به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز:

ششمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان آمل باحضور معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری مازندران و هیات همراه، افتتاح شد.

به گزارش هرازنیوز, در حال حاضر ۵۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان مشغول به خدمات رسانی هستند.
کریمی مله گفت: ارائه وپیگیری شکوائیه، ارائه وپیگیری اظهارنامه، ارائه و پیگیری لایحه (رفع نقص)، ارائه و پیگیری دعاوی طاری، خدمات مربوط به شورای حل اختلاف ازدیگر مزایای بهره برداری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری مازندران، دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، مکاتبات کارشناس با مراجع قضایی (ارائه نظریه کارشناس)، تمدید پروانه وکیل، ثبت نام حساب کاربری (ثبت نام سامانه ثنا)، مشاهده و دریافت ابلاغ الکترونیکی و موارد مربوط به استعلام را از دیگر موارد قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیان کرد.
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایند‌های رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری راه‌اندازی شد.
شواهد نشان می‌‏دهد که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جهت تسهیل ارائه خدمات قضایی و تحقق عدالت الکترونیک گام محکمی برداشته و توانسته با الکترونیکی کرده خدمات قضایی، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر کند.
ارائه ابلاغ‌های قضایی به صورت الکترونیک هم در مقایسه با نمونه سنتی خود یک نوآوری کارا در امر قضایی بود که توانست سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *