احد جاودانی : هنرمندان بومی سفیران صلح و دوستی هستند

هراز نیوز : احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه دومین جشنواره لیلم تاکید کرد :هنرمندان بومی، سفیران صلح و دوستی

احد جاودانی گفت: هنرمندان بومی سفیران صلح و دوستی هستند و باید همواره از آنها حمایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم افزود: سال گذشته اولین سنگ بنای جشنواره موسیقی محلی لیلم درحالی نهاده شد که برگزارکنندگان این جشنواره بر این باور بودند که اقبال کمتری این نوع موسیقی نسبت به موسیقی های زیرزمینی و غربی صورت می گیرد.

جاودانی خاطرنشان کرد: اما حرکت به سمت سوق یافتن به موسیقی بومی در حالی آغاز شد که سرانه مطالعه در کشور هشت تا چهارده دقیقه اما سرانه گوش دادن به موسیقی دو ساعت بود و همین برگزارکنندگان جشنواره بومی لیلم را کمی امیدوار کرد.

وی تصریح کرد: با برگزاری دور نخست جشنواره و استقبال زیاد جوانان و نوجوانان به موسیقی محلی، برگزارکنندگان جشنواره لیلم را بر آن داشت تا دور دوم این جشنواره را با گامهایی بلندتر برپا کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران افزود: امسال که دومین سال برپایی جشنواره لیلم است می بینیم که این جشنواره قدم در مرحله بین المللی گذاشت و علاوه بر مازندران، استانهای گیلان، گلستان، سمنان و قزوین نیز در این جشنواره شرکت کرده اند.

جاودانی گفت: به علاوه هنرمندان بومی کشورهای آذربایجان و افغانستان نیز در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

وی افزود: برداشتن این گامهای بزرگ آن هم در دومین سال برپایی جشنواره مایه مسرت است و می تواند به انتقال موسیقی بومی استان و جذب جوانان و نوجوانان کمک شایانی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *