یک کشته و 3 مصدوم در سانحه رانندگی در محمودآباد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از برخورد دو دستگاه خودرو سواری در شهرستان”محمودآباد” و در پی آن فوت راننده یک دستگاه خودرو و مصدومیت سه سرنشین این خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز ، سرهنگ “علیرضا باقری” با اعلام این خبر، افزود: در ساعت 17 و 25 دقیقه روز گذشته در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع سانحه رانندگی محور اصلی “ملا کلا” رو به روی شهرک “خانه دریا” در شهرستان محمودآباد، ماموران پاسگاه انتظامی “بیشه کلا” سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، يک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ به رانندگی فردی به نام “الف- ر” با چهار سرنشین با یک دستگاه خودرو سواری تویوتا لکسوز سفید رنگ برخورد کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: در این حادثه چهار سرنشین خودرو پراید به شدت مصدوم شدند که با حضور عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ باقری، اظهار داشت: راننده خودرو سواری پراید به نام ” االف – ر” پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

وی گفت: علت تامه تصادف با حضور کارشناسان پلیس راه بابلسر در دست بررسی است.

باقری همچنین از واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پراید در بلوار “خزر” شهرستان ساری بامداد روز جمعه4 اسفندماه خبر داد و افزود: در این حادثه جوانی 26 ساله راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

سرهنگ باقری، گفت: برابر نظر کارشناسان پلیس راه  و راهور خواب آلودگی و خستگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از جمله علل واژگونی خودرو ها در حوادث رانندگی است.

 کشف 38 میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 38 میلیارد ریالی کالای قاچاق طی ماه گذشته در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز ، سردار “سید محمود میرفیضی” با اعلام این خبر، افزود : در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا و ارز در استان و در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال “و حمایت از تولیدات داخلی، این فرماندهی با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات، طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است

وی تصریح کرد: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با الویت کالاهای گمرگی، دخانی ،ترانزیتی و فراورده های شیلاتی، کالاهای تعزیراتی با هدف ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم در بهمن ماه سال جاری در سطح استان به مرحله اجرا درآمد

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان با حساسیت، پیگیری و رصد قاچاقچیان و در راستای ماموریت های محوله با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبارها و محل دپو کالای قاچاق را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی،گفت: کشف 166 هزار نخ سیگار قاچاق، 57 هزار لیتر سوخت قاچاق، 120 کیلوگرم چای خارجی، 220 قطعه یدکی خودرو، 72 هزار بسته موادمحترقه ، 53 تن چوب آلات جنگلی قاچاق ف 30 تن کودهای شیمیایی قاچاق از جمله کشفیات کالای قاچاق طی این مدت بوده است

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق را بیش از 38 میلیارد و 285 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط تعداد زیادی متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.

سردار میرفیضی با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالاو ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا،نقش سازنده ای است .

کشف 2 کیلو گرم موادمخدر در عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان “عباس آباد” از شناسایی و دستگیری عامل افیونی و کشف بیش از دو کیلو گرم تریاک از داخل خودروی این فرد خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز ، سرگرد “حامد ابراهیمی” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع موادمخدر موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات پلیسی متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر شناسایی شد و با هماهنگی قضائی حین تردد با یک دستگاه خودرو دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، اظهار داشت : در بازرسی از خودوری متهم بیش از دو کیلو گرم تریاک کشف شد. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف 7 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان “بهشهر” از کشف 7 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش 15میلیون ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز ، سرهنگ “ابراهیم شجاعی” با اعلام این خبر، گفت : در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت فردی در یک واحد صنفی در امر تهیه و توزیع محصولات دخانی قاچاق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی  قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل فعالیت این فرد با بازرسی از این واحد صنفی 7 هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود : اموال مکشوفه به اداره اموال تملیکی شهرستان تحویل و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 کشف بیش از 7 هزار عدد مواد محترقه در شهرستان قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “قائم شهر” از کشف 7 هزار و 350 عدد از انواع موادمحترقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري هراز نیوز ، سرهنگ “محمد ولی مرادی” در تشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر فروش و توزیع مواد محترقه توسط افرادی در سطح شهرستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: ماموران کلانتری 12 و 13 این فرماندهی پس از بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی، موفق به شناسایی عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه و آتش زا شدند .

سرهنگ مرادی، خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی موفق شدند، متهمان را دستگیر کنند و بیش از 7 هزار و 350 عدد انواع مواد محترقه را از منزل و انبار متهمان کشف کنند.

فرمانده انتظامی قائم شهر با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دلیل سلب آسایش شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره ای که موجب سلب آسایش شهروندان شود، طبق قانون جرم بوده و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه برخورد خواهد کرد .

سرهنگ مرادی از شهروندان، خواست: برای پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال ضمن همکاری با پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی،در فرزندان خود اين باور را ايجاد كنند كه سلب آسايش ديگران، وسيله خوبي براي شادي و سرگرمي نيست ونباید با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو کنند.

تعامل دستگاه قضایی و انتظامي ضامن امنيت شهروندان در جامعه است

فرمانده انتظامي شهرستان “نوشهر” در ديدار با  دادستان این شهرستان، تعامل دستگاه قضائی و انتظامي را ضامن امنيت شهروندان در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري هراز نیوز ، سرهنگ”شعبان مهری” ضمن تسلیت ایام فاطمیه، بيان داشت: نيروي انتظامي و دستگاه قضائي دو سازمان قدرتمند در تامين امنيت و پيشگيري از جرائم در جامعه هستند.

وي افزود: ناهنجاري هاي اجتماعي درجامعه زماني کاهش مي يابد که تعامل و همکاري نيروي انتظامي و دستگاه قضا هر روز بيشتر از قبل تقويت و مستحکم شود و قطعا با وجود چنين تعامل پايداري فرصت طلبان و هنجارشکنان جرات ارتکاب جرم را پيدا نخواهند کرد.

اين مقام مسول ارائه خدمت صادقانه به مردم و تامين امنيت پايدار در جامعه را از وظايف مشترک نيروي انتظامي و دستگاه قضا دانست و گفت: هر دو سازمان بايد با تمام توان خود در اين راه گام بردارند.

سرهنگ مهری، برقراري امنيت، حفظ و ارتقاء آن را نياز ضروري جامعه دانست و برآورده شدن آن بدون همکاري دستگاه هاي متولي از جمله نيروي انتظامي و دستگاه قضا را تقريبا غير ممکن دانست.

“علیزاده” دادستان شهرستان نوشهر نیز در سخناني پيشگيري از جرايم را در راستاي امنيت جامعه با اهميت دانست و افزود: پليس و دستگاه قضائي بايستي پيشگيري را در اولويت کاري خود قرار دهند تا بتوانند با آموزش همگاني و پيشگيري اجتماعي امنيت پايدار را در جامعه نهادينه کنند .

وي ضمن تقدير و تشکر از عملکرد فرماندهی انتظامي شهرستان نوشهر، گفت: نيروي انتظامي با تلاش شبانه روزي عرصه را بر مجرمان سخت کرده و حاصل اين تلاش برقراري امنيت پايدار است و دستگاه قضا نيز در اين خصوص با تمام توان از پليس حمايت خواهد کرد.

مد و مدگرایی در نوجوانان

تنوع طلبی و تغییر جزء اساسی زندگی و فرهنگ انسانی است مد و مدگرایی را در راستا یکی از نیازهای انسان ها که همان مورد توجه واقع شدن است قرار می گیرد.

مد پدیده ای است خاصه جامعه انسانی که با مفهوم مدرنیسم ارتباط تنگاتنگی دارد به عبارتی دیگر مد با مدرن شدن جوامع پدید آمده است چرا که در اعصار گذشته پدیده ای به نام مد و مدگرایی در بین مردم جایگاه محسوس امروزی خود را نداشته است .

تنوع طلبی و تغییر جزء اساسی زندگی و فرهنگ انسانی است مد و مدگرایی را در راستا یکی از نیازهای انسان ها که همان مورد توجه واقع شدن است قرار می گیرد.

مد: مدها الگوهای فرهنگی هستند که توسط بخشی از جامعه پذیرفته می شوند که دارای یک دوره زمانی است

مد گرایی: فرد، سبک لباس پوشیدن و طرز زندگی و رفتار خود را طبق آخرین الگوها تنظیم می کند و به محض اینکه الگو جدیدی در جامعه رواج یافت از آن یکی پیروی می کند و دوره زمانی کوتاهی دارند و سپس فراموش می شوند.

عوامل و زمینه های روانشناختی مد گرایی در نوجوانان:

علاوه بر زیر ساخت های تاریخی و اجتماعی مد گرایی در بین جوانان از یک سری وصول و سازه های روانشناختی نیز تبعیت می کند.

تنوع طلبی و نوگرایی: از ویژگیهای دوران نوجوانی این است که به شدت تمایل به امروزی شدن دارند فاصله گرفتن از هنجارهای پیشین و رسیدن به هویتی متمایز از کسانیکه پیش از او بوده اند فاصله گرفتن از والدین می باشد غرایز طبیعی در شکل استقلال طلبی ،تنوع دوستی و هیجان خواهی و و نوگرایی نقش اصلی را در نوجوانان بر عهده دارد .

مدگرایی و همانندسازی  به فرایندی ناهوشیار اطلاق می شود که فرد طی آن ویژگی ها، نگرش ها و الگوهای رفتاری فرد دیگری را برای خود سرمشق قرار می دهد و با تقلید از نگرش ها و ویژگی های رفتاری وی احساس می کند که مقداری از قدرت و کفایت او را بدست آورده است.

رقابت و چشم و هم چشمی دیگران: رقابت اگر در زمینه های مثبت و جهت داده شود باعث پیشرفت، رشد و تکامل معنوی فرد می شود اگر جهت گیری آن به سوی مادی و مد پرستی باشد فرد سعی می کند از نظر ظاهری از دیگران عقب نماند و سرانجام خوبی نخواهد داشت.

4- مد گرایی و التزام ناشی از دوستی : تحقیر و تمسخر پوز خند زدن و متلک گفتن اطرافیان و ترس از آن باعث می شود که جوانان ونو جوانان از مد های رایج پیروی کنند

5-مد گرایی و جلب توجه دیگران: افرادی هستند که با تعویض و تغییر هر روزه لباس و آرایش خود و خریدن لباس های گران قیمت و مد روز در صددجلب توجه دیگران بر می آیند.

6-مد گرایی و تشخیص طلبی: برتری جویی و تشخیص طلبی از دیگر عوامل مد در بین جوانان است و بیشتر مربوط به قشر مرفه جامعه است .افراد سعی می کنند این برتری را در گویش ،لباس پوشیدن ،سبک آرایش و زیور آلات  خود نشان دهند.

راهکارها و پیشنهادات :

-خود باوری و اعتماد به نفس و پایبندی به اصول اعتقادی و ارزشهای اخلاقی

-اعتقاد به فرهنگ بومی و خودی در پذیرش یا عدم پذیرش الگوها و مد های که در جامعه رواج  می یابند .ابتدا باید رابطه ی آنها را با نظام ارزشی حاکم بر جامعه و اصول مبانی مورد قبول آن مردم مورد ارزیابی قرار داد.

– میزان همگرایی و واگرایی مدها را از یگدیگر سنجید تا طبق فرهنگ خودی باشد.

– در رفتارمان تجدید نظر کرده و اصالتهای فرهنگیمان را در پرتو جذابیتهای دروغین فرهنگ بیگانه از دست ندهیم .

– تقویت غرور ملی و غیرت دینی

– میل به امروزی شدن را با الهام گرفتن از اموزهای تمدن ساز اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خویش و متناسب با هویت فرهنگی خود به فعالیت برسانیم .

تهیه و تنظیم : سرگرد فاطمه آریانژاد کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

کشف 5 فقره سرقت  از اماکن خصوصی در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “قائم شهر” از دستگیری سارقان حرفه ای و کشف پنج فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد ولی مرادی” در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی که نارضايتي شهروندان را در بر داشته ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم به سرقت به نام”م-ف” 42 ساله اهل و ساکن قائم شهر شناسایی و در عمليات غافلگيرانه دستگير شد .

مرادی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و پنج فقره سرقت  با همکاری دو همدستش اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،گفت: سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی برخی از شهروندان یکی از عوامل مهم در ترغیب سارقان به سرقت است.

کشف البسه قاچاق 426 میلیون ریالی در عباس آباد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از کشف انبار پوشاک قاچاق در شهرستان “عباس آباد” به ارزش 426 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبریهراز نیوز ، سرهنگ “ذبیح الله پهلوانی” با اعلام این خبر، افزود: در پي کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع کالای قاچاق در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم به قاچاق کالا و شناسایی محل دپوی پوشاک و البسه قاچاق با هماهنگی قضائی این محل را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت : در بازرسی از این انبار بیش از یک هزار 210 ثوب انواع مختلف پوشاک و البسه خارجي  به ارزش 462 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ پهلوانی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی به مرجع ذیصلاح، افزود: کليه اموال مکشوفه به انبار سازمان فروش اموال تمليکي تحويل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *