کشف 4 میلیاردی برنج قاچاق در قائم شهر

گروه استان ها- مازندران- جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 50 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 4 میلیاردریال در شهرستان قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “حسن مفخمی شهرستانی” با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد دو دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قائم شهر با بررسی های همه جانبه و انجام گشت های هدفمند خودروهای مورد نظر را حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان متوقف کردند.

سرهنگ مفخمی از دستگیری رانندگان این 2 خودرو در این عملیات خبر داد و خاطر نشان کرد:در بازرسی از این خودروها 50 تن برنج خارجی قاچاق کشف شد.

وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر 4 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و کالاهای کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

وی با اشاره به این که قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است، گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق موجب اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده در بابل

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان “بابل” از کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محسن جعفری” با اعلام این خبر، افزود: در پي کسب خبری مبني بر اينکه فردی اهل و ساکن بابل به دپو و احتکار لوازم خانگي در یک انبار اقدام کرده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی و همکاری نماينده اداره صنعت, معدن و تجارت و نماينده اتحاديه لوازم خانگي از انبار مورد نظر بازرسي کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار داشت : ماموران در بازرسی از این انبار 27 دستگاه اجاق گاز، 77 دستگاه کولر اسپيليت، 25 دستگاه يخچال، 3دستگاه لباسشويي، 11دستگاه ظرفشويي، 18دستگاه تلویزيون، 4 دستگاه اسپيکر کن کشف کردند.

سرهنگ جعفری ارزش ريالي کشفیات را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط پرونده قضائی تشکیل و متهم به مراجع قضائی معرفی شد .

دستگيری سارق ساختمان های نیمه کاره در آمل

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان آمل از شناسایی و دستگيري سارق ساختمان های نیمه کاره با 7 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”نعمت الله آزادی ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت : در پي وقوع سرقت هاي متعدد اموال از ساختمان های نیمه کاره تيمي ويژه تشكيل و ماموران انتظامی آمل تحقيقات پلیسی را براي شناسايي و دستگیری سارق يا سارقان آغاز کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقیقات پلیسی، سارق شناسايي و با هماهنگی قضائی در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

وي افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان اعتراف کرد و با هماهنگي قضائي در بازرسي از محل اختفاي وی مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از قبیل سیم برق ، لوله مسی ، و ….كشف شد.

سرهنگ آزادی ، خاطر نشان کرد :متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

وی در پايان رعايت نکردن نکات ايمني را مهمترين عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و از مردم خواست: ضمن تجهیز ساختمان خود به نگهبان و سيستم هاي ايمني از قرار دادن اشیاء قيمتي در ساختمان های درحال احداث خودداری کنند.

دستگیری سارق حرفه ای با 20 فقره سرقت در بابل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان “بابل” از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای منزل از 20 فقره سرقت، خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محسن جعفری” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از انباری ها، طلاجات و وجه نقد از چندین واحد مسکونی در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازجوئی های به عمل آمده تاکنون به 20 فقره سرقت منزل و انباری واحدهای ساختمانی در این شهرستان اعتراف کرد .

وی، خاطرنشان کرد: این سارق 38 ساله به بهانه سم پاشی منازل و ساختمان های مسکونی، سوژه های خود را انتخاب و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت وجه نقد و طلاجات منازل و انباری ساختمان های مسکونی در این شهرستان می کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، همچنین اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد .

سرهنگ جعفری، گفت:رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند.

وی از شهروندان خواست: ضمن پرهیز از اعتماد به افراد ناشناس در صورت شناسایی و یا مشاهده افراد مشکوکی که در محدوده زندگی آنان پرسه می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

دستگیری 3 سارق منزل در شهرستان نکا

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 3 نفر سارق منزل و کشف 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “هادی نصیری ” در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکاء، افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ نصیری ، خاطرنشان کرد: پس از هماهنکی های قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر دو سارق را در سطح حوزه استحفاظی خود شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی آنها را دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت منزل اعتراف کردند .

وی همچنین، اظهار داشت: متمهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکي مراتب را سريعا از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند .

غرق شدن مرد 50 ساله در سواحل عباس آباد

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از غرق شدن مرد 50 ساله حین شنا در دریا خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حامد ابراهیمی” با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع غرق شدگی در سواحل دریای شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، مردی 50 ساله غیر بومی که برای شنا به دریا رفته بود به علت نامعلومی در دریا غرق و با حضور ناجیان غریق از آب بیرون کشیده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، افزود: با حضور عوامل امداد و نجات هلال احمر این فرد سریعاً به مرکز درمانی منتقل شد که قبل از هر اقدامی به علت خفگی جان باخت .

سرهنگ ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی جسد این مرد به سردخانه منتقل شد و علت حادثه در دست بررسی است.#

یک کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی در میاندورود

گروه استان ها – مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از وقوع حادثه رانندگی و برخورد یک دستگاه کامیونت با عابران پیاده در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ذات الله رضوانی” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری در ساعت 12 و 30 دقیقه از مرکز فوریت های پلیسی 10 مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در یکی از شرکت های حمل و نقل و باربری های شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، راننده یک دستگاه خودرو کامیونت بعلت بی احتیاطی حین حرکت با دنده عقب با 2 عابر پیاده برخورد کرد که در این حادثه یکی از آنان به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و فرد دیگر به شدت مصدوم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، اظهار داشت : با حضور عوامل پلیس راه در محل علت حادثه در دست بررسی بیشتر قرار دارد .

دیدار با خانواده های معظم شهیدان”فضل اللهي” و ” پورعلي “در بابل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بابل در دیدار با خانواده های معظم شهیدان والامقام”شعبان فضل اللهي” و “نبي الله پورعلي ” ،گفت:دیدار با خانواده شهداء توفیقی الهی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از خانواده های معظم شهداء سرهنگ “سیدمحسن جعفری” با خانواده های شهیدان والامقام ” شعبان فضل اللهي” و “نبي الله پورعلي ” در شهرستان بابل دیدار کرد.

سرهنگ جعفری در این دیدار با قدردانی از صبر و بردباري خانواده هاي معظم شهداء، گفت: اين ديدار ها توفيقي الهي و تكليفي همگاني است که باعث افزايش انگيزه خدمت شايسته به مردم مي شود.

وي، خاطر نشان كرد : شهدا پرچمداران بصيرت، ولايت مداري و عزت نظام هستند و خانواده هاي معظم شهدا نيز سرمايه هاي ارزشمند و معنوي نظامند و اميدواريم همه ما از ادامه دهندگان واقعي راه اين عزيزان باشيم.

سید محسن جعفری، اظهار داشت: شهدا وظيفه خود را در راستاي استقرار حكومت اسلامي و ايجاد امنيت در جامعه ايفا كردند و امروز وظيفه همه ماست در اين زمينه گام برداريم

فرمانده انتظامی بابل در پایان این دیدار با قدردانی از خانواده این شهید گرانقدر تاكيد كرد: ديدار چهره به چهره مسئولان انتظامي با خانواده هاي شهدا و پاسخگويي به مشكلات و درخواست هاي آنان یک تكليف است .

جامعه سالم درگرو خانواده سالم

گروه اجتماعی- مازندران- خانواده اولین و اساسی ترین نهاد اجتماعی است که وظایف مسئولیت های زیادی را به عهده دارد، تربیت و پرورش فرزندانی سالم ، با نشاط ،خلاق و پایبند به ارزش های دینی و اجتماعی مهم ترین وظیفه هرحانواده است …

خانواده اولین و اساسی ترین نهاد اجتماعی است که وظایف مسئولیت های زیادی را به عهده دارد، تربیت و پرورش فرزندانی سالم ، با نشاط ،خلاق و پایبند به ارزش های دینی و اجتماعی مهم ترین وظیفه هرحانواده می باشد، نهایت آرزوی پدران و مادران این است که فرزندان صالح و سالم به عنوان ثمره زندگی خویش به جامعه تحویل دهند.

خانواده و نوجوان

براي به وجود آوردن رابطه مناسب بين والدين و کودک، ايجاد فضاي خانوادگي سالم، کاملاً ضروريست.

خانواده به عنوان يک کانون مهم از اهميت ويژه اي در دوران مختلف رشدي و به ويژه در دوران نوجواني برخوردار است. نوع روابط موجود در خانواده، شيوه هاي تربيتي والدين، شرايط و امکانات مختلف اقتصادي، فرهنگي و خانواده، تمام نوجواني را تحت شعاع قرار مي دهد. به طوري که نوجوان هاي مختلف ويژگي هاي اين دوران را بر اساس تفاوت هايي که از لحاظ خانوادگي با يکديگر دارند، با شدت هاي متفاوتي دارا هستند.

شيوه سازگاري آنها، با تغييرات حاصل از بلوغ در آنها متفاوت است، در خانواده هايي که شرايط مناسبي براي اين دوران بحراني مهيا مي کنند، فرزندان با ايمني بيشتري اين دوران را مي گذرانند. مشکلات نوجواني کمتري شاهد هستند و سريعتر از بقيه به پختگي و کمال فکري، عاطفي و اجتماعي مي رسند.

در حالي که در خانواد ه هاي نابسامان، خانواد ه هاي سختگير و يا بر عکس آسان گير دشواري هاي دوران بلوغ بيشتر بوده و اغلب رسيدن به يک هويت کامل فکري، عاطفي و اجتماعي با تاخير همراه است.

يکي از تدابيري که در جهت بهبود ارتباط با نوجوانان به خانواده ها توصيه مي شود، تغييرات چارچوب روابط در اين دوره مشخص است. خانوادهها با کودکان رابطه برقرار مي کنند که مشتمل بر امر و نهي هاست. خانواده در موضع بالا و حاکميت قرار گرفته و کودک درموقعيتي که دستورات را دريافت مي کنند واقع مي شود و به عبارت ديگر رابطه خانه و کودک رابطه اي عمودي است، يعني مشتمل بر ارتباطات دستوري و تحکيمي که از بالا به پايين اعمال مي شود.

چارچوب فوق در دوران بلوغ به هم مي ريزد و رابطه موجود به رابطه مطلوب که رابطه اي افقي است، بايد تغيير يابد. والدين به جاي آنکه از موضع بالا به پايين برخورد کنند، خود را در سطحي مساوي نوجوان خويش قرار مي دهند و رابطه به جاي آنکه دستوري و تحميلي باشد، رابطه اي است بر اساس همدلي، تفاهم و درک وضعيت نوجوان، که مطلوب ترين چارچوب ارتباطي محسوب مي شود.

به عبارتي، نوجوان به جاي اينکه والدين را در موضعي بالاتر از خود و دست نيافتني احساس کند، آنها را در کنار خود مي يابد.

راهبرد هاي علمي در ارتباط والدين با نوجوانان:

  • ايجاد ارتباط مناسب : براي ايجاد رابطه مناسب بين والدين و کودک ايجاد فضاي خانوادگي سالم کاملاً ضروريست. پدر و مادر در ابتدا خود بايد سلامت عاطفي، شخصيتي و رفتاري داشته و از ارتباط مناسب منطقي با يک ديگر برخوردار باشند، شيوه تربيتي مناسب را انتخاب کرده و بر خوردها و رفتارهاي خود را بر اساس يک شيوه تربيتي مشترک طرح ريزي کنند.

وجود اختلاف بين والدين، تعارض در شيوه تربيتي و… فضاي نامناسبي براي ايجاد ارتباط مفيد بين و نوجوان فراهم مي سازد. ايجاد ارتباط مفيد در بستر از آرامش و آسايش خانوادگي، توانايي اعضاي خانواده در حل مسائل به شيوه منطقي و… ميسر خواهد بود.

  • عدم ايجاد محدوديت و سختگيري شديد و خودداري از سهل گيري و آزاد گذاري : در هر دو حالت ذکر شده ارتباط والدين و نوجوان از قاطعيت و استواري برخوردار نخواهد بود، در شيوه اول نوجوان به دنبال راه گريز از سلطه والدين است که در اين صورت مجالي براي برقراري ارتباط نخواهد داشت، چرا که فاصله ها به قدري به علت سخت گيري و محدوديت زياد شده که ديگر مجالي براي پيوند نخواهد بود.

در حالت دوم نيز والدين از اقتدار کافي براي نوجوان برخوردار نخواهند بود و در واقع احساس نياز به برقراري ارتباط از طرف نوجوان احساس نخواهد شد و اين خلاء هاي حاصل از احساس نياز، دير يا زود آشکار خواهد شد.

  • عدم اعمال اجبار در پذيرش تفکرات والدين : زماني که والدين سعي مي کنند فرزندان خود را با ملاک ها و معيار هاي شخصي خود که بر گرفته از شرايط تربيتي خودشان و تمايلات دوران نوجواني شان است، موافق کنند با حالت عناد و سرکشي نوجوان مواجه خواهند شد. چنين موارد همدلي و تفاهم بين والدين و نوجوان را مخدوش کرده و فاصله بين آنها را عميق خواهد ساخت.
  • توجه به ارزش ها، استعداد ها و توانايي هاي نوجوان : توجه به ويژگي هاي مثبت و مفيد او و ارزش ها و بها دادن به آنها، بسياري از نيازهاي روحي نوجوان را ارضاء مي کند و در شکل گيري هويت کامل به او کمک مي کند. زيرا نوجوان در اين محدوده سني بسيار تحت تاثير توجه مثبت اطرافيان و به ويژه والدين خود قرار مي گيرد.
  • ناتواني والدين در کنترل هيجانات خود :اعمال شيوه هاي تربيتي گاه مستلزم قاطعيت و تحکم است. در صورتي که اين شيوه ها در شرايطي مناسب اعمال شوند نتايج مفيدي بار خواهد آورد. اما در صورتي که هدف تخليه هيجانات خود والدين باشد، آثار مخربي در روابط نوجوان و والدين خواهد داشت. نبايد هدف از اعمال شيوه هاي تربيتي تخليه هيجان پرخاشگري والدين باشد.
  • خودداري از برخوردهاي بازپرس گونه : به جاي چنين روش هايي که اغلب سبب سلب اعتماد نوجوان نسبت به والدين مي شود، با نظارت از راه دور و به صورت غير مستقيم مي توان جهت گيري رفتار هاي نوجوان را در نظر داشت و در صورت بروز مشکل او را راهنمايي کرد. در غير اين صورت نظارت هاي شديد و کنترل هاي مستمر نتايج سود مندي نخواهد داشت.
  • – استفاده از روش هاي قابل تغافل (ناديده گرفتن) :از موثر ترين روش تربيتي در اين دوره (روش تغافل) است، يعني مسائل و مشکلات نوجوان را نبايد بزرگ نشان داد زيرا در او ايجاد وحشت مي کند. همچنين نبايد او را به لحاظ رفتار هايش دائم مورد باز خواست قرار داد.
  •  تاکيد بر محبت و پرهيز از خشونت :ارتباط با نوجوان اگر بر اساس عشق و علاقه و صميميت استوار باشد، اعتماد به نفس را در او تامين و تضمين مي نمايد و اگر با فشار و خشونت همراه باشد ممکن است موجب اختلال عصبي و دشواري هاي رواني در او شود.
  •  فعال بودن نقش پدر در تربيت نوجوان :همانگونه که مادر نخستين گذر گاه کودک و نوجوان به زندگي اجتماعي است، آنچه که بسيار مورد نياز يک نوجوان است وجود پدري است که خانواده بتواند بر او تاکيد کند، پدري که گرم مهربان و پر شور باشد.
  •  خودداري از انتقادهاي ويرانگر و مخرب
  •  خودداري از غرور و خود خواهي والدين
  • ايجاد فرصت هاي مناسب براي درد دل با نوجوان
  • آشنايي با روابط دوستانه نوجوان به صورت برقراري ارتباطات خانواده

تهیه شده در : اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *