جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان آمل به رياست سيد جعفر رسولي معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل ـ پيرفلک مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران و ديگر مسئولين استاني وشهرستاني 30 بهمن 96 در فرمانداري آمل برگزار شد :

به گزارش هراز نیوز از روابط عمومي فرمانداري ويژه شهرستان آمل : سيد جعفر رسولي معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل ضمن سلام و تشکر و قدرداني از همه مديران عزيز در ايام ا… دهه مبارک فجر همراه بودند و کارهاي بزرگي را در سطح شهرستان دراين ايام که شاهد افتتاح پروژه هاي عمراني که تقريبا عملکرد يکساله خوب مديران شهرستاني بوديم و تسکر از زحمات همه اين عزيزان و عرض تسليت سوگواري شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عرض خيرمقدم به مهندس پير فلک که ما ارادت خاصي به ايشان دارم و ساليان سال است که افتخار همکاري با ايشان را داريم در مجموعه وزارت کشور و فرمانداريها که زحمات خوبي را ايشان کشيدند در ارتباط با بحث فرمانداريها که منشاء خير هستند در اين مسند آرزوي موفقيت براي ايشان داريم . از اينکه وقت گذاشتند ودراين جلسه شرکت فرمودند و افتخار دادند تقدير و تشکر مي کنم .

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل در ادامه افزود : رويکرد شهرستان درارتباط با بحث مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان آمل شهرستان مرزي نيست و بيشتر مشکلات ما که ساليان سال باتوجه به تجربه در ارتباط با بحث اين ستاد مبارزاتي که داشتيم رويکرد سوخت کمتر بود ، سوخت بنزين و قاچاق بنزين و گازوئيل به ندرت داشتيم ، بحث چوب جنگلي دراين ارتباط داشتيم و قاچاق ارز در آمل نداشتيم و موضوعي که از سال گذشته با استاندار وقت داشتيم بحث برند خارجي بعضي از واحدهاي صنفي و کسبي بود که الحمدا… در شهرستان با ورود مديران که پاي کار آمدند و باتوجه به دغدغه استان به لطف الهي و مديريت خوب مديران شهرستاني مشکل خاصي نداشتيم .

فرماندار آمل گفت : بازار روزها و دست فروشها بيشتر از کالاهاي قاچاق براي فروش استفاده مي کنند ، بيشتر اين کالاها قاچاق است و يکي از دغدغه هاي اصناف است که بايد نظارت لازم صورت بگيرد و مديريت شود .

رسولي در ادامه افزود : باتوجه به پايان سال ويکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري ورياست محترم جمهور و کلاً سياست مسئولين نظام است و همه ما مديران داريم و همچنين دغدغه همه مردم هم هست بحث ورود کالاهاي غيرمجازخارجي است ، باتوجه به ايام عيد مي تواند خيلي تأثير بگذارد ، باتوجه به اينکه تعدادي از واحدهاي کسبي و توليدي ما بيکارند اما محصولات خارجي به کشور مي آيند ، آمل باتوجه به اين ايام پويايي خاصي دارد و مردم آمل در طول ايام عيد نسبت به خريد کالا براي منازلشان از برندهاي داخلي استفاده مي کنند و تعصب خاصي نسبت به برندهاي کشورشان دارند و اين است که بعضي از کسبه ها از برندهاي خارجي استفاده مي کنند براي احياء توليد و صنعت کشور بايد برندهاي داخلي تقويت بشوند و مورد حمايت قرار گيرند . توليدات داخلي رويکرد مديران عزيز بايد اين باشد که برخورد کنند . ما همه قبول کرديم واين يک موضوع ناميمون است براي کاسب کاران شهرستان .

معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل  ادامه داد : بحث تأمين سوخت چاههاي کشاورزي باتوجه به شروع فصل کشاورزي باتوجه به دستور اکيد استاندار محترم مازندران نسبت به تأمين سوخت چاههاي کشاورزي باتوجه به خشکسالي که هواشناسي اعلام کرده نياز به همکاري همه جانبه دارد ، مشکل کمبود آب زراعي مخصوصاً آب هاي سطحي باتوجه به عدم بارش نزولات آسماني مشهود است ، باتوجه به تشکيل کارگروه آب ، به کشاورزان منطقه اعلام شد که نسبت به آب تخت نمودن زمينهاي کشاورزي جهت کشت جديد اقدام نمايند و عمده کشاورزان پائين دست از چاه کشاورزي استفاده مي کنند در زمان پيک مصرف بعد از عيد با کمبود شديدآب مواجه مي شويم که با روي کارآمدن مديران استاني مي توان اين مشکل را حل نمود .

وي در ادامه گفت : بحث برند خارجي در دستور کار دوستان باشد مخصوصاً اصناف و اماکن که به شدت در اين ارتباط مسئولين استان هم حساس هستند تا در ايام عيد آنرا مديريت کنيم و بحث ديگر در رابطه با ريجستر کردن گوشي تلفن هاي همراه که در دستور کل کشور مي باشد و بايد با اهتمام خوبي در دستور کار مديران شهرستاني قرار گيرد تا به هدف نهايي خودمان برسيم . سياست دولت و مخصوصاً تلاش وزير محترم ارتباطات که پيگيريهاي خوبي انجام دادند اين است که با ورود گوشي هاي قاچاق برخورد کرد .  

معاون استاندار وفرماندار آمل گفت : موضوع قاچاق چوب و ساماندهي اين موضوع کل چوب بري هاي شهرستان از سوي پاسگاههاي انتظامي و اصناف در حال رصد مي باشند و در اين ايام باتوجه به وجود چوب قاچاق بياييم در مبادي خروجي جنگلها دوربين نصب شود تا جلوي قاچاق چوب گرفته شود و مسائلي نظير جلوگيري از قطع درختان و مبارزه با قاچاق چوب در دستور کار قرار گيرد .

در پايان رسولي فرماندار آمل افزود : يکي ديگر از مشکلات که دغدغه مديران است پيگرد قانوني است که تعزيرات ـ دادگستري ـ دادگاه انقلاب برخورد جدي با کشف سيگار ـ و کالاي قاچاق انجام شود . برخورد جدي از سوي دستگاه قضايي بسيار مفيد مي باشد .

در ادامه پيرفلک مديرکل مبارزه با قاچاق کالا وارز استان مازندران ضمن عرض سلام و ادب و ارادت خدمت عزيزان و رياست محترم شوراي تأمين ، معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل گفت : آقاي رسولي که يکي از فرمانداران خوب استان مازندران هستند و باعث افتخار ما مي باشد تشکر و قدرداني مي کنم و ايام فاطميه و شهادت دخت نبي مکرم اسلام بي بي دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه دلدادگان و پيروان و جمع حاضر تسليت و تعزيت عرض مي نمايم . دراين دنيا از عنايت و محبت اين عزيزان برخوردار گرديم و پيروي از اين عزيزان پيروي واقعي باشد و عرض تسليت به مناسبت حادثه هواپيما که سه تن از کارکنان شرکت کاله آمل مي باشند و خيلي از خانواده ها داغدار شدند .

مديرکل مبارزه با قاچاق کالا وارز اظهار داشت : يکي از مواردي که ما را در تحريم قرار داده صنعت هواپيمايي است و امکانات ناوبري و اجازه فروش هواپيما را به ايران نداده است ، کشور آمريکا ايستادگي کرده در تمام قراردادهايي که ايران با شرکت هاي هواپيمايي بسته موجب شده تا اين قراردادها لغو شود و امروز به خاطر سقوط هواپيما ابراز همدردي مي نمايد . دست آمريکا براي ملت ما رو شده است و رو شدن دست آمريکا و فريب نخوردن مردم با حضورشان در راهپيمايي 22 بهمن است ثابت کردند که هرگز فريب دولتمردان آمريکا را نخواهند خورد ، آنها بيشتر امکانات را نزد ما قرار مي دهند به شرط اينکه ما بگوييم که اشتباه کرديم براي دفاع از مردم سوريه و عراق اقدام کرديم ـ به شرط اينکه ما اجازه بدهيم اسرائيل به لبنان و فلسطين حمله کند و حمايت از مردم ستمديده دنيا دست برداريم و بگوييم که تنها دولت آزادي خواه و پيشرفته و مترقي دنيا آمريکا است تا آنها به ما هواپيما بدهند . در نهايت آنچيزي که در نهان و درون هويت دولتمردان آمريکايي و دولت هاي ديگر است همين است و ملت ما داراي شعور و درک سياسي بالا است و هرگز فريب اين نيرنگ ها را نمي خورند .

وي در ادامه در رابطه با موضوع قاچاق کالا وارز افزود : موضوع قاچاق موضوع مسائل و دغدغه هاي اقتصادي در چند سال گذشته به عنوان محور وتأکيد مقام معظم رهبري بود و يکي از برنامه هاي مبنايي و محوري دولت محترم و چه دولت يازدهم و چه دولت دوازدهم است براي اينکه بخواهند نيازها و مطالبات و ضرورت هاي کشور را حل و فصل کنند با اجراي برنامه هاي جامع اهداف کشور را به پيش ببرند .

مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد : موضوع اقتصاد مقاومتي که رهبر معظم و دولت محترم و کارگروه هاي مربوطه مد نظر قرار دادند بحث اقتصاد مقاومتي کليد راه نجات امت است و استفاده بهينه و درست از منابع خدادادي داخلي که منابع فراواني در کشور موجود است و بايد با مديريت استفاده گردد . منابع غني کاني هاي غني در کشور وجود دارد ـ شرايط آب و هوايي بسيار مناسب با توجه به وسعت کشور در 4 فصل سال در يک زمان داريم ، در گوشه گوشه کشور به شدت هوا سرد است و مناطق زمستاني ، مازندران و گلستان داراي بارندگي مطلوب و بعضي نقاط کشور گرمسيري و بعضي مناطق معتدل وجود دارد و بعضي از کشت هاي بهاري را محصولات آن در بعضي از مناطق در حال عرضه است و کشور کشوري غني است وامکانات خدادادي فراوان وجود دارد ، اصول راهبردري اقتصاد مقاومتي تقويت واحدهاي توليدي و صنعتي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي و توسعه اشتغال و حمايت از محصولات داخلي و اساس اقتصاد مقاومتي است و براي هريک از برنامه ها محورهاي خاصي وجود دارد وبراي محقق شدن اين کار بايد زيرساختها و تحقق اهداف نظام مقدس بايد فراهم شود و اعتبارات مناسبي در سال گذشته دولت اختصاص داده و امسال چند برابري را افزايش داد و تکميل واحدهاي توليدي نيمه تمام و توسعه اشتغال و تأمين کالاهاي مورد نياز شهروندان است و يکي از کارهايي که در تحقق اقتصاد مقاومتي برداشتن موانع توليد و بحث مهم مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که اين دو موضوع به شدت اقتصاد کشور را تهديد مي کند ،

پيرفلک گفت : در پي شروع دولت يازدهم توفيقات دولت محترم بسيار چشم گير است و از 25 ميليارد دلار به 5/12 درصد کاهش يافت از 900 ميليارد تومان به 600/14 ميليارد تومان افزايش چشم گيري داريم که هنوز آمار سال 96 اعلام نشد . حجم کالاي کشف شده از 3 درصد يعني 30 درصد ده برابر شده است ويکي از سياست هاي کاهش گرايش قاچاق کاهش تعرفه ها از 27 درصد سال 92 به 15 درصد بازهم کاهش تعرفه سياست دولت است و بحث بسيار ظريف است که بايد دقت شود ، اينها توفيقات است اما مابه همين قانع نيستم وبايد باسرعت پيش برويم و موضوع قاچاق را که هدف کسب درآمد نامشروع است ونبايد با آنها به ترهم برخورد کرد ، افرادي که آگاهي ندارند و فريب خوردند افرادي که در جريانهاي ديگر هستند بحثشان جدا است و افرادي که به دليل جهل و اشتباه آمدند همراه با تذکر و اخطار برخورد مي شود و موضوعي که در همه جلسات کميسيون عرض مي کنم ما براي اينکه در بحث مبارزه با قاچاق موفق باشيم بايد به اين مبارزه و اهميت و ضرورت آن اعتقاد وايمان بيابيم واين کار را روزمرگي و روتين نبينيم اين کار کارجهادي است و يکي از نيازهاي کشور است که در اولويت هاي اول قرار دهيم ، در غير اينصورت موفوق نخواهيم شد .

مديرکل مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت : موضوع دوم : جريانهاي سازمان يافته و حرفه اي کساني که به شکل حرفه اي و کلان اقدام به قاچاق مي نمايند بايد مسيرهايي که قاچاق مي شود و گروههايي که به اين کار اقدام مي کنند را شناسايي و بعد به آن ضربه بزنيم .

موضوع سوم : بحث فرهنگ سازي و تبليغات و اطلاع رساني است به فرمان مقام معظم رهبري به مقوله قاچاق در سال 81 تشکيل ستاد و تبليغات هوشمندانه و مناسب و بحث آگاهي بخشي به مردم و اصناف به دليل اينکه مردم به خسارت ها و زيانهاي فراوان و شيوع پديده قاچاق پي ببرند .

خيلي از خانواده ها موضوع اشتغال در آنها بيداد مي کند و مطالبه جدي دولت اين است که براي اين افراد فرصت شغلي ايجاد کند و بلکه فرصت هاي فعلي نيز از بين خواهد رفت و بحث برند هاي خارجي آنهايي که در فضاي رسانه اي و اطلاع رساني هستند مردم را آگاهي بدهند و ما بايد اين اطلاعات را به مردم بدهيم تا از خريد کالاهاي خارجي دوري کنند و سازمانها و ادارات مي توانند با استفاده از بيلبوردها ـ بنرها و تلويزيون هاي شهري کالاهاي ايراني را تبليغ کنند و از خريد مردم براي اجناس خارجي اطلاع رساني بکنند تا اين عمل را در حمايت از توليدات داخلي انجام دهند .

وي در ادامه افزود : ادارات و نهادها از فضاي بيروني ادارات با نصب بنر استفاده نمايند تا مراجعه کنندگان با ديدن تذکرات لازم متوجه اين امور شوند که از کالاهاي خارجي و قاچاق دوري کنند و از آن  استفاده نکنند و اصناف نبايد به سمت کالاهاي قاچاق بروند و بايد بدانند قانون جلوي اين کارشان را مي گيرد و با آنها برخورد خواهد کرد واطلاع رساني به مردم و عامه جامعه و هم اصناف واتحاديه ها کار بسيار مهمي مي باشد . گشتهاي مشترک مورد تأکيد مي باشد که ادارات با هم در تماس باشند  و يک نويد دارم اين است که در دادگستري تفاهم نامه سه جانبه بين دادگستري ـ منابع طبيعي و محيط زيست بسته شده که با موضوع قاچاق مبارزه کنند . عزيزان سپاه با فعاليت پايگاههاي مقاومت روستاهاي حاشيه جنگل با همکاري منابع طبيعي و محيط زيست اقدام نمايند و با همکاري هم با خاطيان برخورد نمايند . ازطريق کميسيون تصميم برآن شد که پليس راهور و پليس راه نسبت به قاچاق چوب و … از رانندگان خودروهاي عبوري از اينگونه افراد سئوال نمايند تا جلوي قاچاق گرفته شود .

1 – مبارزه با استفاده کنندگان غيرمجاز از برندهاي خارجي است ( انتقال دانش وتکنولوژي به آن کشور اقدام کند بايد بخشي از توليدات آن برند در همان کشور انجام گردد حداقل 20% تا به درصدهاي بالاتر) .

2 – بخش ديگري از توليدات که صاحبان برند بايد ازطريق کشور مربوطه انجام گردد و يک سوم بايد در کشوري که تبليغ و فروش مي رود باشد .

3 – تمام واردات برند کشور بايد از مرزهاي قانوني انجام گردد تا عوارض آن بايد پرداخت گردد .

4 – دانش و تکنولوژي توليد به کشور انجام گردد .

مدير کل مبارزه با قاچاق کالا وارز استان مازندران گفت : تشکر از فرماندار که گزارش خوبي انجام شد شهرستان آمل را به عنوان شهرستان برتر براي استفاده نمودن از برند کالاهاي داخلي  و ارائه گزارش از سوي ادارات صنعت و معدن و ارشاد که از طريق اين اداره کل هديه اي تقديم اين دو اداره مي گردد .

وي ادامه داد : راجع به ماشين آلات کشاورزي ، دولت تصميم برآن داشته که بايد اينگونه ماشين آلات بايد پلاک گذاري شوند و ماشين آلات کشاورزي بدون پلاک نمي توانند از سوخت استفاده کنند و حتماً بايد اين عمل انجام شود . واينگونه ماشين آلات بايد مدارک و گواهيانه ـ سند ـ بيمه ـ معاينه فني و … بايد داشته باشند . ستاد مرکزي به همين دليل تصميم گرفت تا ماشين آلات کشاورزي پلاک گذاري شوند و تمام کارشناسان در شهرستان بازديد قرار دهند و با تأييد نهايي پرونده ها را به استان بفرستند . هماهنگي جهت بيمه قانوني که در مورد خودروها و ماشين آلات مي باشند براي کمباين و تراکتور هماهنگ شده که در 8 قسط حق بيمه را بصورت تقسيط پرداخت نمايند و دراين مورد شوراها ودهياران همکاريهاي لازم را داشته باشند . پيگيري نصب دوربين هاي مداربسته منابع طبيعي ازطريق فرمانداري درخواست انجام شود تا پايان سال انجام گردد . کارگاههاي چوب بري ، بازرسي ها انجام گردد ، گشت مشترک براي قاچاق چوب با همکاري منابع طبيعي ـ محيط زيست ـ نيروي انتظامي نيز انجام شود .

در پايان پيرفلک مديرکل مبارزه با قاچاق کالا وا رز استان مازندران گفت : از فرماندار محترم که دستور هماهنگي با تشکيل جلسه را داد تشکر مي کنم و از زحمات و تلاش همه دوستان تقدير و تشکر داريم و انشاءا… با کمک و قاطعيت نسبت به اجراي اولويت ها و ظرفيت هاي دولت و نظام بتوانيم شاهد روزي باشيم که در کشور ما هيچ ايراني از قاچاق کالا و غيرمجاز در سبد خانوار نداشته باشد .

 در رابطه با خريد پايان سال مردم ما کسب و کارشان رونق داشته باشد بايد دقت شود در برگزاري نمايشگاه بهاره به هيچ وجه از کالاهاي خارجي استفاده و عرضه نکنند . و  تماماً بايد ايراني باشد که ايران تنوع اجناس دارد با همکاري اصناف و واحد تعزيرات در دستور کار قرار گيرد و شرط تشکيل نمايشگاه اين است که از کالاهاي ايراني استفاده گردد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *