نویسنده وبلاگ آمل در مه نوشت :

تردیدی نیست که نمی شود «ورزش» را نادیده انگاشت.در طول تاریخ،غیر از «سلامتی» و «تن درستی» برای ورزش، کارویژه های دیگری نیز وجود داشت.برای نمونه مسابقات اولیه المپیک که در دولت-شهرهای یونان هر چهار سال یک بار برگزار می شد،به جنگ ها داخلی – دستکم از شروع تا پایان مسبقات – خاتمه می داد.

ورزیده شدن این نگاه سبب شد که امروزه ورزش – به طور خاص، قهرمانان ورزش – به عنوان بخشی از سیاست خارجی/جهانی درآیند.سیطره نفوذ برخی قهرمان – چه بسا بی سواد – در میان مردم جهان،توانی می آفریند که گاه یک سیاستمدار بین المللی نمی تواند مثل آنها موثر افتد و به کار آید.

با این وجود، اساسا دیگر ورزش به به مثابه تن درستی و سلامتی یک نگاه حداقلی ست و باید دانست که به همان اندازه، ورزش در سیاست داخلی و جهانی بار فرهنگی،سیاسی و چه بسا اقتصادی دارد.

دیری ست در سپهر رسانه ای شهرستان آمل، یک جریانی – نادانسته یا دانسته – در پی ارائه ضریب فزاینده رسانه ای برای تیم کاله آمل هست.فارغ از تنازعات ورزشی میان استانی و تعصبات قبلیه ای درون شهری – شبیه جامعه ماقبل تاریخ! – به پنداشت راقم این سطور، توجه رو به تزاید رسانه ای و فوکوس ِ مطبوعاتی بر کاله،حواشی و حامیان آن،می تواند مساله ساز باشد.

اهالی رسانه – به طور ویژه درباری نویسان و دربارنگاران – باید متوجه خطر این قهرمان سازی نادانسته باشند.کاله و حواشی آن را به آن اندازه ای که باید باشد،ضریب داد و نه الزما به آن اندازه ای که هست.

13 thoughts on “تاملی سیاسی بر تیم کاله آمل!”
  1. لطف کنید بفرمایید اندازه ضریب یه تیم لیگ برتری که قهرمان لیگ برتر ایران شد چقدر است؟؟؟!!!
    حرف هایی میزنیدها ….
    نکند از نسل همان هایی باشید که وقتی می خواستند قطار و راه آهن را برای آمل بیاورند، یک عده جمع شدند و اعتراض کردند که مگر اینکه کار و کاسبی چاربیداریشان نخوابد!!!

  2. پس از قرن ها آمل دارد در امر ورزش مطرح میشود.خواهش میکنم بامبول درنیاورید.جدا خواهش میکنم.
    کاله سیاسی نیست.اگر بود که کاله نمی شد.قهرمان نمی شد

  3. اگه میخواهید دیدن مسابقات کاله – به مثابه تفریح – را از مردم ورزش دوست و غیور آمل سلب کنید؛ راههای دیگری هم وجود داره آقایان..

  4. همانطور در فینال به تهرانی ها گفتیم:

    جان میدهیم و جام نمیدهیم

    حال به شما املی نماها میگوییم.یادتان باشد فقط.
    نگید نگفتید

  5. با عرض پوزش واقعا این مطلب چرند و بچگانه بود.

  6. این وبلاگ آمل در مه هم یه مذخرفاتی مینویسه ها……
    آملی نما ها رو خوب اومدی عزیز………
    چندوقتی بود دنبال همچین کلمه ای بودم
    کی میشد نسل این آملی نماها از شهر آمل برچیده شود خدا میداند

  7. حقیقت حتی نویسنده محترم این وبلاگ هم پسوند ” گیلانی ” دارند. اون وقت چطور آملی هستند؟ به ریشه می توان پی برد که چرا چنین مطالبی رو نگارش نمودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *