یوسف‌نژاد:
انداختن توپ دلیل استعفای خادم در زمین حاکمیت، اشتباه وزارت ورزش است/ منفعلانه عمل نکنند
هرازنیوز : نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید: اینکه عنوان شود دلیل استعفای خادم موضوعی است که به حاکمیت بر می‌گردد، بنابراین وزارت ورزش و جوانان نباید در آن ورود کند، حرف کاملا اشتباهی است.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خانه ملتبا اشاره به نشست اعضای فراکسیون ورزش مجلس با وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی و رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: در این نشست علاوه بر موضوع اصلی آن که استعفای دسته جمعی رئیس و مسئولان فدراسیون کشتی بررسی شد، درباره موضوعات مهم دیگر حوزه ورزش از جمله موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، واگذاری سرخآبی‌ها و انجام پروژه‌های نیمه تمام، حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه و اساسنامه فدراسیون‌ها نیز گفت‌وگو شد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائل روز ورزش را روابط بین‌المللی ورزشی و دیپلماسی ورزشی خواند و تصریح کرد: وزارت ورزش در این زمینه باید فعالانه عمل کند و نمایندگان مردم در مجلس نیز بر این موضوع تأکید کردند.

وی با بیان اینکه ورزش مشکلات و مسائل عدیده‌‎ای دارد و بسیاری از آنها ناشی از سوء مدیریت و عدم دیپلماسی ورزشی است، ادامه داد: جرایم کلان مجامع بین‌المللی و بدهکاری‌های ایران به سایر کشورها نمونه‌ای از این مسائل است که روی زمین مانده و هر روز بحرانی تازه از این طریق برای تیم‌های ورزشی کشور ایجاد می‌شود.

یوسف‌نژاد درباره تصمیم وزارت ورزش در قبال استعفای دسته جمعی کادر فدراسیون کشتی، گفت: وزارت ورزش در این زمینه باید قبول مسئولیت داشته باشد و بحران به وجود آمده در فدراسیون و به تبع آن تیم ملی کشتی را مدیریت کند و شانه خالی کردن وزارت ورزش در این موضوع کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: اینکه عنوان شود دلیل استعفای خادم موضوعی است که به حاکمیت بر می‌گردد، بنابراین وزارت ورزش و جوانان نباید در آن ورود کند، حرف کاملا اشتباهی است لذا این وزارتخانه وظیفه دارد روش‌ها و ایده‌های مناسب برای حل این مسئله را طراحی و به مراتب بالاتر ارائه دهد.

یوسف‌نژاد تأکید کرد: نباید کشتی که ورزش اول کشور ماست اینچنین بلاتکلیف باشد و بدون رئیس فدراسیون، دبیر و کادر فنی اداره شود لذا باید وزارت ورزش و جوانان که کاملا در این زمینه خود را عقب کشیده است، درباره ماندن یا رفتن نفرات مستعفی، با برگزاری جلسات کارشناسی تصمیم‌گیری کند.

وزارت ورزش مکلف به ارائه گزارش از عملکرد خود شد

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: مقرر شد موارد مهم مطروحه در نشست امروز در جلسه بعدی فراکسیون ورزش با وزیر ورزش و جوانان پیگیری و از اجرایی شدن موضوع حق پخش تلویزیونی، نظام باشگاه‌داری و سند توسعه ورزش گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *