تأکید وزیر راه و شهرسازی براتصال بابل و آمل به راه‌آهن سراسری
هراز نیوز : رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و خواستار اتصال شهرهای بابل و آمل به راه‌آهن سراسری از طریق خط قائم‌شهر شده است.

حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و خواستار اتصال شهرهای بابل و آمل به راه‌آهن سراسری از طریق خط قائم‌شهر شده است.

 وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این پیشنهاد را با هدف اضافه کردن به طرح راه‌آهن رودهن، لاریجان،آمل ارائه داد، افزود: براساس این نامه وزارت راه و شهرسازی معتقد است طرح راه‌آهن رودهن، لاریجان و آمل به‌دلیل مشکلات فنی و اجرایی متعدد و هزینه‌های بسیار زیاد به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین طرح‌های حمل و نقل کشور نیاز به بازنگری دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: مکاتبات، جلسات و پیگیری‌های متعددی را برای اتصال شهرستان بابل به راه‌آهن سراسری با دولت و وزارت راه و شهرسازی داشته‌ام و امیدواریم وفق اولویت‌های قانون برنامه ششم توسعه این مطالبه توسعه گرایانه مردم منطقه مرکزی مازندران اجرایی شود.

نیازآذری با اشاره به اینکه وزیرراه و شهرسازی اتصال راه‌آهن قائم‌شهر، بابل و آمل به‌طول تقریبی 50 کیلومتر که از لحاظ توپوگرافی در دشت قرار دارد، افزود: امکان اتصال به شبکه ریلی کناره ساری – رشت  دارد دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده که پیشنهاد طرح قائم‌شهر ـ بابل و آمل طرحی دارای هزینه‌ایی معقول و قابلیت اجرا در کوتاه‌مدت است.

وی تصریح کرد: عباس آخوندی درپایان این پیشنهاد در صورت اجرای این خط، این شهرها با کمترین طول احداث به خط سراسری تهران ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهرـ ساری ـ گرگان به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اجرای پیشنهاد وزیرراه و شهرسازی را موجب تحول ارتباطی درکریدور ریلی  شمال کشور ـ جنوب دانست و گفت: این طرح زیربنایی در زمینه اقتصاد مقاومتی است و موجب تحول در اقتصاد استان مازندران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *