حضور هنرمند آملی عرصه ی تجسمی در جشنواره ی فجر

هرازنیوز : ریحانه شریعتی (ری را ) متولد ۱۳۶۲
آمل ، کارشناس ارشد نقاشی, مدرس دانشگاه و مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی ری را است.
این بانوی هنرمند با اثری از مجموعه آثار خود در بخش مسابقه ی یازدهمین جشنواره ی تجسمی فجر حضور دارد.
شریعتی در ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز جزو منتخبین بوده و اثر وی در کتاب جشنواره در سال ۹۲ به چاپ رسیده است.
وی راجع به حضور در این دوره از جشنواره فجر گفت:
در بخش فراخوان نقاشی هنرهای تجسمی امسال با یک اثر از مجموعه جدیدم با عنوان ( تروما ) شرکت کردم که از میان ۱۳۲۴ هنرمند و ۳۰۷۰ اثر رسیده ، در مرحله نهایی ۱۳۸ اثر از ۹۸ هنرمند انتخاب گردید که در نمایشگاه و در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.
وی افزود:
موضوع این دوره از جشنواره آزاد بود و جشنواره در جستجوی آثاری با رویکرد معاصر در هنر ایران برگزار شد ، از جمله تعریف برگزار کننده رویشی نوین از ریشه های کهن ، تاثیر هنر ما در منظومه جهان معاصر ، انسان ، رنج های بشری و بازنمایی هنرمندانه است .
این بانوی هنرمند راجع به نگاه خود به چنین حضوری بیان داشت:
به نظر بنده جشنواره ها بستری برای ارزیابی هر هنرمند در اشلی بزرگتر از گالری ها ، شهر و یا استان می باشد . کما اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر از معدود جشنواره های معتبر داخلی در حوزه تجسمی است و چه قدر خوب خواهد بود که همه هنرمندان تجسمی از این جشنواره حمایت کنند.
شریعتی تصریح کرد :
لازم است اشاره کنم این ترکیب اجرایی از دبیر تا داوران این دوره به نظر من بسیار هوشمندانه و درست تعیین شده بود ، زیرا تیمی تشکیل شد متشکل از چند نسل و نگاه متفاوت و خوشحالم که در این دوره حضور دارم .

این مدرس دانشگاه در مورد تاثیر حضور در جشنواره فجر جهت ادامه روند کار اظهار داشت:
چه این جشنواره یا هر جشنواره پر اهمیت دیگری برای من به عنوان هنرمند بستری است تا مواجه شوم با دیگر هنرمندان و آثارشان و مواجهه با داوری های بزرگتر تا خودم را در تجربه های جدید محک بزنم ، مطمئنا هم برای حال و هم برای آینده ی هنرمند و اثر هنریش بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود .

ریحانه شریعتی درباره ی حمایت و نگاه متولیان شهرستان در مواجهه با چنین اتفاقی ابراز کرد:
با احترام به همه متولیان شهری; بنده به شخصه تا به امروز هیچ حمایتی در شرایط مشابه نشدم ، چرا که با دو اثر در بخش نقاشی ششمین جشنواره فجر نیز حضور داشتم .
امیدوارم متولیان شهرستان همانطور که گروه های تئاتر و موسیقی راه یافته به جشنواره امسال فجر را مورد حمایت قرار دادند, به بخش تجسمی هم توجه کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *