ممنوعیت تردد موتور سیکلت های با حجم بالای 250 سی سی در استان مازندران

هراز نیوز  – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از ممنوعیت تردد موتورسیکلت های بالای 250 سی سی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی و بین شهری خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز ، سرهنگ دکتر “علیرضا باقری” با اعلام این خبر افزود: برابر آیین نامه ها و ضوابط قانونی تردد موتورسیکلت با حجم بالای 250 سی سی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی و بین شهری استان مازندران ممنوع بوده و در صورت مشاهده این مورسیکلت ها توقیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی چهار ماهه امسال 27 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان مازندران را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند، افزود: تک چرخ زدن، عبور ممنوع، سبقت و سرعت غیرمجاز از جمله تخلفات حادثه ساز راکبان موتورسیکلت است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: نداشتن گواهینامه، پلاک، کارت، بیمه نامه و کلاه ایمنی از جمله تخلفات راکبان موتورسیکلت است که ماموران پلیس راهور مجاز به توقیف یک هفته ای موتورسیکلت و انتقال آن به پارکینگ هستند.

سرهنگ باقری تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف از سوی راکب موتورسیکلت، ماموران پلیس راهور موظف اند ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت را به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ارزانی و سهولت در جابجایی با توجه به شرایط آب و هوایی از جمله عواملی است که افراد به استفاده از این نوع وسیله نقلیه ترغیب می شوند، افزود: راکیان موتورسیکلت می بایست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهور نسبت به همراه داشتن مدارک شناسایی و استفاده از کلاه ایمنی در زمان تردد اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *