مشاهدات خبرنگار هرازنیوز وضعیت معترضان امروز در میدان ۱۷ شهریور آمل

امروز شنبه حوالی ساعت 19 حدود ۵۰۰ نفر از اقشار مردم  بیشتر از جوانان و حدودا یک چهارم جمعیت را افراد میان سال و زنان تشکیل می دادند در اطراف میدان ۱۷ شهریور و بیشتر در ضلع شمالی و پیاده رو این میدان جمع شده و اغلب آنها نقش تماشاچی را داشتند.

نزدیک به ۲هزار نفر از شرکت کنندگان در مراسم نهم دی پس از اتمام برنامه در امام زاده ابراهیم با حضور امام جمعه تا میدان ۱۷ شهریور با شعار هایی مانند مرگ بر فتنه گر تظاهرات کردند.

یکی از جوانان معترض با فیلم برداری از جمعیت همراه امام جمعه آمل با صدای بلند گفت همین شماها کار را خراب می کنید سخن او لحظه ای موجب خشم جمعیت تظاهرات کننده شد ، تعدادی از افراد به سمتش رفتند  ولی با پادر میانی چند نفر از او خواسته شد از جمعیت فاصله بگیرد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه  مسایل و مشکلات اقتصادی وجود دارد و مورد نگرانی مردم است در سخنان کوتاهی ضمن دعوت همه به تبعیت از ولایت ، بصیرت و دشمن شناسی و عدم اجرای خواسته معاندان نظام اسلامی گفت: ما همه با هم برادریم و درکنار یکدیگر هستیم ،او از تظاهرات کنندگان و معترضان در میدان خواست با احترام به قوانین و توجه به تذکر نیروهای پلیس میدان را ترک کنند .

چند نفر از افراد مسن و فرهنگی با سابقه ایثار گری آمده بودند که اگر مردم عادی معترض به وضعیت اقتصادی را دیدند، بروند و با آنها صحبت کنند و همدردی کنند ، تعدادی از جوان های معترض دور این افراد حلقه زدند و با هم  وارد بحث شدند .

یکی از حاضران در میدان 17 شهریور گفت : ما می گوییم دزدی و اختلاس کمتر شود ما از این وضع خسته شدیم صدای ما را به مسوولان برسانید.

لحظاتی کوتاه تعدادی دختر و پسر دست زدند و شعار ساختارشکنانه دادند، این افراد که حدودا از ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و تعدادشان به ۵۰ نفر نمی رسید لحظاتی موجب تنش در میدان شدند .

برخورد پلیس مناسب بود و با آرامش نظاره گر بود به نظر می آ‌مد روش درست همین است که اجازه بدهند که این افراد در یک‌حلقه بسته جمع شوند و شعارشان را بدهند.

بیشتر جمعیت معترضان واقعا برای مطالبه مشکلات اقتصادی آمده بودند از هیجان جوانان خوشحال شدند ولی با آنها در کف زدن همراهی نکردند به همین خاطر شعارهای ساختار شکن و کف زدن جوان تر ها زیاد ادامه پیدا نکرد .

یکی از معترضان که دوتا عصا زیر بغل داشت قسمم داد اگر خبرنگار هستید تو رو خدا مرد باش و حقیقت را بنویس یکی دیگر کنارش گفت اینها نمی توانند همه چیز را بنویسند .

در همان لحظات یکی از دوستان با من تماس گرفت گفت: آن وسط بین معترضان چه می کنی فردا برایت مشکل درست می شود گفتم اینها اکثرشان مردم عادی هستند همان مردمی که سالها پای انقلاب ایستاده اند . امروز اکثر کسانی که اینجا جمع شده اند واقعا مشکل دارند اگر من حرفشان را منعکس نکنم آن وقت باید رسانه های بیگانه و معاند آنچه دلشان می خواهد بنویسند .

با یکی از معترضان وارد بحث شدم گفتم به نظر شما این روش ( تجمع و شلوغ کردن ) به جایی می رسد بهتر نیست مطالبات تان را از راه درست پیگیری کنید و آب به آسیاب دشمن نریزید  امروز این امنیتی که با خون شهدای زیادی به دست آمده حاضرید به راحتی از بین برود ؟

او گفت: تعریف شما از امنیت چیه؟ وقتی ناموس یک نفر به خاطر نداشتی و فقر تن فروشی می کنه شما صحبت از چه امنیتی می کنی !

با خودم گفتم شهدای عزیز رفتند که ناموس این مملکت سالم بماند مسوولان چه جور می خواهند پاسخ خون شهدا را بدهند .

رفته رفته مه همه جا را گرفته بود فکر اینکه مطالبات درست مردم در عرصه اقتصادی در برخی از شهر ها درغبار  آشوب و تخریب اموال عمومی گم شده است آزارم می داد.

One thought on “جزییات اعتراض در میدان 17 شهریور آمل”
  1. یه جوری میگید انعکاس خواسته ها به مسئولین انگار هیچکی از هیچی خبر نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *