حداقل 5 ماه زمان می برد تا رسیدگی بشود اما الان و بنا بر دستور رییس جدید قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده ها تسریع شده است و در کمتر از مدت زمان  یکماه به پرونده ها رسیدگی می شود .

در دوره جدید ( رییس جدید قوه قضائیه ) مبارزه را از درون خود شروع کرده است . قوه قضائیه ملجاء و پناهگاه مردم است .حضرت آیت الله رئیسی فرمودند ما باید مبارزه با فساد را از درون خودمان شروع بکنیم تا بتوانیم با فساد در بیرون از دستگاه قضا مبارزه بکنیم.

فساد 1 درصد هم زیاد است اکثریت کارکنان دستگاه قضا ازصلاحیت اخلاقی خوبی برخوردار هستند . مبارزه با فساد در درون دستگاه قضا بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد کرده است .

با دست اندازان به انفال عمومی به شدت برخورد می شود و افراد حق ندارند به بهانه های بهره برداری شخصی وارد انفال عمومی بشوند. به بهانه جهش تولید دست درازی به انفال نکنید.

ما از تولید و اشتغال حمایت می کنیم اما تخلفات را نمی پذیریم. سلاح غیر مجاز در شهرستان دیده می شود و دستور جمع آوری سلاح را هم داریم  و دارندگان سلاح غیر مجاز را به مراکز قضایی معرفی بکنید .

بیش از 5 هزار پرونده از پرونده های مهم وارده در دادگاه است و 200 پرونده در حوزه تیر اندازی است.. بنای ما این است که این افراد را به عنوان محاربه معرفی بکنیم. به هیچ وجه با اراذل و اوباش مسامحه نخواهیم کرد.

پرونده های اراذل و اوباش در سطح استان رسیدگی می شود و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد. بحث روز شهرستان است اراذل و اوباش از شهرهای همجوار می آیند و حرکاتی را انجام می دهند و می خواهند اعلام وجود بکنند اما برخورد قاطع می کنیم و آنان را خوارتر و ذلیل تر می می کنیم.

در قضیه اخیر این اراذل و اوباش ها دستگیر شده اند . اشخاصی که به سوی مردم تیر اندازی می کردند رو به رشد بوده است اما کاهش دارد و با جدیت عرصه را بر اینگونه افراد تنگ تر خواهیم کرد.

خطبه اول :

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین والصلوه و السلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین والعاقبه و التقوی و الیقین

اول خودم و بعد شما نماز گزاران و مؤمنین را دعوت می کنم به رعایت تقوی الهی و تنها راه سعادت رعایت تقوی است و پرهیزگاری و دوری از گناه .

تقوی یعنی آنچه خداوند دستور داده است انجام بدهیم کارهای خوب را انجام بدهیم و کارهای بد و زشت را هرگز . دوری از زشتی ها و پلیدی ها از نشانه های انسان مؤمن است . دهه کرامت را داریم پشت سر می گذاریم باید ارادت خودمان را به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه س و کریم اهل بیت حضرت امامرضا ع نشان بدهیم  .

انسان با کرامت درای شخصیت و منزلت اجتماعی است . انسان بلا کرامت هرگز دروغ نمی گوید و همیشه به دنبال باری رساندن به همنوعان خود است و حقیقتا” هم باید انسان با کرامت اینگونه صفات خوب را داشته باشد . چون خدای متعال را دوست دارد همیشه به فکر دستگیری و یاری رساندن به مستمندان و ضعیفان هست. در دهه کرامت رار داریم و تا 11 ذی الحجه که میلاد حضرت امارضا ع نامگذاری شده است. انسان با کرامت چه علامت هایی داررد ؟ اهل بیت ع منبع کرامت هستند. کرم و کرامت در اهل بیت ع و امامان معصوم ما وجود دارد.

ببینید کریم اهل بیت ع کیست ؟ همه اهل بیت کریم هستند.ما هم کریم داریم و هم لعین و پست. انسانهای کریم بلند مرتبه هستند  و انسانهای لعین پست مرتبه . اگر پستی داشته باشند به این انسانها می گویند لعین .

اگر روح عاشقی داشته باشند به اینگونه انسانها می گوئیم کریم.خداوند به انسانها می گوید من دوست دارم شما کریم باشید نه انسان پست . نمی خواهیم شما انسانها لعین باشید . امامان معصوم ع ما بذل و بخشش می کردند و در حق همه  انسانهای مسلمان و غیر مسلمان دعا میکردند.رافت و کرامت امامان معصوم ما بر غیر مسلمان هم هست . هر کسی به در این خانه بیاید دست خالی بر نمی گردد. بیایم از امام حسن مجتبی ع پیروی بکنیم و با کرامت باشیم

خدایا همه ما را به تقوی الهی آراسته بفرما.

پایان خطبه اول

 

خطبه دوم :

بسم الله الرحمن الحیم الحمد الله رب العالمین بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین والصلوه و السلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین والعاقبه و التقوی و الیقین اول خودم و بعد شما نماز گزاران و مؤمنین را دعوت می کنم به رعایت تقوی الهی و تنها راه سعادت رعایت تقوی است .

جمعه 6 تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر هست  این اعتیاد بلای خانمان سوز رحم به جوانان ما نمی کند.انسان معتاد را به چشم بیمار نگاه بکنیم نه مجرم و فساد.

برای نجات جوان معتاد تلاش بکنیم تا به آغوش خانواده و جامعه بر گردد. گاهی انسان یک اشتباهی میکند و برگشت او به جامعه امکان پذیر نیست .

مسئولین باید برای برگشت انسان معتاد گام بردارند و این بیماران را به جامعه  و خانوادهایشان برگردانند . با فرصت طلبان باید با اشد مجازلت برخورد کرد عرصه را باید برای فرصت طلبگان تنگ بکنیم.

در 6 تیر سال 60 با حمایت و دستور استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل امام خامنه ای عزیز ما را ترور کردند اما مصلحت خداوند در این بود تا این عزیز دل ما زنده بمانند و رهبر و مقتدای ما باشند.  بیگانگان افراد نفوذی خودشان را وارد دستگاه های اداری ما می کردند و افراد را ترور می کردند که آن انفجار بزرگ رخ داد و حضرت آیت الله خامنه ای عزیز ما را ترور کردند.

روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را ر پیش داریم و این روز را گرامی می داریم.

7 تیر سالروز شهادت مظلومانه حضرت آیت الله دکتر بهشتی و دیگر شهدای فاجعه 7 تیردفتر حزب جمهوری اسلامی را داریم و هفته قوه قضائیه را تبریک می گویم از جناب دادستان محترم آقای کریمی که صحبت های خوبی داشته اند در باره اراذل و اوباش تشکر می کنم.

برخورد با اراذل و اوباش امنیت را به شهر و بخش و روستاهایمان بر گردانده است. من یک خواهش دارم از دادستان محترم و آن این است همانطور که اراذل و اوباش را دستگیر کرده اید عقبه آنان را هم دستگیر بکنید اینها عقبه ای دارند و بساط عیش و نوش را برای اراذل و اوباش فراهم می کند.

هر جا درگیری می شود این شخص بساط عیش و نوش را برای اراذل و اوباش فراهم می کند باید این شخص دستگیر بشود. با آن نگاه انقلابی که شما دادستان محترم دارید مطمئن هستم این اتفاق می افتد.

آقای کریمی هر چند ما تعزیزات داریم اما یک کالا با یک مارک در بعضی از فروشگاه ها با چند قیمت متفاوت به فروش مرسد. به عنوان مطالبه مردم ازشما می خواهم بازار را کنترل بکنید. غالب بازاریان ما انسانهای متدین هستند اما بعضی ها فرصت طلب هستند و باید این اتاق را پیگیری بکنید.

هفته صنعت و معدن را داریم بر نمی تابیم عده ای از اطراف و اکناف بیایند و معادن ما را غارت بکنند . با افراد سود جو با شدت و حدت برخورد بشود . قیمت شن و ماسه در کمتر ازیکسال دو برابر شده است چه کسی باید پیگیر باشد ؟ چه کسانی هستد و از کجا آمدند ؟

دادستان با عنوان مدعی العلوم باید وارد بشود و با شناختی که از شما سراغ دارم حتما برحوردهای لازم صورت خواهد گرفت. بانکها سود دهی دارند که قارچ گونه رشد کرده اند. برای حل گرفتاری مردم قدم بر دارید.

آزاد سازی شهر مهران را در پیش داریم و این روز را تبریک می گویم. سالروز شهادت حضرت آیت االه صدوقی را هم گرامی می داریم.  سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافر بری ایرباس را هم در پیش داریم به عمد هواپیمای مسافر بری ما را زدند و افراد بیگناه را شهید کردند و کسی هم سؤال نکرد که شما که دم از حقوق بشری میزنید چرا این فاجعه انسانی را انجام داده اید؟و دم از ادعای دروغین حقوقف بشر می زنند. مدعیان دروغین برای منافع خودشان دست به هر جنایتی میزننند .  ببینید عربستان در یمن چه جنایتها که نکرد و نمی کند.  رژیم غاصب اسرائیل در فبسطین چه جنایتها که نمی کند این است ادعای دروغین حقوق بشری استکبار جهانی و همدستانشان. یاد و خاطره همه شهدای ایران عزیزمان را گرامی می داریم.

خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما. آمین والسلام و علیکم و رحمت الله و بر کاته

گزارش :  و عکس : حسن جوان

6 تیر ماه 1399

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *