سوگی به وسعت جهان

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز ✍ فائزه سلیمی: از جمعه سیاه دیماه نود و هشت که با خون حاج قاسم سلیمانی در دل تاریخ ثبت شد الی ابد, کشور ایران سیاه پوش سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خواهد بود. در کوچه و پس کوچه های شهرها, گذری نیست که سخنی از رشادت ها و دلاوری های این بزرگمرد وطن پرست به میان نباشد. ساعاتی از انتشار این خبر تلخ نگذشته بود که عکس حاج قاسم سلیمانی در ویترین همه فروشگاه ها, مراکز خدماتی و آموزشی و ادارات قرار گرفت. حاج قاسم هیچ گاه به ذهنش خطور نمی کرد به دنبال ویترینی شدن باشد اما امروز مردم ایران او را در ویترین قلب شان جای دادند. جوانان و نوجوانان ایرانی, چه آنان که حاج قاسم را بخوبی می شناختند و چه آنان که داستان رشادتهایش را از طریق فضای مجازی یا رسانه ملی شنیده بودند, سیاه پوش سردار دل ها شدند.

زنان و مردان در هر رده سنی و جایگاه اجتماعی حاج قاسم سلیمانی را پدر معنوی خود دانسته, در عزای او به سوگ نشستند. فضای مجازی در داخل و خارج از کشور یکباره میدان نبرد تفکرها و باورها و حاج قاسم سلیمانی به معیاری برای خلوص انسانیت و امنیت تبدیل شد. حتی آنان که پیش از این خود را آشنا با منش و بزرگمردی حاج قاسم می پنداشتند پس از شهادتش به لایه های زیرین و باطنی شخصیت آزاده و پاک این سردار جان بر کف پی بردند.

کسانی که تا دیروز از وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی کشور آزرده خاطر بودند از داغ مشترکی سوخته اند که رئیس جمهور ملعون امریکا بر دلشان گذاشت. ناآرامی های داخلی اخیر که در پی گرانی بنزین, بی تدبیری مسئولین و فرصت طلبی مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده بود و گلایه مردم از وضعیت سخت معیشتی و فساد اقتصادی, با این اقدام نابحق امریکا به فراموشی سپرده شد و ملت یکدل و متحد شدند تا سیلی محکمی به زیاده خواهان غربی بزنند و آنها را از رویاپردازی و خواب شیرین استعمار خاورمیانه بیدار کنند.

همه ایران یکپارچه خواستار انتقامی سخت هستند و یک لحظه آرام نمی نشینند. جهان به یکباره در شوک و بهت فرو رفته و خواب آرام از همه سلب شده است. تحلیلگران سیاسی و نظامی خارجی با زیرسوال بردن اقدام نابخردانه رئیس جمهور امریکا, از آغاز جنگ و ناامنی در منطقه حرف می زنند و برای آینده جهان ابراز نگرانی می کنند.

همه این ناآرامی ها و تشویش ها در پی یک تصمیم اشتباه به بار نشست و آتش آن, سالهای سال گریبان کل جهان را خواهد گرفت. رئیس جمهور امریکا به جای همه جهان تصمیم گرفت و باید تاوان اشتباهش را بدهد. ترامپ در توجیه اقدام تروریستی خود با بیان دلایلی کودکانه و بی منطق قصد دارد بر زیاده خواهی ها و استعمارطلبی های خود و متحدانش سرپوش بگذارد و با نقاب پدری دلسوز کل خاورمیانه را به نام خود سند بزند اما هم ملت ایران و هم کل آزادگان جهان می دانند پشت نقاب شیطان بزرگ است. شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش همچون اقدامات بزرگ او در زمان حیاتش, موجب بیداری اندیشه ها و اتحاد بیشتر ملت ها شد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با خون خود نوشت, امریکا آرزوی تصاحب خاورمیانه را به گور خواهد برد.

 

 

 

 

One thought on “سوگی به وسعت جهان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *