امام جمعه آمل : از اصحاب رسانه به خاطر پوشش اخبار اراذل و اوباش، روزهای کرونا و توزیع بسته های معیشتی که حقیقتا در صحنه بودند تشکر می کنم/با سیاسی کاری حرف نزنیم / ۶ هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار پرس غذا توزیع کردیم

 

نماز عبادی و سیاسی جمعه در آمل به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلین سید جلیل مرتضوی امام جمعه  این شهرستان در مصلی میر بزرگ آمل برگزار شد.

به گزارش هراز نیوز :

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه آمل :

خطبه اول :

اول خودم و بعد شما نماز گزاران و مؤمنین را دعوت می کنم به رعایت تقوی الهی و تنها راه سعادت رعایت تقوی است و پرهیزگاری و دوری از گناه .  انسان مؤمن امانتدار است اگر بر مبنای خدا باوری باشد انسان تن در می دهد و بر قلبها حکومت می کند. یکی از وظایف انبیاء الهلی هدایت گری مردم است به سمت و سوی خداپرستی و این وظیفه هدایت گری انبیاء الهی است .

کسی که رهبری و سرپرستی جامعه دینی را بر عهده می گیرد باید دغدغه داشته باشد هم دغدغه دین مردم و هم دغدغه معیشت مردم .

شما مقام معظم رهبری را ببینید  همانطور که در دین مردم دغدغه دارند در معیشت مردم  دغدغه دارند و پیگیر کار هستند خدایا ما را در مسیری قرار بده که در راه معصوم باشیم .

خطبه دوم :

در ماه ذی القعده قرار داریم و دهه کرامت را داریم به آن نزدیک می شویم و حضرت معصومه س کریمه اهل بیت (ع) است و حضرت امامرضا (ع)  امام مهربانی ها کریم اهل بیت (ع) . یکم ذی القعده آغاز حج اکبر است و حج به ظاهر به تعطیلی رفته است و امیدواریم که آنچه مصلحت خداوند است انجام بشود . علائم انسان با کرامت کارهای خوب انجام دادن است

28 شوال سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است این عبد صالح خدا که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب دلاوریهای زیادی را در کشورهای لبنان و مصر و … از خود به یادگازر گذاشته است و شرق و غرب از این مرد بزرگ یاد کردند و هنوز هم یاد می کنند. و بعد از جنگ 33 روزه لبنان در آن شرایط سخت مردم مصر و لبنان تازه دکتر چمران را بهتر شناختند.

اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شده است و در چهار دهه متوالی خدمات خوبی را در زمینه های قرآنی و دینی و فرهنگی به مردم و جامعه دینی ارایه کرده است و مخصوصا” در دهه اول انقلاب تبلیغات اسلامی خدمات خوبی را در کارنامه خود دارد و این روز را به این عزیزان تبریک می گوییم.

در ایام کرونایی 30 هزارپرس غذای توزیع کردیم و حتی کسانی که آبرومند بودند به آنها رسیدگی کردیم. قرارگاه فرهنگی موسی ابن جعفر (ع) کار تغسیل و تدفین را انجام دادند و فرماندار محترم آمل حقیقتا” کمک و همکاری کرد .

مجمع خیرین سلامت را راه اندازی کردیم  و 5 شهرستان را پوشش می دادیم. قبل از آنکه رزمایش مواسات برگزار بشود سبدهای غذایی به خانه های مردم برده شد منصفانه قضاوت بکنیم و 6 هزار سبد غذایی و معیشتی بین مردم توزیع شد .

اراذل و اوباش حرفهای نامربوط می زدند و مردم ناراحت بودند . نیروی انتظامی با اقتدار وارد عمل شد و با قدرت برخورد کرد .

60 قبضه اسلحه کشف کرد تشکر می کنم از اصحاب رسانه هم در قضیه کرونا ، هم در توزیع بسته های معیشتی و هم  در بحث اراذل و اوباش حقیقتا” در صحنه بودند.

از نیروی انتظامی هم تشکر می کنیم و هم حمایت می کنیم و انتظار هم همین هست که عرصه را بر اراذل و اوباش تنگ بکنید و ما حمایت می کنیم و این وظیفه ما است.

یک روز به مسافرت نرفتم و در صحنه بودیم و در کنار مردم بودیم .

با سیاسی کاری حرف نزنیم . دفتر امام جمعه با تمام توان تلاش کرد هم در قرارگاه فرهنگی و هم در قرارگاه خدماتی . نیروی انتظامی و سپاه در بحث کرونا به میدان آمدندو همه ما در راه رفاه و آسایش مردم کار کردیم .

خدایا ما را در راه خدمت به مردم و جامعه دینی موفق بدار.

انا اعطیناک الکوثر . فصل لربک وانحر . ان شانئک هوالابتر.

سخنران قبل از خطبه ها : حجت الاسلام اسماعیل رمضانی  :

مداحان و هیئآت مذهبی  ساماندهی شدند و دارای کارت شناسایی هستند . خانه های قرآن و مؤسسات شهری و روستایی در شهرستان امل در زمینه های قرآن بسیار تلاش کردند و مدیران و مربیان بسیار خوبی اعم از برادر و خواهر کار آموزش یادگیری قرآن کریم را  بر عهده دارند.در بحث کرونا روحانیون جهادی در تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی انصافا” ایثار کردند تا احکام خدا بر زمین نماند. طبق فتوی مقام معظم رهبری مبنی بر تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی حتی با حداقل انجام واجبات شرعی لذا این روحانیون با افتخار در صحنه بودند و انجام وظیفه کردند.

چندین جلسه گذاشتیم تا در بحث تغسیل متوفیان کرونایی به نتیجه مطلوب برسیم و این اتفاق الحمدالله افتاد و با تمام توان در خدمت مردم شهرمان بوده ایم.

نگاه سازمان تبلیغات اسلامی تحولگرایی است و در فرمایشات حضرت آقا هم همین مسئله به چشم می خورد  و تحولگرایی و نوع اندیشی  در سرلوحه کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

گزارش و عکس : حسن جوان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *